Jump to content

Bästa och värsta blågul


mdn

BG Awards 2008  

274 members have voted

  1. 1. Vem är forumets bäste blågul?

    • 9x19
      5
    • Erik_G
      31
    • henke
      13
    • Ing
      8
    • Isgubbe
      8
    • Krook
      45
    • Max
      2
    • mdn
      8
    • Nifelhel
      6
    • Rokare
      13
    • The_Swede
      93
    • Yman
      4
    • Anders
      0
    • Blackadder
      3
    • DaRaven
      4
    • Dobberman
      3
    • Fk_Satan
      12
    • Fu_Kjellberg
      7
    • JBP
      2
    • simon
      3
    • Vargas
      2
    • Vc_90
      2
  2. 2. Vem är forumets värste blågul?

    • 9x19
      9
    • Erik_G
      1
    • henke
      2
    • Ing
      33
    • Isgubbe
      3
    • Krook
      26
    • Max
      1
    • mdn
      5
    • Nifelhel
      21
    • Rokare
      2
    • The_Swede
      20
    • Yman
      4
    • Anders
      3
    • Blackadder
      1
    • DaRaven
      2
    • Dobberman
      24
    • Fk_Satan
      71
    • Fu_Kjellberg
      4
    • JBP
      3
    • simon
      26
    • Vargas
      4
    • Vc_90
      9

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

Nu kommer en gammal favorit tillbaka. Än en gång får ni medlemmar rösta på vilken BG som är bäst respektive elakast. Jag ser fram emot era svidande motiveringar i tråden. Håll er borta från personanrepp, för då kommer Dobberman och biter er!

 

/mdn

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Med risk för att påverka framtida val för medlemmen så tillkännager jag härmed Krook:s val:

 

Bästa BG: Ing

"För snabba, sakliga, syrligt sura och saftiga inlägg i debatter som spårat ur, får han tråden åt rätt håll"

 

Elakaste BG: Ing

"För snabba, sakliga, syrligt sura...

 

Hans ingripande är roande för mig som blågul. Men när jag inte var blågul var det inte lika skoj. :)

Link to comment
Share on other sites

Bästa BG: Yman. Behärskad och lagom laidback. Sköter sitt jobb här såsom på chatten. Kommer med bra inlägg mot troll ibland, humor!

 

Värsta BG: 9x19. Tja, driver någon sorts elak jargong mot mig i chatten och har inte något emot andra BG's.

 

 

Det var jämnt race i toppen, ska jag inte låta bli att nämna.

 

 

 

 

ed-> plockade bort "bl.a" för det var bara det som låg 9x19 i fatet.

Edited by Jasmine86
Link to comment
Share on other sites

Sämst BG: JBP, vem är det? Har han skällt på mig någon gång?

 

Bäst BG: Dobberman, hans mycket pedagogiska utskåpningar av forumstroll är ett föredömme för alla som någonsin känt att människokärleken inte räcker till!

Link to comment
Share on other sites

Enligt min mening "bäst": Rokare. Motivering - en hög, jämn och oftast saklig nivå på modereringen.

 

Sen blir det intressant, var går gränsen mellan en svidande motivering och ett personangrepp...

Nåväl. I min mening "sämst": Ing. Motivering - är säkert en effektiv moderator, men tillrättavisningarna upplevs av mig ibland som mer ett sökande efter billiga poänger, än konstruktiv forum-uppfostran.

Link to comment
Share on other sites

Ing fick såklart bästa BG annars hade jag väl fått stryk. :worthy:

 

Sämstaste: FK_Satan för han snor alla flörtar på Chatten från alla andra. :rockon:

 

Svårt val det här finns väl ingen som inte är BÄST och ingen som är SÄMST utan det är väl bara bra allt.

 

MVH

Olaevil

Link to comment
Share on other sites

Bästa BlåGulen var svår. Låg mellan Erik och Swede, men det blev TheSwede för hans extrema kompetens i alla lägen. :rockon:

Men Erik är alltid min gulleplutt :worthy:

 

Elakaste BlåGulen vågar jag nog inte säga för då blir jag nog arkebuserad. :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Bästa: Erik_G. Kompetenta och stabila svar, hög nivå på modererandet. Har en hälsosam dos humor.

 

Elakaste: Fk_Satan. Inget snack om saken. Snor alla tjejer på chatten :rockon:

 

Keep it up.

Edited by Nestor
Link to comment
Share on other sites

Bäst: Krook. Genomtänkt, lugn och pedagogisk. I tävlan med Rokare som har en viss syrlig ton som det helst krävs en skogsmatros för att förstå.

