Jump to content

Problem med webläsare

Rickard N

Recommended Posts

Jag har ett skitskumt problem med webläsare under windows. Jag kommer inte fram överallt längre. Jag kommer inte åt youtube längre t.ex. men forum. Detta gäller både firefox och ie. Dock funkar det under linux så det är inte isp-problem. Någon som har en aning? Jag har provat både med och utan windowsbrandväggen också samma resultat.

Jag har ett skitskumt problem med webläsare under windows. Jag kommer inte fram överallt längre. Jag kommer inte åt youtube längre t.ex. men forum. Detta gäller både firefox och ie. Dock funkar det under linux så det är inte isp-problem. Någon som har en aning? Jag har provat både med och utan windowsbrandväggen också samma resultat.

Har du något antivirusprogram som har ballat ur? Prova att installera om det.

Annars... Funkar namnuppslagningen som den ska? Kan du pinga dom siter som du inte kommer åt?

Jag tror inte det eftersom problemet finns i ie, ff och opera (som jag installerade som test)

Något reviderad felbeskrivning, jag kommer fram till sidorna men det kommer inte något tillbaka, browsern säger "hämtar data" eller "ansluter till" efter att den sagt "letar efter"...

Vad i XP kan göra så att hämtning går långsamt eller inte alls?

Windowsuppdatering, jag tror att det var .net och office2003 som uppdaterades. Jag lade dessutom till stationära burken i ett hemmanätverk för åtkomst från en laptop. Det brukar inte skapa dessa problem då jag gjort det tidigare. Det är vad jag kan komma ihåg att jag gjorde.

formatera och installera är det jag försöker undvika, har gjort det tre gånger sen i somras...

Reparera nätverksanslutningare hjälpte inte, inte heller att ställa tillbaka brandväggen (windows) till default

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...