sgt_ternstrom Posted December 22, 2007 Report Share Posted December 22, 2007 Tjenare, tjänstgjorde som plutonsbefäl i Amfibiekåren på AMF4 -00/01. Folk här verkar ju ha koll så jag frågar: 1. Var kan jag köpa Torleif tygmärke? Har ju redan ett men jag tänker sy på ett på en väska... 2. Det har kommit ett nytt baskermärke för Amfibie, vart får man tag på det? Tacksam för svar. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göta Lejon Posted December 22, 2007 Report Share Posted December 22, 2007 Tjenare,tjänstgjorde som plutonsbefäl i Amfibiekåren på AMF4 -00/01. Folk här verkar ju ha koll så jag frågar: 1. Var kan jag köpa Torleif tygmärke? Har ju redan ett men jag tänker sy på ett på en väska... 2. Det har kommit ett nytt baskermärke för Amfibie, vart får man tag på det? Tacksam för svar. /Fredrik Du får väl tråla på Tradera (samlarsaker/militära samlarsaker/märken) med jämna mellanrum, de dyker upp titt som tätt. /G.L. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sgt_ternstrom Posted December 22, 2007 Author Report Share Posted December 22, 2007 Tjenare,tjänstgjorde som plutonsbefäl i Amfibiekåren på AMF4 -00/01. Folk här verkar ju ha koll så jag frågar: 1. Var kan jag köpa Torleif tygmärke? Har ju redan ett men jag tänker sy på ett på en väska... 2. Det har kommit ett nytt baskermärke för Amfibie, vart får man tag på det? Tacksam för svar. /Fredrik Du får väl tråla på Tradera (samlarsaker/militära samlarsaker/märken) med jämna mellanrum, de dyker upp titt som tätt. /G.L. Är det så alltså, finns ingen butik/webbshop som har de märkena? Vet att Militaryshop hade de förr men det är ju Terräng nu med lite annan inriktning.. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göta Lejon Posted December 22, 2007 Report Share Posted December 22, 2007 Tjenare,tjänstgjorde som plutonsbefäl i Amfibiekåren på AMF4 -00/01. Folk här verkar ju ha koll så jag frågar: 1. Var kan jag köpa Torleif tygmärke? Har ju redan ett men jag tänker sy på ett på en väska... 2. Det har kommit ett nytt baskermärke för Amfibie, vart får man tag på det? Tacksam för svar. /Fredrik Du får väl tråla på Tradera (samlarsaker/militära samlarsaker/märken) med jämna mellanrum, de dyker upp titt som tätt. /G.L. Är det så alltså, finns ingen butik/webbshop som har de märkena? Vet att Militaryshop hade de förr men det är ju Terräng nu med lite annan inriktning.. /Fredrik Så är det nog. Vad gäller militaryshop har de nog endast (vid tillfällen) haft torleif-märken men aldrig amfkårens nya baskermärke m/02. /G.L. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted December 22, 2007 Report Share Posted December 22, 2007 Det går faktiskt att höra med regementet. En kamrat låg på I19, och där var det inga problem att få nya märken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
navyseal Posted December 25, 2007 Report Share Posted December 25, 2007 För ca ett år sedan sålde Militärlagret militarlagret.com Torleif-märket. Vet inte om de har kvar den idag men du kan ju alltid fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted December 25, 2007 Report Share Posted December 25, 2007 http://www.militarlagret.com/ har Torleiftygmärke för 75:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts