Spartacus Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 Idag avgjordes lottningen inför Europeiska mästerskapen 2008 som spelas i Schweiz och Österrike. Så här ser grupperna ut i gruppspelet. Grupp A Schweiz Turkiet Portugal Tjeckien Grupp B Österrike Polen Tyskland Kroatien Grupp C Holland Frankrike Rumänien Italien Grupp D Grekland Ryssland Spanien Sverige Så, Sverige klarade sig riktigt bra om ni frågar mig. Kunde varit så mycket värre. Kunde varit vi Grupp B eller C. Vad tror ni om sommarens EM-fest då? Kan Sverige ta sig längre än kvartsfinal med Lagerbäck vid rodret? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 Ok att de flesta kommer se på det här via någon sorts media, men jag skickar ändå ner ämnet till Markan. /BG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 Personligen tror jag det kommer bli väldigt tufft att ta sig vidare från gruppen. Inget lag som vi är stora favoriter mot. Mitt tips är 1,X,2 och en andraplats. Vinst mot Grekland, oavgjort mot Ryssland och förlust mot Spanien, Grekland känns lite som Sverige 94 avd "De dansade en sommar". Men gissa om man kommer sitta bänkad. /Vece Ordf i föreningen "Mer sport i TV" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted December 2, 2007 Author Report Share Posted December 2, 2007 Vill själv dra ned till "Camp Sweden" Finns väl 0 biljetter kvar men ändå, bara att vara där lär ju vara nice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liquid Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 Helvete, vad spännande det var i lottningen. Det stod mellan "Dödens Grupp"; Grupp-C och den vi hamnade i; Grupp-D. Såg någon vilka datum Sveriges matcher spelas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 Ändrar TOPIC så att det blir en tråd för fotbolls-EM 2008. Istället för att enbart gälla själva lottningen. Fk Satan Blågul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted December 2, 2007 Author Report Share Posted December 2, 2007 Förresten, ni som såg lottningen. Tyckte inte ni det verkade lite för perfekt att alla drog samma nummer hela tiden? A1, B1, C1, D1 o.s.v? Missade jag något eller var det bara ren tur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted January 7, 2008 Author Report Share Posted January 7, 2008 Enligt Fotbollskanalen (utmärkt fotbollssida enligt undertecknad) så är detta allt du behöver veta om EM 2008 Biljettfrågan är givetvis den mest intressanta. Trycket kommer att vara stort och många biljetter är redan sålda via Uefas hemsida. Om du saknar biljett är din nästa chans via det svenska fotbollförbundet. Beställningen av dessa kommer att gå till på samma vis som vid VM i Tyskland, alltså via internet. Om Sverige går till EM har man rätt till minst 19 procent av det totala antalet biljetter till varje match och det är därför intressant vilken grupp Sverige hamnar i eftersom arenorna har olika stor kapacitet. Här är all fakta om grupperna A: Schweiz, Turkiet, Tjeckien och Portugal Spelas i Genève och Basel mellan den 7 och 15 juni. Schweiz hamnar automatiskt i gruppen och kommer att spela sina hemmamatcher i Basel. Arenorna tar in 30 000 och 33 433 åskådare, vilket betyder att Sverige får 5 700 respektive 6 352 biljetter till de matcherna. Orterna ligger 25 mil från varandra. B: Österrike, Kroatien, Tyskland och Polen Spelas i Wien och Klagenfurt mellan den 8 och 16 juni. Österrike hamnar automatiskt i gruppen och kommer att spela sina hemmamatcher i Wien. Arenorna tar in 32 000 och 50 825 åskådare. Orterna ligger 31 mil från varandra. C: Italien, Holland, Rumänien och Frankrike Spelas i Zürich och Bern mellan den 9 och 17 juni. Arenorna tar in 30 000 och 32 000 åskådare. Orterna ligger 12,5 mil från varandra. D: Sverige, Spanien, Grekland och Ryssland Spelas i Salzburg och Innsbruck mellan den 10 och 18 juni. Arenorna tar båda in 30 000 åskådare, vilket betyder att Sverige får 5 700 biljetter till varje match. Orterna ligger 18,5 mil från varandra. Resa och boende: Det finns otroligt många flygplatser i nära anslutning till matcherna. Avstånden är inte så stora och det finns även flygplatsen på andra sidan gränserna till Italien och Tyskland som fungerar bra. Valmöjligheterna är väldigt bra för den som vill flyga. Ett annat alternativ är att åka bil. Avstånden från Helsingborg (billigaste vägen från Sverige till Danmark) varierar