Guest Lt. payne Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Funderar lite på att skaffa en av dessa jackor.... Någon som har en eller har erfarenhet av dem? http://www.militaryshop.se/uniformssystem.html Nej,jag ska inte ha den i tjänsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Fjellman Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Hör med SFC... jag tror han har testat smocken iaf... //Fjellman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo One Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Smocken verkar finnas i flera olika material coh färger. Men dock bara i England. Funderade själv på att köpa en att ha i friluftslivet. Men tycker Military shop är lite väl dyra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. payne Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Enligt Arktis som tillverkar den ska de ha 92 pund för den, ung. 1380 skr.Detta är den vindtäta modellen. Finns en "waterproof" ochså men den kostar 162 pund ung 2430 skr. Detta pris gällde 2002. Vi kanske skulle gått ihop några stycken och köpt den själva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A2Keltainen Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 (edited) Enligt Arktis som tillverkar den ska de ha 92 pund för den, ung. 1380 skr.Detta är den vindtäta modellen. Ett tips vad gäller Arktis är att de verkar vara öppna för customsaker. Jag skrev 1995 till dem och frågade om de kunde sy upp en chestrig, modifierad för att ta sex stycken magasin till det finska stormgeväret, till mig och det var inga problem alls. Fick den t.o.m. till samma pris som den vanliga chestrigen och servicen var utmärkt. Så om man vill ha någon modifikation utförd på en befintlig produkt, så kan det vara värt att fråga. Edited February 13, 2003 by A2Keltainen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Hör med SFC... jag tror han har testat smocken iaf... //Fjellman Vad har inte den mannen testat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFC Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Hör med SFC... jag tror han har testat smocken iaf... //Fjellman Vad har inte den mannen testat. Jag??? Det finns så mycket kvar att göra, annars skulle jag väl inte vara kvar i firman, det är enbart för egen vinning jag läser vidare B) Och angående smocken har jag bara positivt att säga. Dock bör det nämnas att jag inte har fått tillfälle att testa den under riktigt "extrema" förhållanden. Den höll mig iaf torr, varm och belåten under en vinter-mission där andra växlade mellan snödräktsjacka-fältjacka-regnställ-komarock under samma dag... Den prasslar i princip ingenting och huvan är guld värd när vädret börjar kärva till sig. Inhandlade min smock för tre år sendan för 1695:- om jag inte minns fel, specialerbjudande från Military Shop till utlandsstyrkan, det brukar komma såna titt som tätt och drar man sen bort momsen så blir det billigt och bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valiant Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Har samma erfarenhet som SFC, "käraste plagget" i garderoben. Köpte ochså min till detta facila pris, värd varje krona. Go and get it boys! -Valiant- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malaj Posted February 22, 2003 Report Share Posted February 22, 2003 Tältdel mm Maila till Karlmark på Tradera. Eller snoka på eBay. Äldre modellen kan behöva lite Imprenex, grövre, men det är de värda. Quartermaster [email protected] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts