Dexter Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Nån mer än jag som tyckte det var en ganska rolig och passande bild på en fototolk? http://www.mil.se/index.php?lang=sve&c=news&id=12865 Killen har i alla fall suttit för länge utan rast/vila.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibie Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Vilken blick...undrar vad som är bakom kameran?!?! B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fairfax Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 hehe,, snacka om stirrig bild! växla bild mot blick ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
flying_c Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Han ser ut att vara rätt man på rätt plats. Pliktverket lyckas då ibland riktigt bra Med rätt att stirra Link to comment Share on other sites More sharing options...
colt Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Han ser ut att vara rätt man på rätt plats. Pliktverket lyckas då ibland riktigt bra Med rätt att stirra Han är YOF så det är väl inte riktigt Pliktverkets fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Han ser ut att vara rätt man på rätt plats. Pliktverket lyckas då ibland riktigt bra Med rätt att stirra Han är YOF så det är väl inte riktigt Pliktverkets fel. Hörru Colt, jag skulle inte vara så säker på att han är YOF om jag vore dig. För övrigt var det en intressant artikel Link to comment Share on other sites More sharing options...
colt Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Han ser ut att vara rätt man på rätt plats. Pliktverket lyckas då ibland riktigt bra Med rätt att stirra Han är YOF så det är väl inte riktigt Pliktverkets fel. Hörru Colt, jag skulle inte vara så säker på att han är YOF om jag vore dig. För övrigt var det en intressant artikel Han ser inte ut att vara vpl i alla fall... http://www.airshow.mil.se/photo.php?id=39552&nid=12851 Link to comment Share on other sites More sharing options...
målobs Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Han ser ut att vara rätt man på rätt plats. Pliktverket lyckas då ibland riktigt bra Med rätt att stirra Han är YOF så det är väl inte riktigt Pliktverkets fel. Hörru Colt, jag skulle inte vara så säker på att han är YOF om jag vore dig. För övrigt var det en intressant artikel Han ser inte ut att vara vpl i alla fall... http://www.airshow.mil.se/photo.php?id=39552&nid=12851 Vad bygger du det på? Han är garanterat inte Yoff. Om man bara tittar på gradbeteckningen så är han Segant. Punkt Slut. /målis (som dock inte kommer ihåg att det fanns Vpl fototolkar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
colt Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Om han är sergant så har jag fel. Har ju inte ens gjort lumpen så va fan vet ja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 /målis(som dock inte kommer ihåg att det fanns Vpl fototolkar) Jodå, fototolkarna var värnpliktiga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
colt Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 /målis(som dock inte kommer ihåg att det fanns Vpl fototolkar) Jodå, fototolkarna var värnpliktiga. Fototolk heter numera underättelsebiträde. Källa: Pliktverket Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 /målis(som dock inte kommer ihåg att det fanns Vpl fototolkar) Jodå, fototolkarna var värnpliktiga. Fototolk heter numera underättelsebiträde. Källa: Pliktverket Notera att jag skrev "var", de sista värnpliktiga fototolkarna utbildades 1994 sedan dess har det inte utbildats några vpl fototolkar och det lär inte bli några fler heller. Underrättelsebiträden är någonting helt annat. antingen har du misstolkat Pliktverkets information eller så har dom inte torrt på fötterna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grunt Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Hmm...... det kanske är naturbilder han har studerat. Misstänkta..... håligheter........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.