Vc_90 Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 För er som inte hänger på skalman kan jag rekommendera följande länk där fyndet av en sovjetisk pilot under WW2 beskrivs. Obs! STARKA BILDER. Inget för knäsvaga. http://warrelics.eu/forum/armour-weapons-a...ern-russia.html Blir det vår tids bockstensman kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naccache Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 Skulle jag kunna få förklarat för mig vad som hänt med hans ben? Varför är benen borta? Själva benet i sig borde väl inte förmultna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 Det kan ha varit djur framme och tagit dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HannesFury Posted January 14, 2008 Report Share Posted January 14, 2008 mums. grisfötter är annars en delikatess. dess bildera påminner mig om ett reportage ifrån Illustrerad Vetenskap för en herrans massa år sen. men då var planet nånstans långt nere i många meter is, i trakterna av ett berg av något slag. det planet var betydligt mer välbevarat, vill minnas att det hade en kulspruta på varje vinge... nån som har en aning om vad jag pratar om? hur det låg till med piloten minns jag faktiskt inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stella-Polaris Posted January 14, 2008 Report Share Posted January 14, 2008 Appropå välbevarat Kolla in STUG III: an man kan hitta i länken.... ser ut som ny... Har även den tagits upp ur myr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göta Lejon Posted January 16, 2008 Report Share Posted January 16, 2008 mums. grisfötter är annars en delikatess. dess bildera påminner mig om ett reportage ifrån Illustrerad Vetenskap för en herrans massa år sen. men då var planet nånstans långt nere i många meter is, i trakterna av ett berg av något slag. det planet var betydligt mer välbevarat, vill minnas att det hade en kulspruta på varje vinge... nån som har en aning om vad jag pratar om? hur det låg till med piloten minns jag faktiskt inte. Undrar om det inte var den här du tänker på, P-38 "Glacier Girl", som nödlandade på den grönländska isen under VKII. Har för mig att det var ett reportage i Illustrerad om just denna händelse. /G.L. Edit: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.