Jump to content

Anhörig

Carina45

Recommended Posts

Som vissa medlemmar påtalat så finns det trådar för anhöriga till FS-soldater och att man kan/ska fortsätta där.

Jag har dock beslutat att denna tråd ska fortleva för att få med förälderperspektivet också. Det kan bli tänkvärt.

Så fortsätt prata föräldraskap till US-soldater i den här tråden. Vill ni tala anhörigskap till ISAF-soldater i gemen (alltså inte med föräldrarelation) så gör ni det i tråden för Anhöriga til ISAF-soldater.

/Krook

Blågul moderator

Guest Guest_Kristina_*
Hej!

Min son åker för tredje gången på utlandstjänst.

Denna gång som ISAF-soldat till afghanistan.

Någon fler förälder eller anhörig som vill dela sina tankar med mig

Varma hälsningar/Carina

Hej!

Min son har just åkt för första (och som jag hoppas enda) gången också till Afghanistan. Just nu känns det bara som ett stort, ofattbart hål av oro inuti.

Jag tycker han är så ung. Men den här känslan måste man väl lära sig leva med om man ska orka, måste också tänka på resten av familjen....

En praktisk fråga - vilket porto ska man ha på breven man skriver?

Varma hälsningar

Kristina

Hej!

Varma hälsningar/Carina

Hej!

Min son har just åkt för första (och som jag hoppas enda) gången också till Afghanistan. Just nu känns det bara som ett stort, ofattbart hål av oro inuti.

Jag tycker han är så ung. Men den här känslan måste man väl lära sig leva med om man ska orka, måste också tänka på resten av familjen....

Varma hälsningar

Kristina

Inrikes porto.

/K

Guest Guest_Carina45_*
Hej!

Varma hälsningar/Carina

Hej!

Varma hälsningar

Kristina

Inrikes porto.

/K

Hej Kristina!

Du kan få min mailadress så kan vi höras om du vill?

Varma Kramar/Carina

Guest Guest_Kristina_*

Hej Carina!

Ja tack, det vore skönt att höra lite mer om dina erfarenheter. Jag ska fixa ett hotmailkonto och skriva till dig under veckan...

Kram

Kristina

Till användare av den här tråden.

Var mer sparsamma med citaten, annars kommer vi till slut ha en oläsbar tråd. Använd citat när ni svara på något där citatet medtages för att tydliggöra vad ni svarar på. Kan ni vara utan föregående skribents inlägg i ert inlägg så försök vara det. Det ökar läsbarheten.

Jag misstänker att det är för att det klickas på den "svara"-knapp som sitter i senaste skribents inlägg. Om man klickar på det så får man med sig senaste skribents inlägg in i sitt eget, vilket ni nog märkt. Det är ju det som är att citera/quota.

Om man i stället klickar på "svara"-knappen som sitter brevid "Turbo-svars"-knapp lite längre ned på sidan, så får man en tom ruta att skriva sitt inlägg i. Använd den knappen i största möjliga mån.

/Krook

Blågul

Hej Kristina!

Du är så välkommen att maila mig, så får vi stötta varandra.

Det måste finnas många föräldrar som har sina söner och döttrar ute på uppdrag runt om i världen.

Första gången min som åkte ut så kännde jag mig väldigt ensam med mina funderingar.

Det måste finnas ett sätt att nå ut till dessa föräldrar och berätta om detta forum.

Vänliga hälsningar /Carina

• 3 weeks later...

Så har jag och några fler anhöriga till min son varit på anhörigträff i Boden.

Känndes bra att möta flera som delar detta att ha anhöriga i utlandstjänst.

Bildspelet som visades och informationen om det som berör ämnet var utomordentligt givande.

Gott fika serverades och jag riktar ett stort Tack till de som ställer upp och visar att vi anhöriga är viktiga i detta sammanhang.

Det känndes gott inombords när vi vände hemmåt.

Att sedan min son rang precis när träffen avslutades gjorde gott i våra hjärtan

Tack för omtanken som visas oss anhöriga

Carina