Jump to content

Nån som är kung på cd-overburn, firmware osv?

Gotcha

Recommended Posts

I min flappflopp sitter en Matshita UJDA330 som jag gärna vill kunna bränna 90/99min skivor med, men har problem med att hitta firmware/upgrades för den...eller den minsta info öht..!

Är det vidare någon känner till en hyfsat billig SCSI dvd-/+ rw ??? (nuvarande cd/rw'n i "riktiga burken" är scsi, och jag vill fortsätta med det..)

Kimster: mjo, jag har lite annat på scsi i burken som går hur bra som helst, ville gärna fortsätta på den vägen, men de jag har sett är förbannat dyra. :(

Fasen, finns det INGEN firmware-guru här..?

CD/RW'n används i såpass många datortyper (bärbara) att det är svårt att tro att det INTE finns nånstans..

*Guru Meditation*

guru.gif

Den där blinkande guru-meditation, var i helvete känner jag igen den ifrån?

Den var så att säga, "lindrigt populär" bland - kanske framförallt - Amiga 500-ägarna..!! :baskerPa:

Det blev gärna så ibland under 80-talets intensiva diskswappande B)

Det finns säkert en och annan här i forumet som har en A500 ligandes i nån garderob...enstaka kanske t.o.m har en A2000, A3000 eller A4000 framme och in use?

Den där blinkande guru-meditation, var i helvete känner jag igen den ifrån?

Den var så att säga, "lindrigt populär" bland - kanske framförallt - Amiga 500-ägarna..!! :)

Det blev gärna så ibland under 80-talets intensiva diskswappande B)

Det finns säkert en och annan här i forumet som har en A500 ligandes i nån garderob...enstaka kanske t.o.m har en A2000, A3000 eller A4000 framme och in use?

Stolt ägare av en amiga 500+, den ligger numera och gulnar på vinden.

Vad använder du för brännanprogram?

Kan vara så att brännarprogrammet inte stödjer 90 min skivor.  Prova Nero det brukar klara det mesta, t.ex. over burn. Det borde gå med det.

En snabb kollar visar att Nero stödjer 90 min skivor =)

Jag kör med senaste verren av Nero, så den biten är ok. Det är bara det att läsarmen på cd-brännarn går inte tillräckligt långt ut för att förstå att det är en 90/99min-skiva. för att den skall göra detta krävs lite firmware som får den att gå lite längre ut - däremot är jag inte helt säker på att brännaren rent mekaniskt klarar av detta.

Helt hopplöst att hitta stöd av tillverkaren också.. :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...