Jump to content

Attitude

Recommended Posts

Attitude's reklam på TV där de visar bildar av militärer med stridsvagnar och soldater som avancerar upp för en kulle (två "lag") med sportkomentation (fotboll) där ett skjul sprängs på slutet och komentatorn skriker "Mååål!!!" och statestiken "Vi - 4 De - 0", eller gäss som är ute och går medan man hör en miltär marschramsa "amerikansk", med medelandet att "Detta kan vara du om några veckor" och "Tänk själv". Nu undrar jag: Vad är de bra för?

Oj, det blir ofred och någon försöker ta bort den frihet vi har kämpat för. Jag vill försvara den och min familj, så att min barn (om jag får några) ska kunna leva i ett lika fint land som jag, där man inte behöver vara rädd varje dag, får vara som man är och tycka vad man vill.

Nej! Vad dum jag är... Nu tänker jag ju inte själv! Är man beredd att riskera sitt liv för andra är man ju en mördare!

Jag förstår verkligen inte poängen. Nån som gör det?

Jag uppfattade den som en pik mot CNN och dylik media om hur krig allt mer förvandlats till mediaunderhållning och det är väl inte alltför långtifrån sanningen tror jag.

Var nån på forumet som sa i en tråd om ett eventuelt Irak krig att han hoppades att det börja snart så att de blir nå bra på TV:n att kolla på

edit: har bara sett filmen med strv och sold

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...