Jump to content

Hjälp: Kontroll av användarkonto

The Swede

Recommended Posts

Hur i hela fridens liljor gör jag för att stänga av den funktionen.

Är lite jobbigt att behöva bekräfta varje gång jag ska starta vissa program, ja, jag vill verkligen starta detta programmet. Kanske därför jag dubbelklickade på ikonen.

Ja, jag vill verkligen ta bort den filen, det är därför jag redan klickat JA i förra rutan.

Hjälp mig.

The Swede :lala:

Om vi tänker på samma sak nu så kan du stänga av det genom

Kontrollpanelen > Användarkonton & Säkerhet > Användarkonto

Längst ner ska det stå "Aktivera eller inaktivera Kontroll av Användarkonto (UAC)"

Jag var själv tvungen att göra det för ett tag sedan. Tror du måste starta om datorn efter att du stängt av funktionen också. Det borde lösa det. Om inte... Sorry. :lala:

Lånar tråden, ungefär samma ämne

Har lagt upp två konton, ett till mig själv som administratör och ett till ungarna så att dom kan surfa.

Spärrade några mappar så att ungarna inte har tillgång till dom. Här kommer problemet, för när jag

loggar på med mitt konto och ska komma åt dom mapparna så är dom spärrade även för mig!

Även fast jag är administratör ?!?!?!

Har för mig att jag la in ett admin lösenord när jag installerade Vista, men hur loggar jag inte som admin?

När jag startar burken så kommer endast dom två konton som finns upp...

Längst ner ska det stå "Aktivera eller inaktivera Kontroll av Användarkonto (UAC)"

Jag var själv tvungen att göra det för ett tag sedan. Tror du måste starta om datorn efter att du stängt av funktionen också. Det borde lösa det. Om inte... Sorry. :D

Själv gillar jag den funktionalliteteten, men jag skulle vilja stänga av den selektivt. Går det att göra?

Det blir lite irriterande i längden att Vista frågar om jag verkligen vill starta Asus PC-probe varje gång jag startar datorn.

Jag var själv tvungen att göra det för ett tag sedan. Tror du måste starta om datorn efter att du stängt av funktionen också. Det borde lösa det. Om inte... Sorry. ;-)

Själv gillar jag den funktionalliteteten, men jag skulle vilja stänga av den selektivt. Går det att göra?

Det blir lite irriterande i längden att Vista frågar om jag verkligen vill starta Asus PC-probe varje gång jag startar datorn.

Jag har faktist inte den blekaste om det går att göra så. Jag har inte använt Vista länge (sedan i November) så jag har inte hunnit kika runt bland alla funktioner ännu. Jag hittade faktist hur man stängde av UAC genom en slump då jag inte kunde sätta igång program eftersom jag tydligen inte va Admin enligt datorn, vilket jag är. Jag behövde bara stänga av det en gång för att ändra några saker sen så aktiverade jag det igen och har inte rört det sedan dess. Så, tyvärr har jag inget svar på din fråga. Jag kan kika runt lite antingen imorrn eller framöver så återkommer jag om jag hittar nåt. Annars kan någon annan som kanske vet höra av sig. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...