Jump to content

NBG - såhär ett halvår senare?


Bjorned

Recommended Posts

För ett göra en lång historia kort;

I slutet av lumpen, när frågan ang. att fortsätta i NBG dök upp, sa så jag nej, då jag inte kom särskilt bra överrens med min plutonchef (som skulle med NBG), gillade varken hans attityd eller sätt att tänka - det var i alla fall den primära anledningen.

 

Kort efter startskottet för NBG, visade det sig att yrkessoldaterna i hans pluton inte riktigt kom överrens med honom och nu får den plutonen en ny chef.

 

Nu, mer än ett halvår senare, så beslutade sig personen som fick "min" befattningen i NBG att han skulle hoppa av (då han inte funkade särskilt bra med sina underställda).

 

Och där kommer jag in i bilden på nytt, jag funderar starkt på att ta mig in i NBG nu.

 

Just nu har jag ett jobb som "butiksmedarbetare" på Clas Ohlson, trivs bra med jobbet och övrig personal där - men NBG känns väldigt intressant.

 

Talat med en arbetsledare ang. att jag eventuellt ska med NBG, han hade då en väldigt god/schysst inställning till det - alltså inga problem med jobbet ifall jag går med.

 

Dock undrar jag lite över situationen som NBG är i nu.

 

Tror ni att det finns en chans att styrkan kommer att användas? Om man kollar tillbaks på tidigare liknande styrkor som andra EU-medlemmar ansvarat för - har de använts i ett skrapt läge?

 

Rädd för att tiden i NBG kommer att kännas meningslös och tråkig…

 

Tankarna vaggar fram och tillbaks...

 

Tillägg:

Är pansarskyttekompaniet på P7 det gäller, som ledningsgruppchef...

 

Känner signalisten som ingår i gruppen, han är bra...

 

Rent ekonomiskt, så blir ett jobbyte även en liten vinst, dock är det egentligen inte en faktor, OK lön nu.

 

Trivs dock väldigt bra på mitt nuvarande jobb, så rädd för att jag bytar ner mig, ur trivselsynpunkt, men å andra sidan kanske det kommer bli väldigt spännande/roligt. Kompanichefen där hade jag under min värnplikt och honom har jag väldigt stor respekt och förtroende för, så där oroar jag mig inte.

 

Det jag egentligen fruktar är att det ska vara en oseriös stämning och långa/tråkiga dagar... Med tanke på att jag inte kommer ha möjlighet att resa hem under vardagarna, kan, kan jag, men knappt lönt...

 

 

Hur är eran uppfattning, nu en månad efter att beredskapen startat?

Link to comment
Share on other sites

NEJ!! Men nog kan det bli tal om KS/FS rekrytering efter avslutad beredskap!!

 

Rekryteringen till KS/FS för NBG-anställda avslutades den 25 januari, men det kan nog komma en till ansökningsperiod senare under beredskapem för FS17 där vi NBGare har förtur igen skulle jag tro.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

NBG......

Hmm.. personligen så är jag på ett "betalt träningsläger"

NBG finns liksom inte... mtrl som fattas är inte acceptabelt!!!!

Helt ärligt man kämpar för att hålla motivationen i gång!!

Vi kommer inte att åka ut iallafall o så e de me det, men de vet alla om innerst inne.

De där me o åka till Afganistan & Kosovo är juh typ omöjligt.. 90% av alla NBG lär JUH söka plus att dom kommer förmodligen välja såna som varit ute innan....

 

 

 

 

 

//NBG SOLD

Edited by x-tuc-x
Link to comment
Share on other sites

NBG......

Hmm.. personligen så är jag på ett "betalt träningsläger"

NBG finns liksom inte... mtrl som fattas är inte acceptabelt!!!!

Helt ärligt man kämpar för att hålla motivationen i gång!!

Vi kommer inte att åka ut iallafall o så e de me det, men de vet alla om innerst inne.

De där me o åka till Afganistan & Kosovo är juh typ omöjligt.. 90% av alla NBG lär JUH söka plus att dom kommer förmodligen välja såna som varit ute innan....

 

 

 

 

 

//NBG SOLD

 

Vet inte hur ni på P7 gör, men gällande Affe så är planen för oss på K3 att hålla ihop skvadronen.

Och gällande matrl, well, "u get on with what u got"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...