Robbis Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 Jaha kära vänner. Nu har det blivit ett nytt år och nya flygdagar. Vad kommer att hända i år tro ?? Jag vet iaf 2. Västerås flygmuseum har sin årliga rollout (kommer själv att jobba där dessa dagar). Boka in lördag och söndag 24-25/5 Här hittar ni mina bilder från förra årets rollout. Sedan kommer Aeroseum att ha en flygdagshelg i Augusti(30-31/8). Ha nu en toppen fortsättning på det nya flygåret 2008. Robban Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 Hett tips: Flygdagar 2008 Listan fylls på allt eftersom. //Y Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerran Posted January 15, 2008 Report Share Posted January 15, 2008 Tror ni Försvarsmakten har råd att arrangera någon egen stor flygdag nu när nya svarta hål har hittats och 1.5 miljarder fattas för år 2008? Senaste var sommarn 2006, skulle vara kul med en flygdag under sommaren 2008...fast tyvärr lär det väl inte inträffa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volt Posted January 16, 2008 Report Share Posted January 16, 2008 Har man vägarna förbi nordvästra Nederländerna 20-21 juni så har man "Open Dagen" (ungefär öppet hus) på flygbasen i Luewarden. Se mer på http://www.luchtmacht.nl/ under "Open Dagen". Info kommer under våren (nu går länken till förra årets show). Kolla också www.mil.be under "Agenda" för belgiska motsvarigheter. /volt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbis Posted January 22, 2008 Author Report Share Posted January 22, 2008 Hittade en till som blir i sommar i danmark. Förra året hade dom en rejäl uppvisning av bilderna att döma. Flyvestation Karup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted February 9, 2008 Report Share Posted February 9, 2008 Som första insats döper jag om den här tråden till årets officiella Flygdagsdito. Hur året kommer bli är svårt att sia om just nu. Flygvapnets fickor är tomma och dammfria, till och med mer än vanligt och vad det kommer innebära eller redan har inneburit vet jag inte. Nu kanske inte skillnaden blir så enorm jämfört med ifjol då Team 60 var helt frånvarande, Vingarna tror jag körde högst en show osv. Jag kommer aldrig gnälla på dåligt deltagande från FV då de har en uppgift att utföra, men har också rätt svårt för att höra "rekryteringen till pilotutbildningen går dåligt, väldigt få sökande. Vi förstår inte..." från RekryC. En pilot tillhörande ett utländskt vapenslag modifierade den av en bitter tysk soldat sagda ramsan "Om det är ett färgglatt flygplan är det holländskt, är det grått är det amerikanskt eller brittiskt, syns det inte...är det svenskt" ( originalet var mer silver/metallfärgat= Amerikanskt, mörkt/maskeringsmålat= brittiskt och om det inte syntes var det luftwaffe. Detta som anspelning på de allierades totala luftherravälde över västfronten under WWII slutperiod) Det är dock inte totalt mörker! Göteborg och Säve gör ett påtagligt försök att anordna något över det vanliga genom att genomföra en tvådagars show vid Aeroseum de sista dagarna i Augusti. Vad som kommer är dock inte klart/offentligt. Västerås fortsätter med det från i fjol vinnande två dagars-konceptet. Bara att det sanslösa vädret från ifjol håller i sig. I vanlig ordning räknar jag kallt med att det kommer ploppa upp mer svenska shower när vi kommer närmare sommaren. Vem vet, Borås Viareds flygklubb kanske vill stjäla några bilder i år också... Ser man internationellt så är kanske den största nyheten den jag fick igår från en lycklig Lakenheathare: BILD BORTTAGEN PGA DUM DANNE INTE KOLLADE VAR DEN KOM IFRÅN // Sorry about the pic Harlequin Kondensgeneratorn har nu en bekräftad Englandsturné där den kommer närvara vid RIAT 2008 och Farnborough International. Som det ser ut nu kommer dock bara industrifolket få se Raptorn i luften över Farnborough då den endast är satt som displayakt den 14e ( pubblik dagarna är 19e-20e om jag inte minns fel). Att få se den över Fairford.....kommer bli...