Jump to content

Ålder att söka utlandstjänst

Recommended Posts

Hejsan alla,

denna tråd har det säkert skrivits om här tidigare. På grund av min dåliga datavana och att söka här så hoppas jag att ingen slår mig allt för hårt på fingrarna för jag startar en ny tråd :D

Tänkte höra med er alla.

Är 41år och sugen på att försöka komma ut på en mission igen.

Är det kört för mig att söka och ha chans att bli antagen med tanke på min ålder ?

Har gjort en mission tidigare (L100 1989) är menig och har C-kort och lastbilsvana.

Är så sugen att komma iväg igen, har ingen familj som jag behöver ta hänsyn till här hemma.

Tacksam för för svar !! :dribble:

Det bör inte vara några konstigheter om du är frisk och har god kondition. Har mött äldre folk än du ute i tjänsten. Lämpliga befattningar kanske kan vara transportsoldat, lastbilsförare, motorredskapsförare osv?

Skall hålla kolla på dom vakanta tjänsterna med, men är det inte dom med "kontakter/mer missioner" som har "förtur" där ? :baskerHV:

Eftersom rotationsutbildningen för en vakans är kortare så tar man kanske den med mission i ryggen (vilket du ju har, även om det var ett tag sedan) om valet står mellan två eller flera med liknande kompetens i övrigt. Vad beträffar kontakter så får du väl skaffa dig sådana - luska rätt på den som är chef för förbandet som söker folk och ring. Och återigen, det kostar inget att söka.