tinhead Posted November 23, 2007 Report Share Posted November 23, 2007 (edited) Snubblade över denna sida när jag var ute och surfade... http://home.swipnet.se/nv/index.htm NÅLSTENS VÄNNER är en ideell förening för fd anställda på Flygvapnets Helikopterdivision F17 i Ronneby. Det intressanta är att dom har renskrivit en massa uppdragsrapporter samt publicerat på nätet, både från Ronneby och Visby, vilket ger massor av spännande läsning.. Edited November 23, 2007 by tinhead Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted November 23, 2007 Report Share Posted November 23, 2007 Ur loggen: 81-10-28 So, Ari, Sög, Tor, Lil Q?Från kustbevakningen Karlskrona via Fl F17 fick vi önskemål om att vi flög till Gåsefjärden. Vid framkomsten såg vi en grundstött ubåt. Kustbevakningen var på platsen. Vid närmare påseende identifierade vi den som rysk whiskey-ubåt. Flygning kl 1100 - 1145. Flygtid 45 min. Tre enkla rader som nog rymmer lite adrenalin... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted November 24, 2007 Report Share Posted November 24, 2007 jag provade att helt enkelt bara söka på "ubåt" på sidan för loggar. Tacka fan för att man hittar ett par gånger de vart ute och letat och även funnit ubåtar... Framme i området fick vi kontakt med en algerisk ubåt, en fregatt samt ett tyskt signalspaningsfartyg. Ehm, låter lite småbusigt det där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted December 25, 2007 Report Share Posted December 25, 2007 jag provade att helt enkelt bara söka på "ubåt" på sidan för loggar. Tacka fan för att man hittar ett par gånger de vart ute och letat och även funnit ubåtar... Framme i området fick vi kontakt med en algerisk ubåt, en fregatt samt ett tyskt signalspaningsfartyg. Ehm, låter lite småbusigt det där? Fanns mycket småbusigt som hände fram till 92 som inte nådde det publika... Både på FRÄD och andra beredskapsenheter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts