Dexter Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Är det bara jag som stör mi g på att länken till Hemvärnet ligger under rubriken 'Information om:' på www.mil.se? Det visar ju vad delar av försvarsmakten tycker om Hemvärnet. Hemvärnet borde väl ligga under 'Organisation'? I alla fall mer än Heraldiska vapen. Men det är kanske bara jag som är kinkig idag och vill klaga på nått.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 samma tanke slog mig precis för sidådär en 5 minuter sedan....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
valiant Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Hemvärnet ligger ju under organisation, rättning i ledet gubbs ! -Valiant- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 12, 2003 Author Report Share Posted February 12, 2003 Hemvärnet ligger ju under organisation, rättning i ledet gubbs ! -Valiant- Förklara vad du menar, för det gör den inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted February 12, 2003 Forumsledning Report Share Posted February 12, 2003 Kanske så här att Hemvärnet är en del av Armén, och under Organisation finns Armén och i Arméns länkar finns sen Hemvärnet. Ganska logiskt faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valiant Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Right on Kimster ! -Valiant- Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Njaa visst ligger du under Armén men det ligger ju också längre ner på sidan under info vilket visar lite styvmoderskänsla. Men det blir nog ändring när vi byter namn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 12, 2003 Author Report Share Posted February 12, 2003 Det är iofs sant att det finns en länk till Hemvärnet på Arméns sida över länkar. Men för att vara en så pass stor del av Sveriges försvar så är det en ganska undanskymd plats. Men jag erkänner att jag inte hade helt rätt. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Hemväret ligger under organisation mellan swedint och frivillagaorganisationer, eller ser jag i syne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted February 12, 2003 Author Report Share Posted February 12, 2003 Hemväret ligger under organisation mellan swedint och frivillagaorganisationer, eller ser jag i syne. Du har rätt om du menar den övre menyn (som jag inte sett förrän nu) men fel om man tittar på länkarna till höger. Jag var otydlig i mitt första inlägg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Rent generellt är ju inte hemsidan ett under av intuitivitet vilket visas av att vi sitter och diskuterar vart man hittar en sak och alla har rätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 bara jag som tycker sidan funkar dåligt idag.. har dom för dålig server. Hälften av alla "request" blir ju stoppade och man få typ pröva två gånger innan man kommer fram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 granQ Kan bara hålla med. Det känns som att det är 50-50 att man ska komma fram till efterfrågad sida vid första försöket. Det är heller inte ovanligt med lite längre avbrott i tillgängligheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Jag har aldrig haft några problem med deras sida; den visar direkt den sidan jag vill se. Hur sidan fungerar beror troligtvis på vilket abonnemang man har, vad det är för lina och var man bor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Kan det inte vara så här att man har valt att lägga en länk till hemvärnet under "information om" för att det ska vara lätt för icke-hv att hitta och för att det är en länk som många klickar på ? En rekryteringsfint alltså ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Jag har aldrig haft några problem med deras sida; den visar direkt den sidan jag vill se. Hur sidan fungerar beror troligtvis på vilket abonnemang man har, vad det är för lina och var man bor. Det är märkligt för jag sitter på en fetkabel och har knappt aldrig några problem förrutom med .mil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.