O-son Posted November 7, 2007 Report Share Posted November 7, 2007 Jag har inte mönstrat ännu men vill det. Men nu råkar det vara så att den närmsta garnisonen "mönstring-stället" (I5 Östersund) är nedlagt hur går det för mej då? Kommer jag få ett "mönstringsbrev" eller måste jag söka till ett annat regemente? Förklara för mej hur det ligger till...(för jag har absolut ingen aning) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted November 7, 2007 Report Share Posted November 7, 2007 http://lumpen.nu/Monstring/ kanske kan vara nånting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nepto Posted November 7, 2007 Report Share Posted November 7, 2007 Först får du göra en lämplighetsundersökning på webben. Om du anses lämplig kommer du att bli kallad till mönstring på ett av Pliktverkets kontor. (Stockholm, Göteborg, Kristianstad, Boden eller Sandö) Om du är tjej måste du själv ansöka hos Pliktverket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts