Jump to content

Tänk om man hade vapen utb med dom

Vlad

Recommended Posts

Tanken "bara i Amerika..." ploppade upp i huvudet, vet inte varför...

Vet inte om jag gör bort mig när jag svarar att jag tror att det är en m249 de håller i. Vet om att det är samma bössa men handskyddet och axelstödet är väl bland de detaljerna som skiljer sig. Därför säger jag m249 (troligen SAW)

Edit: De övriga vapnen är väl Setyr AUG och jänkarnas LAW. Men är det inte även ett grk från ett avlångt land där det går isbjörnar på gatorna?

Edit2: Det skulle kunna ha varit jänkare....

Tanken "bara i Amerika..." ploppade upp i huvudet, vet inte varför...

Vet inte om jag gör bort mig när jag svarar att jag tror att det är en m249 de håller i. Vet om att det är samma bössa men handskyddet och axelstödet är väl bland de detaljerna som skiljer sig. Därför säger jag m249 (troligen SAW)

Edit: De övriga vapnen är väl Setyr AUG och jänkarnas LAW. Men är det inte även ett grk från ett avlångt land där det går isbjörnar på gatorna?

Edit2: Det skulle kunna ha varit jänkare....

Det är väl ändå en GRG, och ingen GRK.

Jag tror det är en FN-MAG ( KSP 58) och ingen M249. ;)

Om du tittar på lådan ser du att det är lådan från en FN Minimi aka KSP 90. Men sen är flamdämparen mycket riktigt identiskt med FN Mag:s. Axelstödet är det som jänkarna har på SAW. Så det är ett väldigt hopplock, dock skulle jag kalla det FN Minimi...

/fairfax

Även handskyddet härstammar från Minimi, detta är inte standard på SAW, jänkarna har heltäckande skydd, även över pipan. Och utan handtag på pipan.

kan tänka mig annan utbildning med dom, men vet ifan om man vågar vara på vapen utb med dom.

inre "syn":

"hihi, titta på denna röda knappen, den matchar ju mina öronhängen..BOOM.. ojdå, nämen vad gör vi nu, han ligger ju där och blöder..."

Jag tror det är en FN-MAG ( KSP 58) och ingen M249. ;)

Nja,

Det är en FN Minimi!

Att Australien är inblandat kan förklara handskyddet och flammdämparen.

Nej GRG:n är inte felvänd - hanterad på detta hållet så fungerar den som granatkastare :ph34r:

EDIT: vart litet sen där märkte jag!

Ur kameramannens synvinkel är det säkerligen riktad åt rätt håll :ph34r:

Om man gillar att få utblåset från ett GRG i ansiktet så :)

Men det kanske är att föredra framför en granat rätt i magen.

Har inte provat nått av alternativen så jag kan ju inte säga säkert...

Om man gillar att få utblåset från ett GRG i ansiktet så  :2guns:

Men det kanske är att föredra framför en granat rätt i magen.

Har inte provat nått av alternativen så jag kan ju inte säga säkert...

Jag har en kamrat som provade det där med utblåset i somras, det var en dålig övning... Dock fällde han liggande på båren på väg mot ambulansen den numera på förbandet klassiska kommentaren: "Jag uppskattar realismen i det avslutande sjv-momentet..."

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...