JTS Posted February 17, 2003 Report Share Posted February 17, 2003 Jag har en SOG Autoclip i höger byxficka, och det är helt rätt ställe för en sådan kniv tycker jag. Den börjar dock ta slut, och jag funderar på att ersätta den med en Mod P. Hur är den? Någon som har den? Är den värd sitt pris? Och framför allt, Har den ett fästclip som är fastsatt på höger sida med öppningen framåt? Om den inte har det, kan man köpa ett clip som passar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted February 17, 2003 Report Share Posted February 17, 2003 (edited) Liten, "klen", inget jag hade valt för skogen. Inget clips, det är en bältes/fick-ficka som gäller. Lite för mycket "fin-kniv" för att leva fältliv med, kvalitén är mycket bra, designen är enligt min mening vanlig och tråkig, tyvärr.. Priset är ok, den motsvarar kvalitén på kniven, men jag hade nog förväntat mig en mer originell design för de pengarna. Jag hade personligen valt en biffigare modell. Passar dock bra för fina familjemiddagar... Försök att kolla på så många knivar som möjligt, beroende på vart du bor är det mer eller mindre lätt tyvär... YMMV... Edited February 17, 2003 by 2Sharp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Jag gillar min skarpt. Håller med om att det inte är den robustaste kniv Fällkniven tillverkat men i skogen använder jag en S1 så det ser jag inte som ett problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts