Cesium Posted March 16, 2008 Report Share Posted March 16, 2008 Snabbmakaroner, knaprigt stekt bacon och lite Heinz tomatketchup på det. Snabbt, enkelt och jäkligt gott Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wemla Posted March 22, 2008 Report Share Posted March 22, 2008 Frukost: Omelett med bacon och charlottenlök, tillsammans med rostat bröd och päronjuice. lunch: städade för mycket så den glömdes bort.. Middag: Hemmagjord klyftpotatis, färskpotatis (som inte var så himmlans dyr) skrubbad och fin, skär i till klyftor 6st/potatis, lägg i en påse häll i lagom mängd olivolja och kryddor(Timjan, Dillfrö. vitlökssalt) Tillsammans med marinerad lax (olja, japansk soya, salt och peppar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted March 22, 2008 Report Share Posted March 22, 2008 - Frulle: stekt corned beef med äggröra - Lunch: fikabröd & kaffe - Middag: hämtad shish kebab med bröd från kolgrillen vid Solvalla (irakisk kebab, ingen svennekebab från Jerusalems ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted March 22, 2008 Report Share Posted March 22, 2008 Frukost/Lunch: Havrefras å fil Middag: Pepparstek och ungsbakad potatis. Pepparsteken var redan marinerad och sånt, var bara att slänga i stekpannan. Riktigt gott! Småplock: Äpple och nån korv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rara Avis Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 Man kanske inte ska beklaga sig men någon fantastisk påskmat har det ju inte blivit. Frukost: det gamla vanliga, yoghurt och något fiberaktigt Lunch: en kokostopp (man ska spara sig till kvällsmaten tänkte jag) Kvällsmat: en avokado med ishavsrom, creme fraiche, kokta ägg, mineralvatten, medelmåttiga oliver, paprika, biré och några italienska köttstycken som jag inte rörde. *lätt butter* Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted March 23, 2008 Author Report Share Posted March 23, 2008 Frukost: Långfil med kalaspuffar (barnsligt gott) Lunch: Grattäng med kassler Middag: halvtorra mackor. Kvällskaffning: En platta kalla Staropramen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrotcharliegrg Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 Frukost: Lång sovmorgon, zzzzzzzzzzzzz Lunch: Sovmorgonen fortsatte med en hurtig prommenad i den arktiska kylan. Middag: Påskrester (ägg, lax, potatis, prinskorv, lam) med dryck (snaps, vin) och efterrätt (choklad) Matslarver har man blivit under den ansvarslösa ledigheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kexet Posted March 25, 2008 Report Share Posted March 25, 2008 idag har jag ätit våfflor med grädde och sylt. är det våffeldag så är de Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted March 25, 2008 Author Report Share Posted March 25, 2008 Frukost : Statolmacka i bilen på väg ut på jobb, Lunch: Kasslergratäng. Middag: VÅFFLOR I MILJONER med grädde o hjortronsylt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddlar Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Kyckling i en väldigt rund tomatsås och basmatiris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted April 13, 2008 Report Share Posted April 13, 2008 Startade dagen med fil o musli. Lunchen bestod av en enkel hamburgare. Och till middag lagade jag en härlig piccata milanese med curryris och tomat salsa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rara Avis Posted April 15, 2008 Report Share Posted April 15, 2008 Experimentell frukost bestående av kesoplättar med kanel, kardemumma och tärnat äpple Lunchen blev ett säkrare kort - ostfyllda grekiska färsbiffar Kvällsmat... funderar på att spara matlådan som väntar till morgondagen och göra något annat. Eller kanske en paj. Dagens akademiska prestation kräver belöning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddlar Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 Mumsar på pannkakor och glass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted May 18, 2008 Report Share Posted May 18, 2008 Frukost: Fil med några runda flingor av grövre slag. Krusbärssylt. Lunch: Grova mackor med lönnebergaskinka och ost på. Nyponsoppa. Middag: Sill med färskpotatis och gräddfil samt gräslök. Blev även någon bit burkskinka också, då fästmön ej äter sill. Must att dricka. Efterrätt: Glass med strössel. EDIT: Drack givetsvis kaffe till frukosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
linush Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Frukost: K-flingor och lättfil. Lunch: Panpizza Middag: Det blir överbliven kina-mat Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddlar Posted July 12, 2008 Report Share Posted July 12, 2008 Honungs och vitlöksmarinerad kyckling. Potatis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted July 12, 2008 Report Share Posted July 12, 2008 Bräcker ett par rostade mackor med rökt bog.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rara Avis Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 Köttfärslimpa med bacon, senap, timjan och västerbottenost inrullat i mitten. Broccolimos som tillbehör. Det är kärlek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 Mackor med någon salami på till frulle 1 kopp te 1 st macka med ost (stor grov modell pressbyrån) 1 kopp kaffe 1 kopp varm choklad Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 17, 2008 Report Share Posted July 17, 2008 Igår när vi handlade hittade jag tunt bröd av Libanesisk typ samt hoummus (kikärtspuré). Idag till middagen gjorde jag en förrätt som vi brukade äta i Libanon. Färsk gurka och tomat, skurna i små bitar, hoummus, aioli och bröd (man kan även ha lök och paprika om man gillar det). Bre på hoummus eller aioli och lägg på gurka och tomat samt vik ihop brödbiten runt och ät. Mums mums. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted July 17, 2008 Report Share Posted July 17, 2008 Det blev indisk buffé: chicken massala, nå´n lammgryta, köttfärs med äggplanta, ris o grönsaker, naanbröd o nå´n sorts friterade potatiskorvar. Gott, gott! OT. På väg tillbaka till jobbet gick jag förbi den lokala arabiska livsmedelsbutiken som annonserade att de skulle börja sälja kamelkött (på beställning). Kanske kan vara nå´t att slänga på grillen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wemla Posted July 17, 2008 Report Share Posted July 17, 2008 Grillad kyckling och halomi, fransk potatissallad ( potatis, rödlök, dill, vinigrette), baguette och brieost.. Mums Link to comment Share on other sites More sharing options...
linush Posted July 18, 2008 Report Share Posted July 18, 2008 Frukost: 2 tekakor, en banan och en Yalla! yoggi. Lunch: 1-portionstallrik från Findus - Ostschnitsel med potatis och bearnaisesås. (varken gott eller mättande) Middag: Stuvade makaroner med korv (stort misslyckande, hade för mycket peppar i stuvningen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted September 2, 2008 Report Share Posted September 2, 2008 Idag blev hela firman bjuden på lunch då koncernen vi tillhör firar 60 år. Det blev till förrätt en röra med räkor och kräftstjärtar Varmrätt: Västerbottenostgratinerad kalvytterfilé med rotsaksgratäng Efterrätt: Fransk chokladtårta med grädde och apelsinsås Jösses, jävlar va gott. Jag är fortfarande proppmätt, två timmar senare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted September 3, 2008 Report Share Posted September 3, 2008 Igår åt jag kroppkaka till lunch. Jag hade aldrig ätit det förut, så jag tänkte att det kunde vara spännande att prova. Smakade helt ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted September 3, 2008 Report Share Posted September 3, 2008 Frukost: Köttbullebaguett från en bensinmack, Kaffe Lunch: Hamburgare med pommes från BurgerKing, mjölk att dricka Eftermiddag: Kaffe /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
gjord28 Posted November 13, 2008 Report Share Posted November 13, 2008 Jag har ätit 3 sorter av livsmedel i en måltid i kväll. Jag skulle vara på en strikt diet genom att inte äta middag, men maten till middag tittade appetizingly läcker och jag har inget annat val än att äta! Grillad burgare bullar, klassisk spaghetti och vissa caesarsallad som GARNERING. Den perfekta ugnsbakad kalkon ingår också i centrum av våra matbord. Jag hade en rejäl middag i kväll, Puh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted December 11, 2008 Author Report Share Posted December 11, 2008 Rotmos med fläskkorv. MUMMS Min mamma är snäll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted December 12, 2008 Author Report Share Posted December 12, 2008 JULBORD. Vägrar räkna upp alla rätteroch anrättningar jag ätit. Har ONT i magen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted December 22, 2008 Report Share Posted December 22, 2008 Frukost: flingor, yoghurt. Lunch: hårdbrö middag: chickennuggets. nej jag är inte nöjd med dagens mat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.