Cinnes Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Lite nyfiken bara, hur många rutinerade missbrukare finns det egentligen på forumet... Och vilken kaffesort / te märke, föredrar ni? Själv är ju favoriten Zoegas skånerost. Som den skåning man är så.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Försvarets Fruktsoppa!!!! varma koppens Fruktsoppa fungerar också som utmärkt substitut... //Fu Dahlberg, Som efter 10 månader i en stab fortfarande inte dricker kaffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Gevalia så klart! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Fredda Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Löfbergs Lila Kok kaffe är ju klart godast. Fast det luktar ju för mycket Färjestad Kaffeknappen är en bra sponsor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Zoegas.....Mollbergs, som en eftergift. Min hustru från Växjö tål inte skånerosten...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Brittiskt té smakar mest artificiellt. Jag rockar kinesiskt grönt "gunpowder" té, möjligen duger svart zoega-kaffe däremellan. *drabbad av "gula febern"* Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 O´boy, varm O´boy.... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Gevalia så klart! Självklart när man som jag bor granne med Gevalia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Varm choklad!! Eller rent av bara varmt vatten när man är ute och dundrar runt i skogen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Old No.7 Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Resa till italien som ung, fick smaka far cappochino (spell), sen vart man fast, även om det i början var tre liter mjölk och socker i kaffet Håller på lite o drar ner, blir så jäkla tjurig när jag e trött o inte får kaffe.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindh Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Varm choklad helt klart. Har aldrig gillat varken kaffe eller te Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Coffee is for whimps - Tea too! Choklad och fruktsoppa går väl an. Vatten är gott. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 néscafe, smidigt, enkelt och gott, använder det både i fält och hemma. På så viss blir hemma lite mer fältmässigt och fält lite med hemma Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERI Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Löfbergs Lila! Annars Néscafe i fält (till hör ju förbövelen stridsutrustningen) ;) /ERI Edit: Felstavning! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sudden Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jag dricker ju både Kaffe och Te. Så det var svårt att välja...men det blev Kaffe. Favoriten är Classic En oförorenad kopp kan vara underbart under intensiv forumsläsning. (oförorenad = ingen mjölk, socker osv) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jag dricker antingen te eller choklad aldrig kaffe ;) så överlever en busschaufför B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinnes Posted February 19, 2003 Author Report Share Posted February 19, 2003 Hur är det med ransoneringen av kaffe när man ligger i fält egentligen... (orolig för abstinensbesvär) Link to comment Share on other sites More sharing options...
daedalus Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jag gillar inte kaffe. Klart att jag kan dricka det men jag undviker det så gott jag kan. Visst blir man pigg men dessvärre ännu tröttare (än man annars hade varit) när drogen slutat verka. Jag avskyr när man fan "andas kaffe", pisset luktar kaffe och man känner sig sur och rutten i buken. Föredrar té. Just nu sörplar jag på en flaska franskt rödtjut för att stödja det mobbade frankrike. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daan Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Classic är favoriten. Men jag håller på Färjestads BK i alla fall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kommer få tönt-tjänst Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Choklad såklart! Finns inte det tar man te! Behöver man koffein finns det piller eller dryck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Givetvis dricker man kaffe (gevalia) de går oxå att tugga nescaffe rått på op tjänst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LimpFish Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 kaffe och te är juh bara föroreningar av rent friskt vatten! tacka vet jag cola!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Varm choklad såklart! Link to comment Share on other sites More sharing options...
EO4 Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Någon mer än jag som har haft en kokgruppchef med en synneligen libera inställning till konceptet "varm dryck"? Det här med att separera kaffe, choklad, fruktsoppa och varm saft tyckte han var onödigt ibland och körde en såkallad "ISO 900" (Isoleringskärl med ca 900 olika drycker ihopslagna till en). Behöver jag tillägga att killen låg nära till för kölhalning ett par gånger om vi bara hade fått tag i honom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Carlsson Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Både kaffe och te är ju gott (beroende på sort givetvis) så det blir oftast till att välja efter vilket humör magen är på.. Annars så finns det ju inget som går upp mot snus.. räknas ju iof inte som dryck men men.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Hur går det att fungerar utan kaffe? Te kan vara gott men jag har inte hittat något som gillar så där jättemycket. Zoegas Mollberg är favoriten även som skånerost också funkar. Försöker varva.. Smakade en gång Gevalias Ebony när de skickade ut smakprov. Det gillade jag också så jag köpte ett paket i affären och smakade. Men då smakade det sämre. Blev aldrig klok på det. Som student ingår f.ö.v kaffe i min basföda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Kom och tänka på en ankedot, som hände under min VPL, senhösten 2001. Vi hadde grupperat i fält för försat gången för full organistaion, och det hadde gått bra, och nu tänkte offierarna att dom skulle ta och dricka lite kaffe, och går till staben... När dom väl kommer dit och märkar att det inte fanns något kaffe, och frågar lite förundrat var kaffet var och varför vi inte gjort något... Officerana möts då av ett gäng förvånade vpl (inkl. ensjälv), som inte har en anning om hur fasen man koka kaffe i fält, eller överhuvudtaget förövrigt... Raskt blir det en 20m utbildning i "kaffekokande modell 2000", men jag tror tyvärr inte vi lyckades något vidare, eftersom det efter den övningen endast fanns Nescaffe att tillgå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Kaffe är för psykiskt svaga.....Dessutom kan det innehålla pacificeringmedel och det är ju inte bra..... ;) Vatten är gott, Coca-Cola ibland....är det en svinkall dag i fält så är varm choklad välkommet. För övrigt tycker jag att te smakar diskvatten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Kung Kaffe. för 5 kr/kg ur en maskin för 250 000kr. Måste bara upplevas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grunt Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Capucciono eller svart kaffe är det som inte bara gäller utan också är en nödvändighet för att jag ska orka sitta uppe och skriva projektarbeten, plugga inför prov m.m. Men om det stämmer att man blir pacifist så får jag väl springa ut i skogen och koka lite hederlig granbarrste som man gjorde när man var liten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.