Fu Dahlberg Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Tycker det skulle avra intressant att se vilka som bor i Skövde och dess omnäjd... Kanske en piubrunda en kväll och träffas och snacka skit? Själv är man givetvis Skövde bo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 I´m in....ge mig bara tid och plats så kommer jag.... kan iofs behöva en soffa också \ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Tycker det skulle avra intressant att se vilka som bor i Skövde och dess omnäjd... Kanske en piubrunda en kväll och träffas och snacka skit? Själv är man givetvis Skövde bo Löngnare! Du är ingen äkta Skövde bo Men jodå, visst bor man i Skövde (100 meter norr om Fu_D.) Härstammar dock från civilisationsens vagga - Timmersdala, ytterligare 2 mil norrut B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Beror på vad du menar med "omnejd" Bor i Mullsjö, det är ganska exakt 6 mil från Fabiansrondellen. Håller dock till i Eksjö under veckorna, åtminstone fram till 25 april. Förhoppningsvis längre. The Swede Link to comment Share on other sites More sharing options...
emcom Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Bor och bor....tillbringar i a f veckorna på T2 numera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakten_F4 Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Laxå, är det omnejd? Allt är ju gångavstånd om man har tillräckligt med tid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel KB K3 04-05 Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Bor i Karlsborg... eller Jönköping...Skövde är där tåget stannar när man ska hem till Karlsborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Normalt pendel avstånd för mig.. ca 14mil Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Jag bor ungefär 6-7km norr om Skövde centrum i en liten trevlig förort som en del kanske kan namnet på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Jag bor ungefär 6-7km norr om Skövde centrum i en liten trevlig förort som en del kanske kan namnet på. Sitter Softfeel ute i Ryd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Jag bor ungefär 6-7km norr om Skövde centrum i en liten trevlig förort som en del kanske kan namnet på. Sitter Softfeel ute i Ryd? Ja, här bor jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Jag bor ungefär 6-7km norr om Skövde centrum i en liten trevlig förort som en del kanske kan namnet på. Sitter Softfeel ute i Ryd? Ja, här bor jag. Då är vi grannar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Oh herre jävlar... Har vi två rydare här?! LIGISTER!! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel KB K3 04-05 Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Jag förstår inte varför Ryd har ett sånt rykte att vara så invandrartätt ... har varit där på fest många gånger... aldrig en ända invandrare.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Jag förstår inte varför Ryd har ett sånt rykte att vara så invandrartätt ... har varit där på fest många gånger... aldrig en ända invandrare.... Du förstår att i den norra delen är det mestadels svenskar. Du kanske aldrig har varit i den södra...... Enligt aftonbladet är 70% har ryds invånare invandrarbakrund, den egentliga siffran är betydligt lägre. Aftonbladet har mycket bra research. Det bör nog tilläggas att det mesta man hör om ryd är inget annat än rykten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Rykte och rykte... Det är väl ett faktum att så är fallet. Nu har jag inga siffror på det hela men tätare än på många andra platser är det ju. Dock cirkulerar en massa falska rykten om dessa invandrare (eller svenskar med utländsk härkomst...), som t.ex att alla är vandaler osv... Faktum är att mycket (antagligen det mesta) av all vandalism görs av svenska ungdomar. Så de flesta rykten om Ryd är just bara rykten... //Yman, som känner flera trevliga Rydbor, om HvPrsk och softfeel är några av dem är jag dock tveksam till Snygg timing vi lyckades med Softfeel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fö strv 122 Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 Jag bor Skövde. I alla fall måndagar-fredagar, annars i södra Småland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindh Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 Bor i Mariestad... Tja på er föresten, det här är ju mitt först inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 Bor i Mariestad... Tja på er föresten, det här är ju mitt först inlägg. Välkommen till de förtappades skara... Så du har hittat hit...(om du nu är rätt person, vilket jag är 99% säker på) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindh Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 Tack så mycket Det är jag nog. Du var hos oss i Mariestad och hade en föreläsning om prickskytte för ett tag sen va? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stridfighter Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 tibro...mellan skövde och karlsborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 Tack så mycket Det är jag nog. Du var hos oss i Mariestad och hade en föreläsning om prickskytte för ett tag sen va? Yes sir... - HvPrsk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindh Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 Då var det som jag misstänkte. En mycket bra föreläsning för övrigt. Ska helt klart försöka bli uttagen till prickskytt under värnplikten. Kan man få en roligare befattning??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 16, 2003 Report Share Posted February 16, 2003 Då var det som jag misstänkte. En mycket bra föreläsning för övrigt. Ska helt klart försöka bli uttagen till prickskytt under värnplikten. Kan man få en roligare befattning??? Kul att du uppskattade det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 16, 2003 Author Report Share Posted February 16, 2003 Som en liten uppföljning på Tråden.... Hur många skulle vara intresserade om en liten(?) "Soldf-Sittning" i Skövde? Käka lite god mat och dricka lite Öl kanske och samtala om det gemensama intresset... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 16, 2003 Report Share Posted February 16, 2003 jag är med, det låter som en trivsam "date"... Dahlberg, förse oss med Xerxes, Yngve och Tidnummer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted February 17, 2003 Report Share Posted February 17, 2003 I´m in... slå en signal bara så kommer jag inom 2 timmar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted February 17, 2003 Report Share Posted February 17, 2003 hmmm hur långt e det mellan Skövde och Vilhelmina måntro Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 17, 2003 Report Share Posted February 17, 2003 hmmm hur långt e det mellan Skövde och Vilhelmina måntro 18-20 timmar med tåg, men du är välkommen... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted February 17, 2003 Report Share Posted February 17, 2003 Tackar tackar....meddela mig då ett par dygn i förväg så... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.