Jump to content

Forskare: Barn hatar clowner


Stefan F

Recommended Posts

Metro 17/1:

"Du kanske kände dig onormal om du tyckte att sågspånet i cirkusmanegen var mer tilltalande än clownerna som barn. Men en grupp forskare från engelska Sheffield har visat att du inte var ensam."

 

Jag har personligen inga direkt obehagliga minnen av clowner från min barndom. Men jag har ett vagt minne av att jag inte tyckte dom var speciellt roliga. Jag tyckte mer, och hade roligare, åt osminkat folk som skojade.

 

"Manne af Klintberg har uppträtt som Clownen Manne i över 30 år och säger sig tvärtom vara älskad av barnen.

– Jag vet att det finns ett hat mot clowner och mimare. Det är ett pubertalt beteende som grundar sig i att folk inte vågar bli vuxna i dag, säger han till metro.se.

Manne ser clownen som en antihjälte som gör allt som är förbjudet och som därför väcker starka känslor."

 

Manne går väl an. Men det finns en del clowner som faktiskt ser direkt obehagliga ut (när det inte är tänkt att vara så).

 

Vad har du för minnen och åsikter om clowner?

Link to comment
Share on other sites

Min åsikt om clowner är att de här hemma i skräckfilmer.

För clowner är det närmsta som jag kommer en fobi. Sannorlikt är det kopplat till en mindre trevlig sjukhusvistelse i unga år med clowner som ville "muntra upp" en när man låg i sängen och mådde riktigt pyton.

 

Nej, clowner går bort.

Link to comment
Share on other sites

Bart Simpson tycker inte om clowner.

http://www.youtube.com/watch?v=zV1hbSDDAfc

 

spoilers för spelet dead rising, och möjligen äckligt mot slutet

 

Edit:

 

La till förklaring på första filmen.

Skriv en rubrik och gärna en förklaring på vad det är ni länkar.

 

Vc_90

BlåGul

Link to comment
Share on other sites

Nåja, jag har väl igentligen aldrig har haft så stor erfarenhet av clowner men jag har aldrig gillat dem, faktiskt funnit dem en aning läskiga och utan tvekan obehagliga mest hela tiden.

 

För i tiden, när man var liten förstås. Nu är man självklart stor, stark och inte rädd för någonting, inklusive clowner. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag minns att jag brukade vänta på clownerna när det var cirkus på TV (mina föräldrar hade det goda omdömet att inte betala för att låta oss genomlida eländet live), men blev alltid besviken över att clownjävlarna inte var det minsta roliga, utan bara stökiga. Manne rockade förstås, men han var ju i en klass för sig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...