JohanB Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Hejsan alla, denna tråd har det säkert skrivits om här tidigare. På grund av min dåliga datavana och att söka här så hoppas jag att ingen slår mig allt för hårt på fingrarna för jag startar en ny tråd Tänkte höra med er alla. Är 41år och sugen på att försöka komma ut på en mission igen. Är det kört för mig att söka och ha chans att bli antagen med tanke på min ålder ? Har gjort en mission tidigare (L100 1989) är menig och har C-kort och lastbilsvana. Är så sugen att komma iväg igen, har ingen familj som jag behöver ta hänsyn till här hemma. Tacksam för för svar !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Det bör inte vara några konstigheter om du är frisk och har god kondition. Har mött äldre folk än du ute i tjänsten. Lämpliga befattningar kanske kan vara transportsoldat, lastbilsförare, motorredskapsförare osv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g3space Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 41 är ingen ålder, särskilt inte för de tjänster Jake nämner. Där torde erfarenhet väga tungt. Och som vanligt - det kostar inget att söka, lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Neej, var du tvungen att skriva det! Nu har jag en anledning MINDRE att inte söka....javisst ja, det var det där med sambo och två barn i skolåldern... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanB Posted February 8, 2008 Author Report Share Posted February 8, 2008 Tack för era svar ! Då blir det att invänta nästa sök omgång då och ge sig ut i löparspåret för att komma i lite bättre form. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g3space Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Då blir det att invänta nästa sök omgång då och ge sig ut i löparspåret för att komma i lite bättre form. Glöm inte att hålla ögonen på vakanslistorna också. Om du suget är för starkt och du inte vill vänta, det vill säga... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanB Posted February 8, 2008 Author Report Share Posted February 8, 2008 Kan säga att suget är JÄKLIGT stark att komma iväg. Skall hålla kolla på dom vakanta tjänsterna med, men är det inte dom med "kontakter/mer missioner" som har "förtur" där ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miss dragon Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Inte nödvändigtvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g3space Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Skall hålla kolla på dom vakanta tjänsterna med, men är det inte dom med "kontakter/mer missioner" som har "förtur" där ? Eftersom rotationsutbildningen för en vakans är kortare så tar man kanske den med mission i ryggen (vilket du ju har, även om det var ett tag sedan) om valet står mellan två eller flera med liknande kompetens i övrigt. Vad beträffar kontakter så får du väl skaffa dig sådana - luska rätt på den som är chef för förbandet som söker folk och ring. Och återigen, det kostar inget att söka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanB Posted February 8, 2008 Author Report Share Posted February 8, 2008 Tack g3space för din info Skall ta kontakt med en vän som är major (fd. observatör i Kongo) och höra om han har "kontakter" in då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limpan Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Och glöm inte att det är so att söka vilket annat jobb som helst: du måste sälja in dig själv. Ring upp, vänta inte på att bli uppringd. Vakanser vill man oftast tillsätta snabbt, så vila inte på hanen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
241 Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Här är en tråd jag hittade som jag tyckte var intressant om ålder. http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=13026 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tafkaf Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Finns det en formell övre åldersgräns för utlandstjänst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Finns det en formell övre åldersgräns för utlandstjänst? 55 har varit en övre gräns men den har inte förmedlats utåt och jag vet att det inte har efterlevts. Så njae, är väl svaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts