Jump to content

aktivering av windows

trädet

Recommended Posts

Hej. min dator krashade förut.

Fick av en vänlig själ en dator som hade hittats på jobbet.

PÅ min hårddisk som dungerade hade jag redan windows installerat, me ninga uppdateringar.

Nu när den gamla datorn är kastad (för ca 2 dagar sedan) så ploppar det up pen runta om att ja ghar uppdaterat datorn så mycket så den behöver omaktiverats. men jag har ju inte nyckeln som sitter på baksidan av den kastade datorn.

vad göra???

Tack. ska testa det snarast.

Hittade ett programm på internet som hittade min key, och det kom upp en ruta som sa att jag aktiverat windows för många gånger...

Hur i fabians vänstra testickel kan am naktivera FÖR mycket?

Jag menar, man måste ju kunna reboota och så....

Guest Major Error

Den dator som du kastade hade en Microsoft OEM licens, dvs licensen var knuten till den datorindividen.

Microsoft tillåter inte omflyttning av OEM licenser till en ny maskin. Så i princip är du tvungen att köpa

en ny fullicens av lämplig Windowsvariant, eller köpa en OEM licens. Licensen köper man lämpligen med

någon datorkomponent, även om det finns handlare som säljer dem med t.ex. en mus :s

Nåja, lycka till med datormeckandet.

mvh

Major Error

Hej. min dator krashade förut.

Fick av en vänlig själ en dator som hade hittats på jobbet.

PÅ min hårddisk som dungerade hade jag redan windows installerat, me ninga uppdateringar.

Nu när den gamla datorn är kastad (för ca 2 dagar sedan) så ploppar det up pen runta om att ja ghar uppdaterat datorn så mycket så den behöver omaktiverats. men jag har ju inte nyckeln som sitter på baksidan av den kastade datorn.

vad göra???

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...