Vlad Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Det här grabbar är en fröjd för ögat... och då menar jag dom vapnen som ligger framme. http://www.defence.gov.au/news/armynews/ed...ges/caption.jpg Fråga.. Är det en Kulspruta 90 som dom håller?? Mvh Vlad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flygmek 003 Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Tanken "bara i Amerika..." ploppade upp i huvudet, vet inte varför... Vet inte om jag gör bort mig när jag svarar att jag tror att det är en m249 de håller i. Vet om att det är samma bössa men handskyddet och axelstödet är väl bland de detaljerna som skiljer sig. Därför säger jag m249 (troligen SAW) Edit: De övriga vapnen är väl Setyr AUG och jänkarnas LAW. Men är det inte även ett grk från ett avlångt land där det går isbjörnar på gatorna? Edit2: Det skulle kunna ha varit jänkare.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted February 19, 2003 Author Report Share Posted February 19, 2003 Glömde skriva det innan. Bilden är tagen från Australiens hemsida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonte72 Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Tanken "bara i Amerika..." ploppade upp i huvudet, vet inte varför... Vet inte om jag gör bort mig när jag svarar att jag tror att det är en m249 de håller i. Vet om att det är samma bössa men handskyddet och axelstödet är väl bland de detaljerna som skiljer sig. Därför säger jag m249 (troligen SAW) Edit: De övriga vapnen är väl Setyr AUG och jänkarnas LAW. Men är det inte även ett grk från ett avlångt land där det går isbjörnar på gatorna? Edit2: Det skulle kunna ha varit jänkare.... Det är väl ändå en GRG, och ingen GRK. Jag tror det är en FN-MAG ( KSP 58) och ingen M249. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flygmek 003 Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 --------------------------------------------------------------------------------Det är väl ändå en GRG, och ingen GRK. Stämmer, skäms men då jag inte har pannben att stå i kinesisk båge ställer jag mig i skamvrån istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindh Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Håller dom inte GRG'n åt fel håll? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Van der Kaye Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Edit2: Det skulle kunna ha varit jänkare.... Det är väl ändå en GRG, och ingen GRK. Jag tror det är en FN-MAG ( KSP 58) och ingen M249. ;) Det är ingen FN MAG!!!! Det är en SAW med den fasta kolven och flamdämparen med bättre signaturdämpning. Fk Van der kaye Link to comment Share on other sites More sharing options...
fairfax Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Om du tittar på lådan ser du att det är lådan från en FN Minimi aka KSP 90. Men sen är flamdämparen mycket riktigt identiskt med FN Mag:s. Axelstödet är det som jänkarna har på SAW. Så det är ett väldigt hopplock, dock skulle jag kalla det FN Minimi... /fairfax Även handskyddet härstammar från Minimi, detta är inte standard på SAW, jänkarna har heltäckande skydd, även över pipan. Och utan handtag på pipan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 kan tänka mig annan utbildning med dom, men vet ifan om man vågar vara på vapen utb med dom. inre "syn": "hihi, titta på denna röda knappen, den matchar ju mina öronhängen..BOOM.. ojdå, nämen vad gör vi nu, han ligger ju där och blöder..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razvedka Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Jag tror det är en FN-MAG ( KSP 58) och ingen M249. ;) Nja, Det är en FN Minimi! Att Australien är inblandat kan förklara handskyddet och flammdämparen. Nej GRG:n är inte felvänd - hanterad på detta hållet så fungerar den som granatkastare EDIT: vart litet sen där märkte jag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fairfax Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Ur kameramannens synvinkel är det säkerligen riktad åt rätt håll Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindh Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Nej GRG:n är inte felvänd - hanterad på detta hållet så fungerar den som granatkastare Så kan man ju också se det Annars visar det ju intelligensen hos kvinnor med en viss hårfärg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindh Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Ur kameramannens synvinkel är det säkerligen riktad åt rätt håll Om man gillar att få utblåset från ett GRG i ansiktet så Men det kanske är att föredra framför en granat rätt i magen. Har inte provat nått av alternativen så jag kan ju inte säga säkert... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Fel, fel, fel...krokodilen ska bort! Ni har fel allesammans...det är ingen M249 SAW eller Minimi. Det är en F89. Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 Fel, fel, fel...krokodilen ska bort!Ni har fel allesammans...det är ingen M249 SAW eller Minimi. Det är en F89. Som egentligen inte är mycket mer än en Australisk betäckning på FN minimi/m249/Kulspruta 90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Håller dom inte GRG'n åt fel håll? (Skytten) Skott kommer ! (Laddaren) Folk bakom ! (KA_BANG)!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
roninn Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 vi delar upp det, Ni tar vapnen, jag tar brudarna! vem tror ni kommer ha roligast?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFC Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Om man gillar att få utblåset från ett GRG i ansiktet så Men det kanske är att föredra framför en granat rätt i magen. Har inte provat nått av alternativen så jag kan ju inte säga säkert... Jag har en kamrat som provade det där med utblåset i somras, det var en dålig övning... Dock fällde han liggande på båren på väg mot ambulansen den numera på förbandet klassiska kommentaren: "Jag uppskattar realismen i det avslutande sjv-momentet..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 vi delar upp det, Ni tar vapnen, jag tar brudarna! vem tror ni kommer ha roligast?? Personen med vapnena Link to comment Share on other sites More sharing options...
ARN Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 vi delar upp det, Ni tar vapnen, jag tar brudarna! vem tror ni kommer ha roligast?? Personen med vapnena Knappast... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.