diskocube Posted December 14, 2007 Report Share Posted December 14, 2007 Har fått besked att jag ska rycka in som bevakningsgruppchef på ing2 januari 09. Vore kul och se vilka man kommer hamna med på ing2 under värnplikten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranSSon Posted December 15, 2007 Report Share Posted December 15, 2007 Här är en till! Ammunitionsröjare, rycker in i Augusti 2009. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyllet Posted July 10, 2008 Report Share Posted July 10, 2008 Jäklar, här blir man förvånad, har letat efter en "Eksjö 2009"-tråd ett bra tag, utan att finna denna. Men det är iallafall trevligt att se att det är andra som ska till Eksjö, blev nästan lite rädd att jag va ensam Jag rycker förövrigt in i augusti 2009 som fältarbetsgruppbefäl. Är det någon som vet när man får inkallelseordern? /Nyllet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nexs Posted July 10, 2008 Report Share Posted July 10, 2008 (edited) Precis som de före mig skrev i 2008 tråden, önskar jag er lycka till. Det blir många svettiga timmar på ränneslätt. Mvh en insatssoldat som rycker ut strax innan ni rycker in Edited July 10, 2008 by nexs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyllet Posted July 10, 2008 Report Share Posted July 10, 2008 Precis som de före mig skrev i 2008 tråden, önskar jag er lycka till. Det blir många svettiga timmar på ränneslätt. Mvh en insatssoldat som rycker ut strax innan ni rycker in Det får vi hoppas att det blir Tänkte passa på o fråga om det finns något du inte tycker är bra med Eksjö, som stad och som regemente? Kan vara kul o höra lite från en ur kullen innan oss, hehe. /Nyllet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nexs Posted July 12, 2008 Report Share Posted July 12, 2008 Precis som de före mig skrev i 2008 tråden, önskar jag er lycka till. Det blir många svettiga timmar på ränneslätt. Mvh en insatssoldat som rycker ut strax innan ni rycker in Det får vi hoppas att det blir Tänkte passa på o fråga om det finns något du inte tycker är bra med Eksjö, som stad och som regemente? Kan vara kul o höra lite från en ur kullen innan oss, hehe. /Nyllet Tja, Eksjö som stad är väl inte den livligaste om vi säger så Men det spelar sällan roll egentligen då man kan ha kul med polarna ändå de få tillfällen det finns tid. Regementet är dock helt ok, maten är väl lite halvkass ibland men så är det på många ställen sedan Sodexho tog över 2007 Mat "tanterna" (minst 3-4 18-19 åriga gymnasietjejer på praktik) är väl bland det mest positiva där Om man ska se på din tjänst så beror det på vilket kompani man hamnar på. Nu är det så att det titt som tätt skiftar, men är det något som detta år så är det 5:e du vill vara på (om du inte är soffliggare dvs, då funkar 2:a eller 4:e finfint ). No offence till någon som läser detta och är från 2:a eller 4:e då, detta är bara en allmän uppfattning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MastY Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 En fråga: jag var på studiebesök i Eksjö för någon vecka sen och då fick vi se den där ladan som är fylld med olika gamla ammunitionseffekter. Vi fick även besöka Bömben. Nyttjas Bömben längre som något annat än "museum"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyllet Posted September 15, 2008 Report Share Posted September 15, 2008 Nu har det gått ett par månader och en ny "kull" borde ha fått inskrivningsbesked från Pliktverket. Är det någon annan som ska rycka in på ING2 2009? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik89 Posted September 26, 2008 Report Share Posted September 26, 2008 (edited) Jag ska rycka in som insatsgruppbefäl på ing2 i januari 2009 Edited September 26, 2008 by Erik89 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karkos Posted November 4, 2008 Report Share Posted November 4, 2008 Rycker in som stridsfordonsförare alternativ fältarbetssoldat i augusti.=) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tess Posted December 4, 2008 Report Share Posted December 4, 2008 Har fått besked att jag ska rycka in som bevakningsgruppchef på ing2 januari 09.Vore kul och se vilka man kommer hamna med på ing2 under värnplikten! Hej. Jag börjar 12 jan 2009 som insatssoldat/förare. /Therese 21 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tess Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 har folk upptäckt internet ännu? för här händer det inte mycket. lite synd... för jag var också nyfiken på vilka typer som kommer hamna där med mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyllet Posted December 9, 2008 Report Share Posted December 9, 2008 har folk upptäckt internet ännu? för här händer det inte mycket. lite synd... för jag var också nyfiken på vilka typer som kommer hamna där med mig. Ja, det verkar tyvärr som att väldigt få av de som ska rycka in på ING 2 hänger här inne. Lite tråkigt. Skulle vara kul o snacka med folk iförväg :P Nyllet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bohlin Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 Ännu en som ska in på ING2 i eksjö som amröjj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
diskocube Posted January 13, 2009 Author Report Share Posted January 13, 2009 Snart smäller det! Taggad som fan inför måndagens inryck Hade glömt bort den här tråden jag hade skapat!!! vart mycket annat senaste året Men men snart får man klä sig i det gröna! Ska bli skönt som fan måste jag erkänna! Lär vara fler än mig med den åsikten! Missade tyvärr informationsmötet i höstast nån här som var på det o vill ge lite inblick i hur det mötet var? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas_Fältarbetsgruppbef Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Här är en till som rycker in som Insatsgruppbefäl på ING2 i Eksjö augusti 2009! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyllet Posted January 31, 2009 Report Share Posted January 31, 2009 Jaha, nu äre väl ett gäng som har ryckt in på ING2. Så nu får ni ta o berätta lite /Nyllet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ano Posted February 11, 2009 Report Share Posted February 11, 2009 Rycker in som Amröj i Augusti 2009! Så jag antar att vi ses GranSSon & Bohlin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OAR Posted April 21, 2009 Report Share Posted April 21, 2009 Jag låg på 2:a kompaniet under 2008 (som mig veterligen inte ska utbildas i år) och kan inte säga annat än att det är ett mycket bra regemente att vara värnpliktig på. Det enda negativa är att staden kan vara lite död, men man umgicks med kamraterna och drack på stadshotellet ibland. Det är ju även väldigt nära till Ränneslätt, så man kan vara i skogen hela dagarna, även när det inte är fältvecka. Nu i efterhand kan jag säga att jag är riktigt nöjd med att ha legat på Ing2, så det ska nog gå bra för er också. Ett litet plus är ju även att det jobbade några snygga "mattanter" i matsalen som man kunde vila ögonen på, vet inte om de kommer vara kvar dock. Säkerligen så rekryteras några nya förmågor om de gamla faller bort, så ni kan ju hoppas. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyllet Posted May 17, 2009 Report Share Posted May 17, 2009 Jag låg på 2:a kompaniet under 2008 (som mig veterligen inte ska utbildas i år) och kan inte säga annat än att det är ett mycket bra regemente att vara värnpliktig på. Det enda negativa är att staden kan vara lite död, men man umgicks med kamraterna och drack på stadshotellet ibland. Det är ju även väldigt nära till Ränneslätt, så man kan vara i skogen hela dagarna, även när det inte är fältvecka. Nu i efterhand kan jag säga att jag är riktigt nöjd med att ha legat på Ing2, så det ska nog gå bra för er också. Ett litet plus är ju även att det jobbade några snygga "mattanter" i matsalen som man kunde vila ögonen på, vet inte om de kommer vara kvar dock. Säkerligen så rekryteras några nya förmågor om de gamla faller bort, så ni kan ju hoppas. ;) Haha, de snygga mattanterna har jag hört talas om. Ska tydligen vara gymnasister på praktik? Very niice På tisdag är det besöksdag, ska bli intressant att åka ner och kolla läget. Förhoppningsvis får man med sig ett par kängor hem också. Lite tråkigt att det är så dåligt drag i den här tråden bara. Hoppas att det styr upp sig inom kort. /Nyllet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OAR Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 Jag låg på 2:a kompaniet under 2008 (som mig veterligen inte ska utbildas i år) och kan inte säga annat än att det är ett mycket bra regemente att vara värnpliktig på. Det enda negativa är att staden kan vara lite död, men man umgicks med kamraterna och drack på stadshotellet ibland. Det är ju även väldigt nära till Ränneslätt, så man kan vara i skogen hela dagarna, även när det inte är fältvecka. Nu i efterhand kan jag säga att jag är riktigt nöjd med att ha legat på Ing2, så det ska nog gå bra för er också. Ett litet plus är ju även att det jobbade några snygga "mattanter" i matsalen som man kunde vila ögonen på, vet inte om de kommer vara kvar dock. Säkerligen så rekryteras några nya förmågor om de gamla faller bort, så ni kan ju hoppas. ;) Haha, de snygga mattanterna har jag hört talas om. Ska tydligen vara gymnasister på praktik? Very niice På tisdag är det besöksdag, ska bli intressant att åka ner och kolla läget. Förhoppningsvis får man med sig ett par kängor hem också. Lite tråkigt att det är så dåligt drag i den här tråden bara. Hoppas att det styr upp sig inom kort. /Nyllet Tror nog inte det var praktikanter, då de jobbade där under hela min värnplikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidde84 Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 Jag låg på 2:a kompaniet under 2008 (som mig veterligen inte ska utbildas i år) och kan inte säga annat än att det är ett mycket bra regemente att vara värnpliktig på. Det enda negativa är att staden kan vara lite död, men man umgicks med kamraterna och drack på stadshotellet ibland. Det är ju även väldigt nära till Ränneslätt, så man kan vara i skogen hela dagarna, även när det inte är fältvecka. Nu i efterhand kan jag säga att jag är riktigt nöjd med att ha legat på Ing2, så det ska nog gå bra för er också. Ett litet plus är ju även att det jobbade några snygga "mattanter" i matsalen som man kunde vila ögonen på, vet inte om de kommer vara kvar dock. Säkerligen så rekryteras några nya förmågor om de gamla faller bort, så ni kan ju hoppas. ;) Haha, de snygga mattanterna har jag hört talas om. Ska tydligen vara gymnasister på praktik? Very niice På tisdag är det besöksdag, ska bli intressant att åka ner och kolla läget. Förhoppningsvis får man med sig ett par kängor hem också. Lite tråkigt att det är så dåligt drag i den här tråden bara. Hoppas att det styr upp sig inom kort. /Nyllet Tror nog inte det var praktikanter, då de jobbade där under hela min värnplikt. Dem är kvar grabbar. Men dem är ganska rutinerade om jag säger så...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 28, 2009 Report Share Posted May 28, 2009 Okej, upphör på snacket om mattanter och deras eventuella rutin avseende värnpliktig personal. Framförallt är det eld upphör på namngivning av desamma. Det tillhör bannemej god ton. /simon, BlåGul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skogis Posted June 16, 2009 Report Share Posted June 16, 2009 (edited) Här är en som drar in som Insatssoldat/förare i Augusti =) Edited June 16, 2009 by Skogis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts