Gotcha Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Mina snart 3 år gamla Meindl Island är i seriöst behov av reparation...de har gått otaliga mil vilket givetvis medfört att sulan är blank som en androids skinka, samt sömmar inuti skon har spruckit som oskulder. Meindl har väl "livstids garanti"? Men jag hittar inget vettigt om det på deras hemsida, annat än adress - och jag tänkte nog inte skicka dit på vinst och förlust. Dessutom: vem står för portot (eftersom det inte lär bli gratis..) Någon som kan ge mera kött på fötterna? \ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 De kamrater jag har som har vart i behov av reparation har gått till den återförsäljare som dom köpte kängan hos. Därefter har allt löst sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted February 19, 2003 Author Report Share Posted February 19, 2003 (edited) De kamrater jag har som har vart i behov av reparation har gått till den återförsäljare som dom köpte kängan hos. Därefter har allt löst sig Hmm, jo dit gick jag ju...men deras säljare sade att såvida det inte var reklamation så stod inte DE för kostnaden. Han skulle gärna skicka till Meindl, men då skulle jag själv få pröjsa.. edit: det var för övrigt på Naturkompaniet på Sveavägen i Sthlm Edited February 19, 2003 by Gotcha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
målobs Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Rätt mig om jag har fel. Meindls livstids garanti gäller väl inte mot normalt slitage. Alltså kommer du nog snällt få gå till en vanlig skomakare eller skicka dom till Meindl på egen bekostnad. Hade det dock varit frågan om en reklamation så har jag erfarenheten att Meindl betalar allt. (Det tar dock en jävla tid innan man får tillbaka kängorna.) /målis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts