Jump to content

Com Hem HD

Danne

Recommended Posts

Jag står i begrepp att införskaffa diverse prylar till ny lägenhet.

Dit hör digital tv och fram tills för några dagar sedan var denna process rak och enkel. Jag hade bestämt mig för Com Hems Medium+8 favoriter samt HD paketet för att sedan fylla på med Canal Plus Total.

Det blev nu ännu lättare då Medium+HD ingår i en drive just nu där HDn är gratis fram till sommaren, boxen reducerad osv.

Efter att nu under helgen läst låååånga trådar på hembiorelaterade forum är jag tveksam då Com Hems HD box verkar ha blivit sänkt av sin egen mjukvara och presterar över lag sämre än vanliga digitalboxar.Slänger därför ut en spontanfråga här. är det någon sitter på Com Hem HD, och är du i så fall en av de som fått Com Hem att gå ut med helsidor på sin hemsida och även kommit med stora ersättningar till de som har HD paketet?

I och med att det endast är boxen som kommer att kosta något första halvåret, under vilken tid jag antar att Com Hem kommer lösa problmet eller gå under så är jag fortfarande sugen på HD paketet, men om bildkvallen är s-ä-m-r-e än vanlig SD så är det ju på en annan sits. Ett alternativ som jag ser det är att jag förhandlar mig till två boxar, en för SD och en för HD. Sd-boxen skall ju ändå bara kosta en krona och då kan jag själv testa tills problemet med HD boxen är löst.

Kommenterar mottages gärna!

• 1 month later...

Kan göra en uppdatering själv:

Då Com Hem fortfarande har strul med HD kvaliteten så dumpade jag dem helt och valde Canal Digital. Till skillnad från Com Hem så satsar de på HD, genom att tex sända Fotbolls EM i HD kvalitet och nu integrera HD paketet i deras familjepaket.

Jag har också rätt nyligen skaffat digitalbox då det analoga ComHem-nätet inte lirar så bra med min nya TV.

Kikade också i HD-banor, men då kostade ju den boxen 3495:- jämfört med 1:- för den vanliga boxen när jag kikade.

Men är det verkligen värt HD-abbonemanget? Min säljare försökte sälja in den med att OS skulle sändas i HD till sommaren, men jag kommer inte att häcka framför TV´n till varken fotboll eller OS - men är det så mycket annat som verkligen sänds i HD?

Jag har också rätt nyligen skaffat digitalbox då det analoga ComHem-nätet inte lirar så bra med min nya TV.

Kikade också i HD-banor, men då kostade ju den boxen 3495:- jämfört med 1:- för den vanliga boxen när jag kikade.

Men är det verkligen värt HD-abbonemanget? Min säljare försökte sälja in den med att OS skulle sändas i HD till sommaren, men jag kommer inte att häcka framför TV´n till varken fotboll eller OS - men är det så mycket annat som verkligen sänds i HD?

Jag har HD box från ComHem och visst blir bilden mycket bättre på HD sändningar, SVT HD ingår men de visar rätt lite och mest Andra Avenyn och Antikrundan. Övriga HD kanaler är än så länge rätt få hos ComHem så jag har inga planer på att idagsläget koppla på några HD kanaler (TV4 HD, Discovery och någon mer). Främsta anledningen till att jag valde denna box var att den hade HDMI kabel vilket ger en bättre bild än scart som 1 kronas boxarna har.

• 2 weeks later...

Min nuvarande digitalbox från Com Hem håller på att ge upp. Får upp lite knäppa felmeddelanden och det börjar bli dags att teckna om abonnemanget. Så jag funderar lite på deras PVR-box med hårddisk. Inspelningen av livesändningar, dubbla programkort (sambon och jag har inte direkt samma TV-smak) och en 160 Gb hårddisk lockar. Men hur fungerar denna box?

Någon som har erfarenhet?

Min nuvarande digitalbox från Com Hem håller på att ge upp. Får upp lite knäppa felmeddelanden och det börjar bli dags att teckna om abonnemanget. Så jag funderar lite på deras PVR-box med hårddisk. Inspelningen av livesändningar, dubbla programkort (sambon och jag har inte direkt samma TV-smak) och en 160 Gb hårddisk lockar. Men hur fungerar denna box?

Om det är PVR-101 du har i åtanke VC och du innehar en samsung LCD i dag eller funderar på en sådan också så ger jag dej rådet att glömma bort det hela, jobbar med dyngan dagligen och den kombon är ej att rekomendera. Nu skriver jag kanske bara av mej lite i ämnet men just kunder med samsung TV och den boxern har jag samtal med dagligen nämligen.

/JBP

Tack JBP!

Har ingen samsung just nu, men man vet aldrig vad som dyker upp. Vad är det för problem som uppstått?

Tillägg:

Vad finns det för alternativ?

Att spela in på HDD, pausa livesändningar och spela in ett och titta på ett annat program är väldigt eftertraktade funktioner.

Tack JBP!

Har ingen samsung just nu, men man vet aldrig vad som dyker upp. Vad är det för problem som uppstått?

Det största problemet med combon Samsung och Pvr-101 boxen har varit att om man kopplat HDMI kabel mellan box och tv så har man inte fått ljud i tv:n, detta går att avhjälpa med att byta mjukvaran i tv:n

men vem vill behöva göra det med en splitterny tv? :D

Annars är det en bra box i övrigt, sen beror ju det lite på vem som levererar utbudet det vill säga typ canal digital eller COM Hem etc etc.

/JBP

EDIT: om någon funderar på att köpa en samsung lcd tv så PM:a gärna med modellbeteckning på den så kan jag nämna om det har varit problem med just den modellen.

Om det är PVR-101 du har i åtanke VC och du innehar en samsung LCD i dag eller funderar på en sådan också så ger jag dej rådet att glömma bort det hela, jobbar med dyngan dagligen och den kombon är ej att rekomendera. Nu skriver jag kanske bara av mej lite i ämnet men just kunder med samsung TV och den boxern har jag samtal med dagligen nämligen.

/JBP

Enligt Com Hems hemsida har boxen Samsung DCB P850Z inte ens någon HDMI utgång.

Läs igenom mitt föregående inlägg Vc ;-) jag nämnde inte DCB P850Z alls va? :D Utan PVR-101 som också är en HDbox med inspelningsfunktion ;-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...