Jump to content

Vad har ni ätit idag??

gislemark

Recommended Posts

• Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Frukost: Omelett med bacon och charlottenlök, tillsammans med rostat bröd och päronjuice.

lunch: städade för mycket så den glömdes bort.. :dribble:

Middag: Hemmagjord klyftpotatis, färskpotatis (som inte var så himmlans dyr) skrubbad och fin, skär i till klyftor 6st/potatis, lägg i en påse häll i lagom mängd olivolja och kryddor(Timjan, Dillfrö. vitlökssalt)

Tillsammans med marinerad lax (olja, japansk soya, salt och peppar.

- Frulle: stekt corned beef med äggröra

- Lunch: fikabröd & kaffe

- Middag: hämtad shish kebab med bröd från kolgrillen vid Solvalla (irakisk kebab, ingen svennekebab från Jerusalems :dribble: )

Frukost/Lunch: Havrefras å fil

Middag: Pepparstek och ungsbakad potatis. Pepparsteken var redan marinerad och sånt, var bara att slänga i stekpannan. Riktigt gott!

Småplock: Äpple och nån korv

Man kanske inte ska beklaga sig men någon fantastisk påskmat har det ju inte blivit.

Frukost: det gamla vanliga, yoghurt och något fiberaktigt

Lunch: en kokostopp (man ska spara sig till kvällsmaten tänkte jag)

Kvällsmat: en avokado med ishavsrom, creme fraiche, kokta ägg, mineralvatten, medelmåttiga oliver, paprika, biré och några italienska köttstycken som jag inte rörde.

*lätt butter*

• 2 weeks later...

Experimentell frukost bestående av kesoplättar med kanel, kardemumma och tärnat äpple

Lunchen blev ett säkrare kort - ostfyllda grekiska färsbiffar

Kvällsmat... funderar på att spara matlådan som väntar till morgondagen och göra något annat. Eller kanske en paj. Dagens akademiska prestation kräver belöning.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Frukost:

Fil med några runda flingor av grövre slag. Krusbärssylt.

Lunch:

Grova mackor med lönnebergaskinka och ost på. Nyponsoppa.

Middag:

Sill med färskpotatis och gräddfil samt gräslök. Blev även någon bit burkskinka också, då fästmön ej äter sill. Must att dricka.

Efterrätt:

Glass med strössel.

EDIT: Drack givetsvis kaffe till frukosten.

• 1 month later...

Igår när vi handlade hittade jag tunt bröd av Libanesisk typ samt hoummus (kikärtspuré).

Idag till middagen gjorde jag en förrätt som vi brukade äta i Libanon.

Färsk gurka och tomat, skurna i små bitar, hoummus, aioli och bröd (man kan även ha lök och paprika om man gillar det).

Bre på hoummus eller aioli och lägg på gurka och tomat samt vik ihop brödbiten runt och ät.

Mums mums.

Det blev indisk buffé: chicken massala, nå´n lammgryta, köttfärs med äggplanta, ris o grönsaker, naanbröd o nå´n sorts friterade potatiskorvar. Gott, gott! :D

OT. På väg tillbaka till jobbet gick jag förbi den lokala arabiska livsmedelsbutiken som annonserade att de skulle börja sälja kamelkött (på beställning). Kanske kan vara nå´t att slänga på grillen? :rockon:

Frukost: 2 tekakor, en banan och en Yalla! yoggi.

Lunch: 1-portionstallrik från Findus - Ostschnitsel med potatis och bearnaisesås. (varken gott eller mättande)

Middag: Stuvade makaroner med korv (stort misslyckande, hade för mycket peppar i stuvningen)

• 1 month later...

Idag blev hela firman bjuden på lunch då koncernen vi tillhör firar 60 år.

Det blev till förrätt en röra med räkor och kräftstjärtar

Varmrätt: Västerbottenostgratinerad kalvytterfilé med rotsaksgratäng

Efterrätt: Fransk chokladtårta med grädde och apelsinsås

Jösses, jävlar va gott. Jag är fortfarande proppmätt, två timmar senare.

• 2 months later...

Jag har ätit 3 sorter av livsmedel i en måltid i kväll. Jag skulle vara på en strikt diet genom att inte äta middag, men maten till middag tittade appetizingly läcker och jag har inget annat val än att äta! Grillad burgare bullar, klassisk spaghetti och vissa caesarsallad som GARNERING. Den perfekta ugnsbakad kalkon ingår också i centrum av våra matbord. Jag hade en rejäl middag i kväll, Puh!

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...