sunken Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Surfade in på www.p4.mil.se och såg till min fasa det stora misstaget! Kolla högersidan översta bilden. kolla in här Ni kommer förstå själva, jag mailade snabbt och gav besked om felaktigheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 hehe.. jo snyggt gjort av P4, när "utomstående" ska skicka in och tala om vad det är dom har. Men öppnar ju för spännande möjligheter som värnpliktig. tänk vilka körkort dom kan få bara genom köra ett enda fordon ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 hmmm har 122:an krymt i tvätten?? Annars är det en väl "kammoflerad" Strv Link to comment Share on other sites More sharing options...
bri_span Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 [ironi] Det ser väl alla att det är en 122´a [/ironi] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 OJ! Tillochmed jag så vad felet var... Än finns det hopp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Grattis P4 Man tycker ju att deras webmaster borde ha lite koll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grunt Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Det är ju kul att dom uppdaterar sidan i alla fall. Mer än man kan säga om andra regementen. Kompanismisk skulle dom ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinnes Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 verkar som om dom har ändrat det nu... stidsfordon 9040 nu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_mistaken Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Ja nu är det ändrat men jag han dock se det lilla misstaget innan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Angående den bilden på Strf90. Vad är det som sitter på ovansidan av eldröret? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sunken Posted February 14, 2003 Author Report Share Posted February 14, 2003 "Angående den bilden på Strf90. Vad är det som sitter på ovansidan av eldröret? " BTA lasern är det som sitter ovanpå eldröret. På 122:an sitter lasern i eldröret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 ah, taget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berna Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Som nyinkommen i denna tråd börjar man ju allvarligt fundera på sin kompetens alltså... Läste bara första inlägget, klickade vidare till bilden och började leta fel... Det jag kunde se var väl att vagnen stod en aning bredvid vägen, men det är väl inget att hetsa upp sig för... Kände hur paniken började stiga i kroppen, måste hitta fel, måste hitta fel... Hittade tyvärr inget, gick tillbaka hit för att till min glädje kunna pusta ut och stilla nerverna. Mycket ska man behöva vara med om... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Berne, det kommer, vissa har ju hängt här snart ett år så det plockas upp den del... Sedan om man gjort tjänst o Skövde eller på Något pansarreg, så vet man skillanderna på en 90a och 122, ungefär 39,5 ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berna Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Jo jo, jag vill nog påstå att jag också har förmågan att skilja på de båda vagnarna, men när allt verkar stämma på bilden blir man ju ärligt skeptisk på sina kunskaper. Är denna diskussion ett år gammal... Eller menar du att jag är nyanländ i forumet? (Hjärnkontroll noll såhär på fredag eftermiddag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Jag tror nog att han menar att du är ganska "nyanländ" här på forumet ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 För att fortsätta OT, Detta forum, är snart ett år gammalt... I April tror jag, så det finns en del gamla rävar här Sedan fanns det ett före, men den länken verkar vara borttagen... Men det var MYCKET simplare... //Fu Dahlberg, som var med även på den gamla goda tiden, dock under annat nick... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Berne, det kommer, vissa har ju hängt här snart ett år så det plockas upp den del... Sedan om man gjort tjänst o Skövde eller på Något pansarreg, så vet man skillanderna på en 90a och 122, ungefär 39,5 ton Och ca 60 mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berna Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Så nu blir man hånad för att man inte var med från starten alltså... Fattigt! Har en fråga som kanske inte är så OT trots allt... Jag hörde uppgifter om en 9040:s kapacitet att kasta iväg bulor som löd i stil med, när den första tomhylsan (?) slår i marken har den första smällen inte nått målet än. Handlade alltså om eldhastighet och avståndsmöljigheter. Är det någon som kan rätta mina uppgifter, eller bekräfta det jag just påstått? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 90ans eldhastighet är hög, vilket även Hylsuppkastet är, i krig dvs. En 90 kan, enligt upgift, skjuta alla skott, med alla hylsor i luften samtidigt... Automatkanonen är i grunden en Bofors L/70 40mm. luftvärnskanon, men har modifierats bland annat på så sätt att magasinen sitter på undersidan istället för på ovansidan. Eldhastigheten är cirka fyra skott i sekunden.-SoldF.com9040 på SoldF.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
bri_span Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Här är en dump av buggen för de som missade den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Mycket effektiv taktik av P4 tycker jag ;). P4 visar sina "nya strv" för lede fi, lede fi tycker 9040 ser ut som en mycket "snäll" strv, och blir sedan överraskad när eldkraften från strv råkade vara på några kilo mer än beräknat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flygmek 003 Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Ni ser ju fel allihopa, eldröret är på 120 mm, det är bara resten av "strv:en" som är förstorad....B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berna Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 90ans eldhastighet är hög, vilket även Hylsuppkastet är, i krig dvs. En 90 kan, enligt upgift, skjuta alla skott, med alla hylsor i luften samtidigt... Det är manligt alltså... Varför skrev du att det bara sker i krig? Man måste väl ha testat det även i fredstid? Får inte alla som genomgår en vagnutbildning vara med om det? Trodde jag!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Nja, flrtsätta infon jag fick är att om dom skulle köra typ en och en halv kilometer framåt så skulle dom få hylsorna i Huvet/vagnen. Det är nog ganska obra att göra så i fredstrid, så en "hylsfångare" är nog på sin plats, men vad vet jag, Jag rattar radio, VC_90 rattar 90a... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aron Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Nja, flrtsätta infon jag fick är att om dom skulle köra typ en och en halv kilometer framåt så skulle dom få hylsorna i Huvet/vagnen. Det är nog ganska obra att göra så i fredstrid, så en "hylsfångare" är nog på sin plats, men vad vet jag, Jag rattar radio, VC_90 rattar 90a... Hylsorna kastas ett par meter upp i luften och ett antal meter framåt, att skjuta skarpa/barlastade bulor under framryckning är ganska vanligt förekommande under lumpen. Vagnen på bilden är en lvkv, men kanonen är densamma. Som synes har den fått iväg fyra skott innan den första hylsan vänt sin färd nedåt. /Aron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 verkar som om dom har ändrat det nu...stidsfordon 9040 nu.... phew! För när jag kollade på bilden såg jag då inget konstigt.. blev lite rädd där för vad jag har lärt mig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.