trädet Posted December 19, 2007 Report Share Posted December 19, 2007 Hej. min dator krashade förut. Fick av en vänlig själ en dator som hade hittats på jobbet. PÅ min hårddisk som dungerade hade jag redan windows installerat, me ninga uppdateringar. Nu när den gamla datorn är kastad (för ca 2 dagar sedan) så ploppar det up pen runta om att ja ghar uppdaterat datorn så mycket så den behöver omaktiverats. men jag har ju inte nyckeln som sitter på baksidan av den kastade datorn. vad göra??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted December 19, 2007 Report Share Posted December 19, 2007 Ring Microsoft, förklara problemet och hoppas på det bästa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted December 19, 2007 Author Report Share Posted December 19, 2007 Tack. ska testa det snarast. Hittade ett programm på internet som hittade min key, och det kom upp en ruta som sa att jag aktiverat windows för många gånger... Hur i fabians vänstra testickel kan am naktivera FÖR mycket? Jag menar, man måste ju kunna reboota och så.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Major Error Posted December 20, 2007 Report Share Posted December 20, 2007 Den dator som du kastade hade en Microsoft OEM licens, dvs licensen var knuten till den datorindividen. Microsoft tillåter inte omflyttning av OEM licenser till en ny maskin. Så i princip är du tvungen att köpa en ny fullicens av lämplig Windowsvariant, eller köpa en OEM licens. Licensen köper man lämpligen med någon datorkomponent, även om det finns handlare som säljer dem med t.ex. en mus :s Nåja, lycka till med datormeckandet. mvh Major Error Hej. min dator krashade förut. Fick av en vänlig själ en dator som hade hittats på jobbet. PÅ min hårddisk som dungerade hade jag redan windows installerat, me ninga uppdateringar. Nu när den gamla datorn är kastad (för ca 2 dagar sedan) så ploppar det up pen runta om att ja ghar uppdaterat datorn så mycket så den behöver omaktiverats. men jag har ju inte nyckeln som sitter på baksidan av den kastade datorn. vad göra??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted December 20, 2007 Author Report Share Posted December 20, 2007 Lyckades få igång dator helv*ttet nu.... hoppas bara det fortsätter att funka. Dumma Windows... Men men. Ringde och aktiverade datorn via kundtjänst och u fungerar den (nästan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.