Guest Alexander Posted February 5, 2008 Report Share Posted February 5, 2008 Hej! Diskuterade nyligen ROE (Rules of Engagement) med en kompis, och försökte komma ihåg den "briefing" jag fick i frågan innan CC07. Är det någon som har en scan eller väldigt bra minne av ett dylikt kort, gett till var soldat för fältbruk inför en internationel insats av karaktären i CC07, med fientliga 'militas', många olika grupper, brottslingar, osv? Eller rent av sagda kort från CC07. Tack i förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
23:e komp. Posted February 5, 2008 Report Share Posted February 5, 2008 Hej! Diskuterade nyligen ROE (Rules of Engagement) med en kompis, och försökte komma ihåg den "briefing" jag fick i frågan innan CC07. Är det någon som har en scan eller väldigt bra minne av ett dylikt kort, gett till var soldat för fältbruk inför en internationel insats av karaktären i CC07, med fientliga 'militas', många olika grupper, brottslingar, osv? Eller rent av sagda kort från CC07. Tack i förhand. Delar man ut ROE skriftligt till varje soldat att bära med sig i fickan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted February 5, 2008 Report Share Posted February 5, 2008 Hej! Diskuterade nyligen ROE (Rules of Engagement) med en kompis, och försökte komma ihåg den "briefing" jag fick i frågan innan CC07. Är det någon som har en scan eller väldigt bra minne av ett dylikt kort, gett till var soldat för fältbruk inför en internationel insats av karaktären i CC07, med fientliga 'militas', många olika grupper, brottslingar, osv? Eller rent av sagda kort från CC07. Tack i förhand. Delar man ut ROE skriftligt till varje soldat att bära med sig i fickan? Ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted February 6, 2008 Report Share Posted February 6, 2008 Rätt svar på 23:e komps fråga är "Nja". Det man delar ut är ROE nedbrutet i soldat- och insatsregler grovt förenklat så att det går att hantera som enskild soldat. ROE i sin helhet går ju inte att släpa runt på eftersom det omfattar normalt många 10p:s A4 och dessutom är dynamiska. /K Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.