öhmgr..."roligt". Jag levde nästan en hel sommar på att få ta en bild under regniga förhållanden på en stor grå höna på lågan över Fairford: Tyvärr har britterna lyckats med en en kollision av historiska proportioner då de lagt RIAT på samma datum som Flying Legends vid Duxford, något som jag har svårt att se NÅGON segrare i Men men ...mer info framöver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dieseltrollet Posted February 9, 2008 Report Share Posted February 9, 2008 Hur året kommer bli är svårt att sia om just nu. Flygvapnets fickor är tomma och dammfria, till och med mer än vanligt och vad det kommer innebära eller redan har inneburit vet jag inte. Nu kanske inte skillnaden blir så enorm jämfört med ifjol då Team 60 var helt frånvarande, Vingarna tror jag körde högst en show osv. Det är i alla fall fastslaget att Team 60 inte kommer att flyga i år heller, FBS fick sina flygtimmar reducerade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted February 9, 2008 Report Share Posted February 9, 2008 "Sweden was today unveiled as the latest country to host a round of the incredible Red Bull Air Race World Series. The announcement that a race will be held in Stockholm for the first time was made by Bernd Loidl (CEO) in the dramatic surrounds of Hangar-7 at Salzburg Airport in Austria." http://www.redbullairrace.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petur Posted February 9, 2008 Report Share Posted February 9, 2008 "Sweden was today unveiled as the latest country to host a round of the incredible Red Bull Air Race World Series. The announcement that a race will be held in Stockholm for the first time was made by Bernd Loidl (CEO) in the dramatic surrounds of Hangar-7 at Salzburg Airport in Austria." http://www.redbullairrace.com/ Dock så har inte myndigheterna helt gått med på det än: http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_moto...rticle65186.ece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted February 9, 2008 Report Share Posted February 9, 2008 Nej, det där har ältats i höger och vänstervarv. Så de har iaf kommit fram till något nu då. Får se var det tar vägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted February 9, 2008 Report Share Posted February 9, 2008 Slår ett litet slag för flygaktivitetsdagarna på gamla F15 i Söderhamn där man bl a har möjlighet att få flyga den berömda AJS37-simulatorn : http://flyinn.se Faller detta "provskott" väl ut, vilket vi tror och hoppas, så bli inte förvånad om det dyker upp en lite större flygdag på agendan i framtiden..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted February 12, 2008 Report Share Posted February 12, 2008 Faller detta "provskott" väl ut, vilket vi tror och hoppas, så bli inte förvånad om det dyker upp en lite större flygdag på agendan i framtiden..... Vi får bedja till de allsmäktiga åskviggarna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerran Posted February 27, 2008 Report Share Posted February 27, 2008 Team 60 kommer stå på backen under 2008 pga ekonomiska besparingar. www.mil.se Hoppas vi kan få se Draken, Lansen och Gripen gästa lokalt arrangerade flygdagar runt om i Landet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted February 27, 2008 Report Share Posted February 27, 2008 Team 60 kommer stå på backen under 2008 pga ekonomiska besparingar. www.mil.se Hoppas vi kan få se Draken, Lansen och Gripen gästa lokalt arrangerade flygdagar runt om i Landet. Veranflygdelen faller troligen på samma snöre. Dock har jobb gjorts på Tunnan som skulle ha testflugits i dagarna (FMTS). Draken kommer stå på backen som jag förstått och gör den det hela året, kan nog sagan vara slut för den maskinen enligt många. Lansen vet jag inte, det flögs tidigare i veckan, men om det finns budget för flygdagar återstår att se... Kan bli ett tunt år.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerran Posted February 27, 2008 Report Share Posted February 27, 2008 (edited) Statens Stålskydds institut har väl återupptagit flygningar med Lansen? Eftersom SSI bekostar dessa flygningar borde Lansen komma att flyga en del under 2008, inte på flygdagar kanske vi spotters har chans att se den i luften Vore mycket trist OM det är slutfluget med J35 för alltid. Kan man inte konservera kärran eller är det för dyrt? Edited February 27, 2008 by kerran Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted February 27, 2008 Report Share Posted February 27, 2008 Statens Stålskydds institut har väl återupptagit flygningar med Lansen? De maskinerna står hos Aerotech, de blir klara när de blir det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted March 1, 2008 Report Share Posted March 1, 2008 Den första av många deltagarlistor för RIAT vid Fairford 2008 är nu släppt. Kommer uppdateras ungefär varannan fredag framöver. F= Flying S= Static TBC= To be concluded SP= Support Observera att massor kommer att läggas till och ett antal kommer falla ifrån ändra fram till juli: ROYAL AIR FORCE Hawk T1 (x11) The Red Arrows RAF 90th F Lancaster B1 BBMF RAF 90th F DC3 Dakota BBMF RAF 90th F Spitfire BBMF RAF 90th F Hurricane IIC BBMF RAF 90th F Typhoon (x2) 29 ® Squadron RAF 90th F Hawk T1 (x2) 208 ® Squadron RAF 90th F Tucano T1 (x2) 1 FTS RAF 90th F Tutor T1 1 EFT RAF 90th F Vigilant (x3) 612 VGS RAF 90th S Viking (x2) 621 VGS RAF 90th S ARMY AIR CORPS Lynx & Gazelle The Blue Eagles Global Engagement F Lynx AH7 672 Sqn, 9 Regt Global Engagement S Lynx AH9 672 Sqn, 9 Regt Global Engagement S ROYAL NAVY Hawk T1 (x2) NFSF (FW) Global Engagement S US MILITARY US AIR COMBAT COMMAND F-22A (x2) Raptor East Demo Team Global Engagement F B-1B *TBC* Global Engagement F B-1B *TBC* Global Engagement S B-52H 93 BS, 917th Wing Global Engagement S US AIR FORCES EUROPE C-130E 37 AS, 86 AW Global Engagement S F-16 *TBC* Global Engagement S F-15C 48 FW Global Engagement S F-15E 48 FW Global Engagement S KC-135R 100 ARW Sky Tanker 08 S USAF RESERVE COMMAND KC-135R 756 ARS, 459 ARW Sky Tanker 08 S KC-10A 79 ARS, 349 AMW Sky Tanker 08 S US NAVY F/A-18E/F (x2) Boeing & *TBC* Global Engagement F OTHER MILITARY BRAZILIAN AIR FORCES T-27 Tucano (x7) Esquadrilha da Fumaca, EDA Global Engagement F C-130H 1o/1o GT Global Engagement SP C-105A 1o/9o GAv Global Engagement S CANADIAN FORCES - AIR COMMAND CF-18 Hornet (x2) Hornet Demo Team Global Engagement F CHILEAN AIR FORCE Extra 300L (x4) Escuadrilla de Alta Acrobacia 'Halcones' Global Engagement F C-130H Grupo de Aviacion No 10 Global Engagement SP CZECH AIR FORCE JAS-39C Gripen 211.tl, 21.zTL Global Engagement F JAS-39C Gripen 211.tl, 21.zTL Global Engagement S Mi-24V (x2) 231.vrl, 23.zVrl Global Engagement F L159 ALCA 212.tl, 21zTL Global Engagement S Mi-171Sh 232.vrl, 23.zVrl Global Engagement S An-26 241.dsl, 24.zDL Global Engagement SP FRENCH AIR FORCE Alpha Jet E (x9) Patrouille de France Global Engagement F Mirage 2000 (x2) *TBC* Global Engagement S HUNGARIAN AIR FORCE JAS-39C 1. Vadaszrepulo Szazad 'Puma' Global Engagement *TBC* MiG29 2. Vadaszrepulo Szazad 'Dongo' Global Engagement *TBC* An-26 3. Szallito Repulo Szazad 'Teve' Global Engagement *TBC* PAKISTAN NAVY P-3C Orion 28 Squadron Global Engagement S PORTUGUESE AIR FORCE Alpha Jet A (x2) Asas de Portugal Global Engagement F C-130H Esq 501 'Bisontes' Global Engagement S ROYAL DANISH NAVY Super Lynx Mk90 SHT Global Engagement S ROYAL JORDANIAN AIR FORCE C-130H Airlift Wing Global Engagement S ROYAL NORWEGIAN AIR FORCE F-16AM (x2) 132 Luftving Global Engagement S SWISS AIR FORCE F-5E Tiger (x7) Patrouille Suisse Global Engagement F Ce560XL Lufttransportdienst des Bundes Global Engagement VIP CIVILIANS Spitfire PRXIX Rolls-Royce RAF 90th F L-39C (x8) Brietling Jet Team Global Engagement F R-44 Alan Smith SP KDC-10 Omega Sky Tanker 08 F/S Extra 300 (x4) Royal Jordanian Falcons Global Engagement F Jet Provost Mk3A Newcastle Jet Provost Club RAF 90th S Sammanfattningsvis den bästa första release som RIAT gett på många år och då det är ett Farnborough år blir det säkert ännu roligare. - En väldig massa uppvisningsteam - Kul med minst två och troligen tre sk power fighters: F-22,F-18E/F och F-15 - Gripen är tillbaka - Kul med några historiska maskiner, trots krocken med Duxfords "Flying Legends" - Kanadickerna kommer med F-18, bra show om den är lika vass som tidigare - Trolig MiG 29 i luften - I och med Omega tankers F/S status kanske en simulerad flygtankning. Snart är det sommar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbis Posted April 13, 2008 Author Report Share Posted April 13, 2008 (edited) Slår ett litet slag för flygaktivitetsdagarna på gamla F15 i Söderhamn där man bl a har möjlighet att få flyga den berömda AJS37-simulatorn : http://flyinn.se Faller detta "provskott" väl ut, vilket vi tror och hoppas, så bli inte förvånad om det dyker upp en lite större flygdag på agendan i framtiden..... Jag har från en rätt säker källa fått höra att till denna flygdag så ska dom ta fram en gammal flygdagsaffisch för denna flyguppvisning :-D Jag har flygdagsprogramet och den ser ut så här nähä... funkade inte..... ok.. länk här: Äldre flygdagsprogram från F15 Edited April 13, 2008 by Robbis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted April 14, 2008 Report Share Posted April 14, 2008 (edited) Slår ett litet slag för flygaktivitetsdagarna på gamla F15 i Söderhamn där man bl a har möjlighet att få flyga den berömda AJS37-simulatorn : http://flyinn.se Faller detta "provskott" väl ut, vilket vi tror och hoppas, så bli inte förvånad om det dyker upp en lite större flygdag på agendan i framtiden..... Jag har från en rätt säker källa fått höra att till denna flygdag så ska dom ta fram en gammal flygdagsaffisch för denna flyguppvisning :-D Jag har flygdagsprogramet och den ser ut så här nähä... funkade inte..... ok.. länk här: Äldre flygdagsprogram från F15 Nja är lite skeptisk till denna säkra källas information då det är ytterst tveksamt om det blir någon affischering alls i år. Edit: Och nu när jag ser vilken bild det handlar om så kan jag meddela att den kommer digitalt på hemsidan inom kort iaf eftersom jag ska scanna in orginalbilderna (från dia). Edited April 14, 2008 by BJK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerran Posted April 17, 2008 Report Share Posted April 17, 2008 Jag ska förhoppningsvis till RIAT i sommar Är det sant att amerikanska flottan brukar genomföra mer avancerade uppvisningar med större"wow" faktor generellt än USAFs? I sånt fall är förväntningarna höga på US Navys F/A-18F Super Hornets uppvisning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pal Posted April 17, 2008 Report Share Posted April 17, 2008 (edited) Jag ska förhoppningsvis till RIAT i sommar Är det sant att amerikanska flottan brukar genomföra mer avancerade uppvisningar med större"wow" faktor generellt än USAFs? I sånt fall är förväntningarna höga på US Navys F/A-18F Super Hornets uppvisning... hm, jag tycker inte det. Jag har sett både USAF och USN på många uppvisningar. Har sett lika mycket wow, och lika skickligt ut i båda fallen tycker jag. Möjligen så har USAF lite övervikt, men då för att deras plan har bättre prestanda. I princip bara för att F-16 kurvar mycket bättre än en F-18. Nu har jag iofs aldrig sett Super Hornet. Den kan ju tänkas dåna mer, men är andra sidan säkert ännu mindre ett kurva-runt flygplan än f-18c. Annars, är det väl som så att Italienare alltid är värst, men det kanske lugnat sig på senare år. Edited April 17, 2008 by Pal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbis Posted April 18, 2008 Author Report Share Posted April 18, 2008 Slår ett litet slag för flygaktivitetsdagarna på gamla F15 i Söderhamn där man bl a har möjlighet att få flyga den berömda AJS37-simulatorn : http://flyinn.se Faller detta "provskott" väl ut, vilket vi tror och hoppas, så bli inte förvånad om det dyker upp en lite större flygdag på agendan i framtiden..... Jag har från en rätt säker källa fått höra att till denna flygdag så ska dom ta fram en gammal flygdagsaffisch för denna flyguppvisning :-D Jag har flygdagsprogramet och den ser ut så här nähä... funkade inte..... ok.. länk här: Äldre flygdagsprogram från F15 Nja är lite skeptisk till denna säkra källas information då det är ytterst tveksamt om det blir någon affischering alls i år. Edit: Och nu när jag ser vilken bild det handlar om så kan jag meddela att den kommer digitalt på hemsidan inom kort iaf eftersom jag ska scanna in orginalbilderna (från dia). Aha, för min säkra källa var piloten du såg på bilden. Han talade om det för mig förra veckan när jag pratade med honom i telefonen. Då kan dom ha ändrat sig efter det. Är iofs kul att dom fortfarande vill använda en sådan "gammal bild" :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted May 3, 2008 Report Share Posted May 3, 2008 Då kan vi ta en uppdatering på flygdagsfronten: Sverige: Västerås ser ut att bli en riktigt fin show. Vet inte om Biltema kommer med både Mustangen och Spitfiren. Spiten är iaf där på lördag men visar upp sig på Kjeller på söndag. Annars är väl det mest glädjande att Draken förhoppningsvis kommer dit, med Lansen i släptåg. En Grip kommer också och valsar runt. På det hela så har årets upplag möjlighet att bli den bästa på länge. F7 Såtenäs kör någon sorts öppet hus i motljus den 18:e maj. Inte mycket info om detta än, men lite Grip och lite Herca. Aeroseum har fått ungefär samma tillskott som Västerås, Grip, Lans och Drake. Där deltar Biltema med både Musse och Spit. Blir årets stora svenska begivenhet på flygdagssidan. Red Bull Air Race, 5-6 juli, centrala Stockholm. Danmark: Karup, 8 juni. Mellanstor flygdag där kanske den mest intressanta deltagaren just nu är en polsk Mig 29. Norge: Norge kör sin show vid Bodö i år....dit är det ....för långt. -------------------------------------------- RIAT uppdatering: F-22 Raptor kommer operera från Fairford och inte Lakenheath som tidigare indikerats. Detta betyder full uppvisning. Troligen en maskin i static och då under samma bevakning som F-117 tidigare haft. Displayteam overload? Det kommer vara mycket rök över fälten i år. De två senaste är Turkish Stars och Patrouille Suisse, båda med F-5. WAH-64 går in som displayakt, kan den matcha den smått galna holländska diton? Flottans Merlin flyger också, inte direkt vanligt. Great War Dsiplay team. WW I replikor i luftstridsdisplay. Betydligt mer Gripar än ifjol (om de kommer, några ströks sista veckorna förra året). ETPS hyr in en B från F7, Tjeckien har anmält solodisplay med 39C och även till static. Ungerns Puma div har jag en del med att göra genom jobbet och de hoppas få flyga med, men här är det oklart ännu. Samma gäller deras syster div Dongo (MiG-29). Sedan tisslas och tasslas det en hel del. Dock är spelrummet inte så stort kan jag tänka mig då tidsrymden ändå är begränsad. Kommer den gamla phantomen få någon födelsedagsuppvisning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted May 3, 2008 Report Share Posted May 3, 2008 Västerås, F7 och Aeroseum: Kan vi lite lata få datumen av er som kan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted May 3, 2008 Report Share Posted May 3, 2008 Västerås, F7 och Aeroseum: Kan vi lite lata få datumen av er som kan? Sök i tråden så finner du. Måste nog orka med att klicka bakåt en sida, men se det som dagens fyspass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted May 3, 2008 Report Share Posted May 3, 2008 Slår ett litet slag för flygaktivitetsdagarna på gamla F15 i Söderhamn där man bl a har möjlighet att få flyga den berömda AJS37-simulatorn : http://flyinn.se Faller detta "provskott" väl ut, vilket vi tror och hoppas, så bli inte förvånad om det dyker upp en lite större flygdag på agendan i framtiden..... Jag har från en rätt säker källa fått höra att till denna flygdag så ska dom ta fram en gammal flygdagsaffisch för denna flyguppvisning :-D Jag har flygdagsprogramet och den ser ut så här nähä... funkade inte..... ok.. länk här: Äldre flygdagsprogram från F15 Nja är lite skeptisk till denna säkra källas information då det är ytterst tveksamt om det blir någon affischering alls i år. Edit: Och nu när jag ser vilken bild det handlar om så kan jag meddela att den kommer digitalt på hemsidan inom kort iaf eftersom jag ska scanna in orginalbilderna (från dia). Aha, för min säkra källa var piloten du såg på bilden. Han talade om det för mig förra veckan när jag pratade med honom i telefonen. Då kan dom ha ändrat sig efter det. Är iofs kul att dom fortfarande vill använda en sådan "gammal bild" :-D "Dom" är bl a jag Då förstår jag, Olle har delvis rätt, vi kommer att använda bilden på hemsidan och jag har därför lånat orginalet av honom som jag ska scanna in. Dock så lär det inte bli att vi använder den i något program just denna gång. I vilket fall som helst så kan jag varmt rekommendera ett besök på gamla F15 i Söderhamn den 12-13/7 i sommar. Hemsidan uppdateras fortlöpande och nästa stora uppdatering inom kort är själv flyguppvisningsprogrammet. Det blir både civilt och miltärt i luften, jet som propeller samt även rotorer http://flyinn.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted May 3, 2008 Report Share Posted May 3, 2008 Då förstår jag, Olle har delvis rätt, vi kommer att använda bilden på hemsidan och jag har därför lånat orginalet av honom som jag ska scanna in. Dock så lär det inte bli att vi använder den i något program just denna gång.I vilket fall som helst så kan jag varmt rekommendera ett besök på gamla F15 i Söderhamn den 12-13/7 i sommar. Hemsidan uppdateras fortlöpande och nästa stora uppdatering inom kort är själv flyguppvisningsprogrammet. Det blir både civilt och miltärt i luften, jet som propeller samt även rotorer http://flyinn.se Var väl själva f-n. Först lägger Duxford sin Flying Legends den 12-13 juli, så att de krockar med RIAT på Fairford och nu lägger ni er på samma datum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerran Posted May 5, 2008 Report Share Posted May 5, 2008 Kommer RIAT vara F-22 Raptors första flyguppvisning utanför USA? Jag tänkte om Raptor redan deltagit i flyguppvisningar i Kanada eller Australien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted May 5, 2008 Report Share Posted May 5, 2008 Kommer RIAT vara F-22 Raptors första flyguppvisning utanför USA? Jag tänkte om Raptor redan deltagit i flyguppvisningar i Kanada eller Australien? Kanada har den varit och snurrat runt över. I Australien har jag inget minne av att den visat sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerran Posted May 8, 2008 Report Share Posted May 8, 2008 Tror ni USAF kommer köra Grupp uppvisning med F-22 Raptor på framtida uppvisningar? Finns det några typiska uppvisningsmoment som man speciellt gärna förevisar med Raptor? Ryssarna gör tex nästan alltid Cobra manövern med sina Su jaktplan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts