Jump to content

B-Styrka

Recommended Posts

Tänkte att det kan vara på sin plats för lite historieberättande för oss vanliga människor också. (LRRP, jag klassar dig som ovanlig ;) )

Dra din fetaste, roligaste, dummaste upplevelse som del i b-styrka.

Jag inleder med en av mina egna:

Blev tillfrågad om jag och några kamrater kunde ställa upp på en liten krutrökskavalkad mot några trötta KB-elever som just genomfört en lååång marschvecka.

Jag ställde mig till förfogande och en god vän till mig anmälde också genast sitt intresse. Denne vän, vi kan kalla honom PK, är växt som en gammal rysk slagbjörn och ser ut som om han blivit anfallen av en dito i ansiktet. Två kamarater till fanns med i denna b-styrka. Till saken...

Under dagen fick vi till uppgift att närma oss den postering KB-eleverna hade satt upp på vägen in i deras camp. Sagt och gjort jag och PK avancerade helt öppet och i civila kläder i varsitt hjulspår mot posten. Posten annonserade: - Halt!

Varpå vi stannade och började begära att få prata med befäl X och Y och tjo och tjim. Posten var seg i skallen och stod och stammade. Jag vänder mig om och ser tre riktigt trötta KB-elever komma gående efter vägen rakt mot oss. Armarna hängande på AK5:orna och oknutna träningsskor på fötterna. Jag säger till PK: - Vi kniper de här tre.

Han flinar på sitt allra finaste styckmördarvis och nickar. När de patrullen når oss går de rakt förbi oss utan att titta upp!

Jag glider upp bakom en av dem och med ett stadigt tag runt halsen drar jag ned honom i diket och riktar pistolatrappen mot hans tinning och väser: -Ligg still! PK som knuffat den ena soldaten rätt ner i diket på andra sidan, sliter tag i den tredje soldatens AK5 och rycker den av honom med sån kraft att soldaten ramlar ihop framför hans fötter. När soldaten tittar upp, stirrar han rakt i pipan på sin egen AK.

Allmänt tumult uppstår när posten som i panik beslutar sig för att tillkalla chef genom att springa halvvägs till andra sidan av campen och skrika: -Hallå, det är några här!!

Chefen kommer dock efter en stund i sällskap med resten av KB-avdelningen och de uppmanar oss att slänga våra vapen. PK svarar medan han sveper med AK:n över församlingen: -Släpp era ni!

Vid det här laget anser BlåGul att KB-eleverna ska öva fångtjänst med oss och ger oss tecken att ge upp...

När natten kom blev vi informerade om att vi skulle anfalla några förrådsbyggnader som KB-eleverna campade runt.

Vi fick en stridsvolvo, en KSP, 3 AK5 och ett antal knallskott till vårt förfogande. Vi bandade plugg och ilastade volvon. PK satt i bagageutrymmet med en fot på var sida om öppningen och suggan beredd. Jag hängde ut genom passagerarfönstret med två AK5 och ytterligare en AK stack ut genom en av bakrutorna. Vi gled med släckta strålkastare mot posteringen längs raksträckan som ledde fram till vändplanen vid förrådet. Vi kunde urskilja siluetterna av två soldater på vägen...

20 meter ifrån dem slog föraren på fulla helljus och gasen i botten! Posterna slängde sig i diket och vi gled in medelst handbromsvändning på vändplanen vid förrådet. PK öppnade då upp med suggan i bakluckan... pipan inuti bilen... det dunkade gött!

Vi urlastade och jag sköt med dubbla AK mot de yrvakna KB-elever som kom stapplande ur tälten. PK springer fram och skriker: Vill du ha na?! Och håller fram KSP:n... jag byter mina AK5:or mot KSP:n och svänger runt precis när två soldater kommer springande runt hörnet på förrådet i långkalsonger, hjälm, stridssele och AK. Jag eldar på och båda två dyker med trynet före ner i backen och håller händerna på huvudet!

Vi kastar de små blå och skrattar omväxlande när vi ilastar volvon och rivstartar och lämnar scenen i en dimma av damm och krutrök.

Lite Rambowannabe över verksamheten jag vet, men roligt var det!! :D