 

Sämst: Ing. Har en känsla att han är lite snabbare på avtryckaren än ex. Krook. I tävlan med de "nya" som jag inte har hunnit skaffa mig någon egentlig uppfattning om.

 

The Swede var kandidat för bägge lägren: Hård (ibland lite väl hård om man inte är van vid jargongen), men rättvis och har en sjuk insikt allt som är klätt med antingen pansarplåt eller KMÄ-nummer.

 

Aja, grattis på er...eller nåt.

 

GMY

Link to comment
Share on other sites

Elakast: Fk Satan .. hans kommentar kan ibland nog uppfattas som sura, nedtryckande och rent för jävliga men han blev också.

Bäst: Fk Satan .. hans aggerande i tråden Bilden av Hv på hemvärnet.se är ypperligt excellent och håller en klass för sig. Han visar där verkligen var skåpet skall stå.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sköldberg

Aah, har väntat länge på en sån här slicka röv-tråd :rockon: Och har man röstat så får man väl kommentera...

 

Tadam dam... trummvirvel.

 

Bäst blev:

 

Erik_G för att han är forumets roligaste medlem helt enkelt. Sen att han är en duktig debattör och medlare är ju bara en bonus. Lyckas nästan alltid bidra med roliga men ändå sakliga inlägg. I hård konkurrens med Krook som var min favoritmedlem innan han blev moderator, tycker tyvärr att han har tappat lite av den lättsamheten han hade innan, lite mycket peka med hela handen, fast fortfarade en medlem som huserar på tio i topp-listan.

 

Värst blev the_Swede, mest för att jag är lite rädd för honom... :)

 

Bland de övriga medlemmarna är jag barnsligt förtjust i Detsl och killen med det krångliga namnet, Vysotskij's inlägg som alltid håller hög klass.

 

Så, nu har jag smörat färdigt.

Link to comment
Share on other sites

Det här var svårt som fan .... tycker att alla gör ett förbannat bra jobb .

 

Men min röst på bästa BG föll på The Swede .

 

Som värsta/elakaste BG hamnade rösten på Nifelhel , men jag tycker att det är en merit att va elakaste BG .

Link to comment
Share on other sites

Jag vill avsäga mig BG-skapet! Det är samma Krook men jag måste ju använda hela ena handen, den andra handen har Isgubbe bundit upp bakom ryggen på mig. :banghead:

 

Nä, det går inte. Du ligger ju i tätplacering för att bli forumets mysgubbe.

 

Måste nog gå charmkurs hos dig. En enda röst får man, på elak-sidan.

Link to comment
Share on other sites

Bästa: Krook, bra informativa svar och god nivå.

Ilsknast(?) Ing, våldstrappan!!!

 

Har vi en omröstning om vilken BG vi vill se som ÖB är min röst på Fk Satan på villkoret att han gör Bushman till Rikshemvärnschef :banghead:

 

@DaRaven, ja jag vet att jag borde rösta på dig eftersom vi tillhör samma bataljon men min grupp mönstrar fler soldater än din pluton så jag tar chansen. :navy:

Link to comment
Share on other sites

@DaRaven, ja jag vet att jag borde rösta på dig eftersom vi tillhör samma bataljon men min grupp mönstrar fler soldater än din pluton så jag tar chansen. :banghead:
´

 

Haha.. Ja, mitt blir ju svårt med hårt trubbigt våld då ;)

Link to comment
Share on other sites

Bästa: The swede. Kunnig och saklig i dom flesta lägen. Sen ligger ju pansar mig varmt om hjärtat. :baskerPa:

 

Elakaste: Dobberman. Har inte haft nån personligt konflikt eller tillsägning, men hans användarnamn är skrämmande, och ärligt talat, vem ser inte hans visningsbild som läskig? :Malaj::camo:

Edited by Frantic
Link to comment
Share on other sites

Bäst: Erik_G

Motivering: Erik använder sig av sin humor för att påpeka fel och brister i resonemang och gör sina tillrättavisningar på ett proffsigt och trevligt sätt. Även när man ibland är ute och cyklar i OT djungeln kan man räkna med att Erik på ett snällt sätt leder en tillbaks till den rätta sidan.

 

Värst: Ing

Motivering: Även fast Ing snabbt och effektivt kan få ordning på en tråd så följer hans spår den mörka sidan av kraften där ilska ofta får honom att uttrycka sig ganska otrevligt. Ing skulle mer ofta än sällan behöva räkna till tio innan han skriver en kommentar.

"Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering" -Yoda

 

 

 

Och i nuläget, när jag skriver det här, har jag ingen *varnad* skylt på min profil :baskerPa: bara så ni vet... :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...