Jump to content

officersval innan man söker specialförbanden


Guest guest

Recommended Posts

Är inriktad på att söka till något av specialförbanden i framtiden, men vill först jobba som "vanlig" officer. Vilken befälsutbildning tycker ni då man ska välja, SOU eller TA/O? Är det overkill att ha läst TA/O? Om jag väljer SOU så får man ju vänta ytterligare ett år innan den utbildningen börjar, så man är ju inte klar mer en ett år tidigare än TA/O... Inser självklart att man inte kan RÄKNA med å komma in på specialförbanden...

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver du iofs att du vill jobba som officer, men kom ihåg att du kan söka även med bara GU i bagaget. Så ett alternativ kan kanske vara att bli en fena på språk, kanske jobba för hjälporganisationer i, säg, Afrika några år. Det gissar jag kan göra dig attraktiv för specialförbanden.

Link to comment
Share on other sites

Det känns lite som att SOU är en bra grund för Specialförbanden. De behöver nog den fördjupade kompetens som SOU ger mer än den breda som TA/OP ger men min uppfattning är att de tar in den som de vill ha och ger den adekvat utbildning.

Därför kan ju också man söka direkt från GU.

 

Gör det som känns rätt för dig.

 

/K

Link to comment
Share on other sites

Men, är det värt att söka SOU med bara GU i bagaget? Känns som om det kräver lite mer erfarenhet o.s.v.

 

Ja du, det kan nog bara SF-pojkarna själva svara på. Vi andra kan bara söka och se vad som händer.

 

Edit: Fel av mig - jag var för insnöad på att det handlade om specialförbanden och läste fel. Tack för snabb och snygg tillrättavisning, Krook.

Link to comment
Share on other sites

Men, är det värt att söka SOU med bara GU i bagaget? Känns som om det kräver lite mer erfarenhet o.s.v.

 

Ja du, det kan nog bara SF-pojkarna själva svara på. Vi andra kan bara söka och se vad som händer.

Frågan rörde nog SOU i gemen och svaret på den frågan är att det är värt att söka SOU med bara GU i bagaget. Det är det många som gjort.

SF är lite marigare och där är det nog som g3space säger.

 

Men den här tråden handlar inte om SOU egentligen så fortsätt framåt i rätt riktning.

 

/Krook

Blågul

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...