CJN Posted November 17, 2007 Report Share Posted November 17, 2007 Reportage fra den Danske Bataljon i Helmand-provinsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 En till http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-9395253.html Tyker det är rätt bra gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 Flyttar till Filmsalen /Vargas, BLÅGUL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TGR Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 Endnu et klip fra TV2 som er lagt på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4JnGE1gx8bU Jeg mener at kunne genkende journalisten som Niels Brinch, som er vært på et militærmagasin på dansk TV2 som hedder 'Rød Zone', men tror ikke klippet har været vist på tv (endnu?). TGR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Triggerpuller Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 I den andra videon säger den siste soldaten som intervjuas något som: "Men nu har jeg så sgu prövet det og nu syns jeg ikke det er sjov lengere". Vad betyder sgu? Eller säger han sku? Kanske våra danska vänner kan hjälpa till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TGR Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 I den andra videon säger den siste soldaten som intervjuas något som: "Men nu har jeg så sgu prövet det og nu syns jeg ikke det er sjov lengere". Vad betyder sgu? Eller säger han sku? Kanske våra danska vänner kan hjälpa till. Han siger 'sgu' (svordom) og det betyder faktisk ikke noget i den sammenhæng han bruger det. Jeg tror at det han taler om er, at det ikke er sjovt at være i kamp. Var det til hjælp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Triggerpuller Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 Han siger 'sgu' (svordom) og det betyder faktisk ikke noget i den sammenhæng han bruger det. Jeg tror at det han taler om er, at det ikke er sjovt at være i kamp. Var det til hjælp? Jodå, tack så mycket. Men vad är en sgu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TGR Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 Han siger 'sgu' (svordom) og det betyder faktisk ikke noget i den sammenhæng han bruger det. Jeg tror at det han taler om er, at det ikke er sjovt at være i kamp. Var det til hjælp? Jodå, tack så mycket. Men vad är en sgu? 'Sgu' er kort for 'sågu' som er en forkortelse af 'så gud (hjælpe mig)' eller noget i den retning. Det er meget almindeligt brugt, til at understege det man vil sige. Selve ordet har ikke den store betydning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted November 19, 2007 Report Share Posted November 19, 2007 Röd Zone fins här http://rapidshare.com/files/64105603/RodZone18102007.divx Den är myket bra och väl värd att se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted November 20, 2007 Report Share Posted November 20, 2007 http://forsvaret.dk/HOK/Nyt+og+Presse/ISAF...us+Tantholt.htm Lite av Danska Försvaret om detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted November 27, 2007 Report Share Posted November 27, 2007 Danska Leopard vagnarna landar i Afganistan mm (På engelska) Danska vagnarna har också varit inblandade i strid nu. Och ska enligt Danska försvaret endast behövt skjuta en 120mm innan fienden flydde fältet. Et enkelt skud fra en kampvogn. Det var, hvad der skulle til, for at få taleban til at trække sig fra en ildkamp mod danske soldater i lørdags. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignorance Posted November 28, 2007 Report Share Posted November 28, 2007 Danska Leopard vagnarna landar i Afganistan mm (På engelska) Danska vagnarna har också varit inblandade i strid nu. Och ska enligt Danska försvaret endast behövt skjuta en 120mm innan fienden flydde fältet. Et enkelt skud fra en kampvogn. Det var, hvad der skulle til, for at få taleban til at trække sig fra en ildkamp mod danske soldater i lørdags. rätt sjysst att dom ändå nämner det svenska barracuda camot! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts