tafkaf Posted February 11, 2008 Report Share Posted February 11, 2008 Jag har sett några avsnitt av denna dokumentärserie som visas på Sky One. Jag tycker att den ger en ganska bra bild av både utbildningen och tjänstgöringen i A-stan. Det är en givetvis stor skillnad att tjänstgöra i den sydliga Helmand provinsen. Svenskarna, som skildras i TV4s "Fredsstyrkan", är ju i det betydligt lugnare där uppe i norr. Om man inte har tillgång till Sky One så kan man leta på http://www.militaryphotos.net där det finns länkar både till YouTube och högupplösta versioner av serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiowa Posted February 11, 2008 Report Share Posted February 11, 2008 Jag hittade den serien nu i helgen och tycker den är rätt bra. Det är intressant att se skillnader/likheter med oss uppe i norr . Jag kan även rekomendera några dokumentärer gjorda av CBC The passionate eye: Battlefield afghanistan och Taking on the taliban där de följer brittiska trupper i söder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
II63 Posted August 31, 2008 Report Share Posted August 31, 2008 Ser på reklamen att serien ska börja 4 september 23.00 på discovery chanel ska bli intressant att följa. II63 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arctic soldier Posted September 1, 2008 Report Share Posted September 1, 2008 (edited) gjordes inte denna serigen samtidigt som fredstyrkan? väldigt bra serige för övrigt. De enda jag tycker är lite synd de är att de är bara repotern som man får se av dom som filmar (förutom en gång när kamra manen springer för livet) dom borde ju få vara med på bild nån gång i alla fall. De anser jag att dom har gort sig förtjänta av. Edited September 1, 2008 by Arctic soldier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignorance Posted September 4, 2008 Report Share Posted September 4, 2008 Såg precis första avsnittet. verkligen intressant, bra upplagt tyckte jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted September 5, 2008 Report Share Posted September 5, 2008 Helt galen serie. Missa inte senare avsnitt där britterna är ihårda strider, och den galna reporten är mitt i "the shit". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RescueTeam Posted September 10, 2008 Report Share Posted September 10, 2008 Det roliga är att Ross Kemp spelar huvudrollen i den brittiska serien Ultimate Force, en filmatiserad serie om S.A.S, där Chris Ryan varit en av med skrivarna/Producenterna och även varit med i serien som Johnny (blue troop leader). På Discovery talar dom om Ross Kemp som journalisten men han är skådis.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted October 5, 2008 Report Share Posted October 5, 2008 Intressant serie på det hela taget som visar att UK är inblandade i hårdare strider än man trott. Idag hörde jag detta på BBC: The UK's commander in Helmand has said Britain should not expect a "decisive military victory" in Afghanistan. http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7653116.stm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts