Jump to content

|hjälp|Nätverksproblem på vista

JBP

Recommended Posts

Har haft strul en längre tid, får problem av att browsern bara hänger sig och kan inte komma åt några sidor alls. Jag kör diagnostik och får ibland svar att ett icke reparerbart fel upptäckts och ibland går det bara inte komunicera med microsoft. Testar jag en stund senare så funkar det igen, jag blir tokig på detta problem.

Det skumma i kråksången är att det är bara browser och Msn som påverkas, epostservers går att kontakta utan problem.

Har nu gått igenom alla inställningar på router (zyxel P320-w) och alla nätverksinställningar och inte hittat några problem, har kollat på zyxels hemsida och dom har inga problem raporterade med min router samt vista. har även kollat på ev drivrutiner till nätverkskorten och det verkar inte som att problemet ligger där heller.

Någon som känner igen sig och har några bra tips?

En i sammanhanget kanske dum fråga eftersom du redan varit inne på Zyxels sida: Har du uppdaterat firmware på din router?

Nej det har jag inte, men jag hade gjort det om det funnits en firmware uppdate till den. Den är vista certified.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...