Jump to content

"Har du vad som krävs för att bli officer?"


Recommended Posts

Jag lyckades få över medel på alla deltest utom den jävla fyrkanten som jag misslyckades totalt med :rolleyes:

Svårt att göra simultankapaciteten med touchpad på bärbar dator, detsamma med krysstestet. Kul grej.

Link to comment
Share on other sites

Misslyckades med kvadraten totalt:P och med sista krysset men det skyller jag på min mus:P. fick ca 23 poäng på den där skalan tror jag, första gången jag gjorde det. Men det är väl det man måste räkna för man ska ju INTE vara förberedd på ett sånt där test. Blir nog inge officer för mig:P Hahaha En fördel skulle väl vara att jag läst NV på gymnasiet om jag nu skulle få för mig att bli officer haha:P

Edited by MarcusF
Link to comment
Share on other sites

Mitt resultat

 

Jag är rätt nöjd med resultatet.

Det sista testet kändes lite fånigt. Jag hade ingen aning om hur jag skulle styra pinnarna, så de for iväg lite som de själva ville. Av medelresultatet att dömma så lyckades inte särskilt många med det testet.

 

Edit: Ska kanske tilläggas att det var på andra försöket.

Edited by eskil
Link to comment
Share on other sites

Fattade inte fyrkanten överhuvudtaget. Fick över medel på alla andra, fast på den sista uppgiften (koncentration) så visste jag inte hur man skulle göra för att verifiera så att man hade rätt, någon som fattade det?

Klicka på första bokstaven, håll inne musknappen, dra musen till sista bokstaven och släpp.

Link to comment
Share on other sites

Fattade inte fyrkanten överhuvudtaget. Fick över medel på alla andra, fast på den sista uppgiften (koncentration) så visste jag inte hur man skulle göra för att verifiera så att man hade rätt, någon som fattade det?

Klicka på första bokstaven, håll inne musknappen, dra musen till sista bokstaven och släpp.

 

Ah, det var alltså inte svårare än så. Eller så var det helt enkelt det avgörande testet om man passar till officer eller inte. :P

Link to comment
Share on other sites

Lånar denna tråd lite. Är detta likt det militära högskoleprov som man får göra vid antagningen till officer?

 

Några likheter, specifikt då "vilken figur blir vilken kub".

Annars inte speciellt mycket som stämmer överens.

Link to comment
Share on other sites

Alltså, när jag gjorde uttagningstester till officersutb. 2007, fick jag förutom fystester och professionsintervju (heter det så?) göra ett intelligenstest/anlagstest som bestod av en jävla massa frågor (psykologintervjun ingick inte den dagen, skulle egentligen göra det ett par veckor senare med eftersom ROP ställdes in så sket allt sig). Är det detta som är det militära högskoleprovet eller?

Link to comment
Share on other sites

Alltså, när jag gjorde uttagningstester till officersutb. 2007, fick jag förutom fystester och professionsintervju (heter det så?) göra ett intelligenstest/anlagstest som bestod av en jävla massa frågor (psykologintervjun ingick inte den dagen, skulle egentligen göra det ett par veckor senare med eftersom ROP ställdes in så sket allt sig). Är det detta som är det militära högskoleprovet eller?

Om du hade läst posten över dig så hade din fråga besvarats utan att du behövt posta.

Link to comment
Share on other sites

Ja jävlar, den sista uppgiften påminde om ett klassiskt psykologiskt experiment där en kontrollgrupp av psykiskt friska skulle styra en kula genom en bana på en dataskärm. De tyckte alla att det var oerhört svårt, men att det trots allt gick med lite övning. En testgrupp med deprimerade patienter fick genomgöra samma test, de menade samstämt att det inte gick att styra kulan.

 

Sanningen var att det inte var möjligt att på verka kulan alls...

Link to comment
Share on other sites

Jag ser att du lyckades styra krysset i sista uppgiften. Hur tusan gjorde du!?

 

Jadu, har väl lite tur från datorspel :lol:

Nä men, man håller ner vänstra musknappen och drar musen uppåt för att flytta den horisontella linjen uppåt, ju längre upp man drar, desto snabbare kommer den flyttas.

Sedan gäller det ju bara att se till och dra åt rätt håll hela tiden :)

Link to comment
Share on other sites

Enligt de där "testet": Ja, är ju inte helt blåst även om de verkar så ibland. :lol:

I verkliga livet: Nej, för jag har lågt "EQ", saknar ödmjukhet, självisk, lite väl lättpåverkad ibland m.m... dessutom så är jag inte särkilt intresserad av de yrket heller. :)

 

Tillägg: Min slutpoäng hamnade en liten bit över 30.

Den som klarar kvadraten på första eller andra försöket... skriv in vet g :)

Den va la inte så svår? Eller? ;-)

Edited by daddlar
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker vidare angående den kampanj som dessa tester är en del utav (med syfte att attrahera unga män och kvinnor till officersyrket), att de tillhörande reklamfilmerna är oförtjänt lama och till stor del missar knorren. Inget vidare jobb av den inhyrda (?) reklambyrån om ni frågar mig.

Link to comment
Share on other sites

De där testet gick ju utmärkt! Men egentligen så kan ju inte dessa test vara avgörande, det borde väl vara intervjun med officer och psykolog som är det som väger tyngst. Någon som gjort officers testerna och blivit antagen som kan berätta lite tips?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...