från cirka 115 mil (Salzburg) till nästan 150 mil (Genève). Att resa mellan orterna går väldigt smidigt. Infrastrukturen är idealisk för resande fotbollsfans med motorvägar mellan alla orterna, bra tågförbindelser och tunnelbanor och bussar på plats som enkelt transporterar folk till och från arenorna. Länderna utökar dessutom tågtrafiken rejält under mästerskapet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Flera svenska dagstidningar rapporterar idag om att SvFF får nära 2 miljoner av turistbyrån i kantonen Ticino för att svenskarna skall ha sitt läger där. Källa: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=393125 Andra länder som tex tyskland har helt avböjt alla former av sponsring/mutor medans Italien (Vem är fövånad?) krävde att få hela kostnaden betald av kantonen där de bor. Personligen vet jag inte vad jag tycker, ena sekunden känns det som vanlig sponsring, nästa sekund som muta. Vad säger ni andra? /Vece Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted February 8, 2008 Author Report Share Posted February 8, 2008 Senaste nytt: Greklands spelstil påstås passa perfekt för Sverige - http://www.expressen.se/sport/kronikorer/j...sverige-perfekt Spaniens stil är dock något vi kommer få problem med tydligen - http://www.expressen.se/sport/kronikorer/j...-ny-overkorning Och Expressens egen Mats Olsson påstår att Sebastian Larsson är given i Landslaget, i start-11:an t.o.m. - http://www.expressen.se/sport/matsolsson/1...s-i-em-ar-saker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted June 10, 2008 Author Report Share Posted June 10, 2008 OK, svenskar! Tagga till, nu är det snart dags. Zlatan & Co vs. Sokrates Boys Innan det börjar kommer lite roliga fotbollsnyheter http://fotbollskanalen.se/1.495931/2008/06...tis_ol_livet_ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted June 10, 2008 Author Report Share Posted June 10, 2008 Helvete, grekerna ska bort! Zlatans nick-touch var grymt fin. Hanssons nick i första början där var magisk. Synd bara att vi FORTFARANDE skjuter bort minst 15 bollar bara för att vi måste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted June 10, 2008 Report Share Posted June 10, 2008 Har grekerna ouzu i flaskorna eller vad sysslar de med? "De är ju sämre än Polen.." Den här matchen får vi bara inte förlora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koprolit Posted June 10, 2008 Report Share Posted June 10, 2008 1-0 till sverige Fullfart! Link to comment Share on other sites More sharing options...
koprolit Posted June 10, 2008 Report Share Posted June 10, 2008 2-0! rent av punkteringen? Grekerna verkar vara rätt orkeslösa nu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted June 10, 2008 Report Share Posted June 10, 2008 För en gångs skull var det fruktansvärt rättvist! Och om vi nu skulle få en skada var det faktiskt på "rätt" spelare, Sebastian Larsson kan bli riktigt rolig att se. Charmigt med #16 i Grekland som körde självmordstaktiken även på 2-0, istället för att ens försöka ta bollen kastade han sig rakt in i Petter Hansson och hoppades på frispark. Helfestligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted June 10, 2008 Report Share Posted June 10, 2008 Greklands förmåga att "missa" att Sverige har en spelare nere är nästan värt en resa till Grekiska ambassaden och pinka i brevlådan. Oerhört osportsligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted June 10, 2008 Report Share Posted June 10, 2008 Fy fasen vad jag gillar hockey! Fotboll är en sport (?) för ohederliga fjollor som skämmer ut sig för att försöka lura domaren. Vore jag sponsor så drog jag mig omedelbart ur stödet till myglandet. "Taktiskt" my ars, dåligt är vad det är. Och ja, jag tänker på Krä.. fel Grekland och i synnerhet på deras #16 och #10. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted June 10, 2008 Report Share Posted June 10, 2008 Krook, ogillar du dem tillräckligt för att avstå en kortleave dit, det är frågan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tgb1116 Posted June 11, 2008 Report Share Posted June 11, 2008 Är själv bara måttligt fotbollsintresserad men då min fru är helfrälst (hon spelade själv under många år, tittar på alla matcherna i landslagströja etc.) så är det svårt att inte ryckas med. Dessutom, det är ju - trots allt - världens största sport... Under förra EM ropade hon in mig för att titta på matchen Holland-Tjeckien med orden "ska du bara se en match i hela ditt liv så titta på den här - det blir inte bättre!" Hon hade rätt! Otroligt spännande och efter matchen kommenterade en av holländarna att "jag kan inte begripa att vi förlorade när vi spelar så här bra". Om min fru tycker att alla matcher är lika intressanta att titta på som den var så fattar jag nu iaf vad hon pratar om Fotboll är en sport (?) för ohederliga fjollor som skämmer ut sig för att försöka lura domaren. Vore jag sponsor så drog jag mig omedelbart ur stödet till myglandet. "Taktiskt" my ars, dåligt är vad det är. Och ja, jag tänker på Krä..Krook, varför hålla tillbaka? Berätta vad du egentligen tycker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted June 11, 2008 Author Report Share Posted June 11, 2008 VC_90, det du säger om Chippen är ack så sant Sebbe var OTIPPAT jävla bra senast man såg honom och jag personligen tycker han funkade mycket bättre med Zlatan och Henke. Men, ändå. Chippen var grym igår. Alla vet att han är snabb men han var faktiskt obehagligt snabb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted June 12, 2008 Author Report Share Posted June 12, 2008 Kroatien slog tysken på fingrarna och Österrike fick näta mot Polen i sista sekund En bra dag för EM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted June 12, 2008 Report Share Posted June 12, 2008 Jag som gillar engelsk fotboll blev väldigt förvånad när jag såg att Englands bäste domare Howard Webb fick lingonmötet Österrike-Polen. Man han vart nog mest förvånad själv för jösses vilken plattmatch han gjorde. Var han övertänd kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobberman Posted June 12, 2008 Report Share Posted June 12, 2008 Jag som gillar engelsk fotboll blev väldigt förvånad när jag såg att Englands bäste domare Howard Webb fick lingonmötet Österrike-Polen.Man han vart nog mest förvånad själv för jösses vilken plattmatch han gjorde. Var han övertänd kanske? Den andra matchen i världshistorien där Polen möter Österrike(eller dess målare) som slutar på samma sätt......... Berömda citat ur förra matchen..... " ÄÄH det är säkert attrapper, så många Strv kan inget land ha..............." Och DET gick ju bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted June 14, 2008 Author Report Share Posted June 14, 2008 WW2-referenser + fotboll funkar fintfint IRL Ikväll är det SPANIEN VS SVERIGE Tagga till, MÖPS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted June 14, 2008 Report Share Posted June 14, 2008 När TV4 har sitt försnack inför varje match visar de bilder från hur lagen spelat tidigare. Till dessa bilder spelas någon musik modell maffigare. Är det någon som vet vad det är eller varifrån det kommer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Störoperatören Posted June 14, 2008 Report Share Posted June 14, 2008 När TV4 har sitt försnack inför varje match visar de bilder från hur lagen spelat tidigare. Till dessa bilder spelas någon musik modell maffigare. Är det någon som vet vad det är eller varifrån det kommer? Det är väl en variant av den klassiska Led Zeppelin-låten "Kashmir". En av deras bästa låtar utan tvekan. Samplades även kraftigt på Puff Daddys låt till filmen Godzilla för tio år sedan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prickskytten Posted June 14, 2008 Report Share Posted June 14, 2008 Varför varför VARFÖR måste de avgöra med en minut kvar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted June 14, 2008 Report Share Posted June 14, 2008 Fasiken vad synd, förlust 1-2 mot spanien :( Men var inte grabbarna jäkligt bra ändå, sjukligt nära att hålla 1-1 hela vägen. Dommaren var rätt kass tycker jag, lika illa för båda lagen. Men en stund kändes det som att han dömde lite för mycket mot oss? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fästningstrollet Posted June 14, 2008 Report Share Posted June 14, 2008 Dommaren ger ju bort andra halvlek till Spanien genom att tilldömma dem flertalet billiga frisparkar, vilket gör att de kan bibehålla trycket under lång tid. Spanska spelare frias dessutom i några situationer och Sverige får inte möjligheten att etablera sig och ta spelet till Spaniens planhalva som i första halvlek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.