Jump to content

ROE kort

Guest Alexander

Recommended Posts

Guest Alexander

Hej!

Diskuterade nyligen ROE (Rules of Engagement) med en kompis, och försökte komma ihåg den "briefing" jag fick i frågan innan CC07. Är det någon som har en scan eller väldigt bra minne av ett dylikt kort, gett till var soldat för fältbruk inför en internationel insats av karaktären i CC07, med fientliga 'militas', många olika grupper, brottslingar, osv? Eller rent av sagda kort från CC07.

Tack i förhand.

Hej!

Diskuterade nyligen ROE (Rules of Engagement) med en kompis, och försökte komma ihåg den "briefing" jag fick i frågan innan CC07. Är det någon som har en scan eller väldigt bra minne av ett dylikt kort, gett till var soldat för fältbruk inför en internationel insats av karaktären i CC07, med fientliga 'militas', många olika grupper, brottslingar, osv? Eller rent av sagda kort från CC07.

Tack i förhand.

Delar man ut ROE skriftligt till varje soldat att bära med sig i fickan?

Hej!

Tack i förhand.

Delar man ut ROE skriftligt till varje soldat att bära med sig i fickan?

Ja

Rätt svar på 23:e komps fråga är "Nja". Det man delar ut är ROE nedbrutet i soldat- och insatsregler grovt förenklat så att det går att hantera som enskild soldat.

ROE i sin helhet går ju inte att släpa runt på eftersom det omfattar normalt många 10p:s A4 och dessutom är dynamiska.

/K

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...