Marmoth Posted December 25, 2007 Report Share Posted December 25, 2007 Nu vet jag visserligen att jag kommer få reda på detta väl vid inryck. Men eftersom att jag av olika anledningar måste få reda på det så snabbt som möjligt nu i juletid så skapar jag en tråd och frågar de som vet. Jag vänder mig till er som gör eller har gjort värnplikten på P7. Hur är det på fredagkvällar med bussar från regementet? Måste man åka med skånetrafiken och göra en massa byten om man ska in till Lund Central? Eller går där bussar direkt in till Lund som regementet ordnar efter att tjänstgöringen på fredagen är avklarad? + Ytterligare en liten nybörjarfråga. Hur länge tjänstgör man på en vanlig fredag utan kvällstjänst? Dvs hur långa är "arbetsdagarna"? Och när måste man inställa sig efter helgen, är det på söndagkvällen eller måndagmorgonen? God Jul på alla förresten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brage Posted December 25, 2007 Report Share Posted December 25, 2007 Nu vet jag visserligen att jag kommer få reda på detta väl vid inryck. Men eftersom att jag av olika anledningar måste få reda på det så snabbt som möjligt nu i juletid så skapar jag en tråd och frågar de som vet. Jag vänder mig till er som gör eller har gjort värnplikten på P7. Hur är det på fredagkvällar med bussar från regementet? Måste man åka med skånetrafiken och göra en massa byten om man ska in till Lund Central? Eller går där bussar direkt in till Lund som regementet ordnar efter att tjänstgöringen på fredagen är avklarad? + Ytterligare en liten nybörjarfråga. Hur länge tjänstgör man på en vanlig fredag utan kvällstjänst? Dvs hur långa är "arbetsdagarna"? Och när måste man inställa sig efter helgen, är det på söndagkvällen eller måndagmorgonen? God Jul på alla förresten! vet inte riktigt hur dom ordnar med bussar skulle tro att det ordnas bussar till lund tågstation sammt malmö flygplats sammband med permission, bussar från regementet med lokaltraffik, det finns ingen direkt linje utan du får byta i södra sandby, sen brukar man sluta runt 12 tiden på fredagar om jag minns rätt och man brukar börja på mondag morgon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marmoth Posted December 25, 2007 Author Report Share Posted December 25, 2007 vet inte riktigt hur dom ordnar med bussar skulle tro att det ordnas bussar till lund tågstation sammt malmö flygplats sammband med permission, bussar från regementet med lokaltraffik, det finns ingen direkt linje utan du får byta i södra sandby, sen brukar man sluta runt 12 tiden på fredagar om jag minns rätt och man brukar börja på mondag morgon Tack så hemskt mycket för svaret! Det låter ju kanon att det kanske t.o.m går bussar till Sturup (flygplatsen)! Och att man slutar 12 på fredagar är bättre än vad jag hade förväntat faktiskt. Jag frågar nämligen av anledning att jag måste åka till Stockholm någon helg i månaden, så då gäller det ju att kunna ta sig till flygplats/tågstation hyffsat snabbt Är det någon annan som vet något mer eller kan bekräfta detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted December 25, 2007 Report Share Posted December 25, 2007 Jag ligger inne nu plus att jag bott där under större delen av livet: Det GÅR bussar till sandby och därifrån direkt till lund. Och skåntrafiken brukar sätta in extrabussar när det ligger många inne. Under vardagar går det bra med bussar, och på helgerna behövs dte ju inte mer än på söndagskvällen, och då går det också bussar =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts