Jump to content

Anhöriga till ISAF-soldater


Guest MinSoldat

Recommended Posts

Guest MinSoldat

Hej hej!

 

Är en tjej som blir hemma nu när min pojkvän ger sig ut på mission till Afghanistan.

Någon annan som har anhörig/pojkvän som åker?

 

Skulle vara roligt att veta och inte minst nyttigt att byta lite tankar och funderingar...

Link to comment
Share on other sites

Hej hej!

 

Är en tjej som blir hemma nu när min pojkvän ger sig ut på mission till Afghanistan.

Någon annan som har anhörig/pojkvän som åker?

 

Skulle vara roligt att veta och inte minst nyttigt att byta lite tankar och funderingar...

 

 

 

min sambo ska till Tchad de tär inte samma mission men det är iaf samma situation.

Vi kan byta mail eller msn och diskutera där om du har lust =)

Link to comment
Share on other sites

Hej hej!

 

Är en tjej som blir hemma nu när min pojkvän ger sig ut på mission till Afghanistan.

Någon annan som har anhörig/pojkvän som åker?

 

Skulle vara roligt att veta och inte minst nyttigt att byta lite tankar och funderingar...

 

Hej Min soldat

 

Jag är också en tjej som blir hemma nu när min sambo ger sig ut på misstion till Afghanistan. Skulle vara jätteroligt att byta tankar och funderingar. Det finns ju gott om dem....

//Vildblomma

Link to comment
Share on other sites

Hej hej!

 

Är en tjej som blir hemma nu när min pojkvän ger sig ut på mission till Afghanistan.

Någon annan som har anhörig/pojkvän som åker?

 

Skulle vara roligt att veta och inte minst nyttigt att byta lite tankar och funderingar...

 

Hej Min soldat

 

Jag är också en tjej som blir hemma nu när min sambo ger sig ut på misstion till Afghanistan. Skulle vara jätteroligt att byta tankar och funderingar. Det finns ju gott om dem....

//Vildblomma

 

 

 

 

Om du har msn eller liknande kan vi diskutera mer privat där.

Det vore trevligt.

 

=)

Link to comment
Share on other sites

Hej hej!

 

Är en tjej som blir hemma nu när min pojkvän ger sig ut på mission till Afghanistan.

Någon annan som har anhörig/pojkvän som åker?

 

Skulle vara roligt att veta och inte minst nyttigt att byta lite tankar och funderingar...

 

Hej Min soldat

 

Jag är också en tjej som blir hemma nu när min sambo ger sig ut på misstion till Afghanistan. Skulle vara jätteroligt att byta tankar och funderingar. Det finns ju gott om dem....

//Vildblomma

 

 

 

 

Om du har msn eller liknande kan vi diskutera mer privat där.

Det vore trevligt.

 

=)

 

Det vore trevligt! Nu till saken.. =) Jag har ju inte så hemma på msn... Berätta hur jag gör så fixar jag det =)

Link to comment
Share on other sites

Hej!!

Min pojkvän är också i afghanistan. Skulle också vilja prata lite över msn. Min adress är [email protected]

 

 

 

Jag addade dig nu.

 

Jag som har [email protected]

 

Då har jag gjort det jag kunnat.... Har lagt upp ett konto på msn och lagt in er som kontakter... Min adress är [email protected]

Link to comment
Share on other sites

Hej!!

Min pojkvän är också i afghanistan. Skulle också vilja prata lite över msn. Min adress är [email protected]

 

 

 

Jag addade dig nu.

 

Jag som har [email protected]

 

Då har jag gjort det jag kunnat.... Har lagt upp ett konto på msn och lagt in er som kontakter... Min adress är [email protected]

 

 

 

Vad kul då ses vi där =)

Link to comment
Share on other sites

Hej hej!

 

Är en tjej som blir hemma nu när min pojkvän ger sig ut på mission till Afghanistan.

Någon annan som har anhörig/pojkvän som åker?

 

Skulle vara roligt att veta och inte minst nyttigt att byta lite tankar och funderingar...

 

Ja min sambo åkte ner igår. Skulle vara kul att dela lite tankar. Min msn är [email protected].

Link to comment
Share on other sites

Guest Carina45
Så är då min son på väg igen till utlandstjänst. Har försökt intala mig att inte oroa mig. Hoppas att jag lyckas.

 

Carina

 

Någon fler förälder här som som har något barn i utlandstjänst? som vill dela sina tankar med mig?

 

MVH Carina

Link to comment
Share on other sites

Så är då min son på väg igen till utlandstjänst. Har försökt intala mig att inte oroa mig. Hoppas att jag lyckas.

 

Carina

 

Någon fler förälder här som som har något barn i utlandstjänst? som vill dela sina tankar med mig?

 

MVH Carina

 

Hej Carina

 

Jag har precis vinkat av min sambo som ska iväg på utlandstjänst. Vi kan hjälpa varandra att peppa oss att inte vara oroliga. Inte så mycket i alla fall..

Jag vill gärna höra hur en förälder tänker också i det här läget... =) DU kan om du vill maila mig på [email protected]

 

Vi hörs?!

//vildblomma

Link to comment
Share on other sites

Hej jag ska (kanske) själv ner till Affe snart, jag har en sambo som kanske kommer behöva prata av sig lite. Det vore super om jag kunde få fram lite kontakter för henne, hon vet inte riktigt vad hon ska börja leta då hon aldrig haft kontakt med den militära värden så att säja. Än så länge så är hon orubbat positivt då hon vet att jag velat detta en längre tid. Men av många års erfarenhet (oj vad tiden går) vet jag att hon kan vara orolig. Finns det något organiserat för makar/-a som stannar hemma eller söker ni själva med ljus och lyckta?

 

Tack på förhand

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Så är då min son på väg igen till utlandstjänst. Har försökt intala mig att inte oroa mig. Hoppas att jag lyckas.

 

Carina

 

Någon fler förälder här som som har något barn i utlandstjänst? som vill dela sina tankar med mig?

 

MVH Carina

 

Hej Carina

 

Jag har precis vinkat av min sambo som ska iväg på utlandstjänst. Vi kan hjälpa varandra att peppa oss att inte vara oroliga. Inte så mycket i alla fall..

Jag vill gärna höra hur en förälder tänker också i det här läget... =) DU kan om du vill maila mig på [email protected]

 

Vi hörs?!

//vildblomma

Hej vildblomma!

 

Har mailat dig så du kommer att få min mailadress.

Det är ett stort stöd vi kan vara för varandra, när vi har våra nära och kära ute på mission.

Det är nog ingen skillnad på den oro man kan uppleva, med tanke på om man är maka/make/förälder

Vi hörs

Kramar/Carina

 

Jag har nu städat till inlägget. Skriv EFTER där det står /quote //Krook, Blågul

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest_vildblomma_*
Hej jag ska (kanske) själv ner till Affe snart, jag har en sambo som kanske kommer behöva prata av sig lite. Det vore super om jag kunde få fram lite kontakter för henne, hon vet inte riktigt vad hon ska börja leta då hon aldrig haft kontakt med den militära värden så att säja. Än så länge så är hon orubbat positivt då hon vet att jag velat detta en längre tid. Men av många års erfarenhet (oj vad tiden går) vet jag att hon kan vara orolig. Finns det något organiserat för makar/-a som stannar hemma eller söker ni själva med ljus och lyckta?

 

Tack på förhand

 

/J

Hej J, då det är första gången som min sambo är iväg på utlandsmission FS14 (Afghanistan) så söker jag med ljus och lykta efter andra som är i samma situation för att dela funderingar och tankar. Själv så skulle jag väl önska att jag var orubbat positiv och inte hade så många funderingar =) Vill hon kan hon maila mig på [email protected]

Jag har inte hittat något annat forum där det är organiserat med oss anhöriga som är hemma.... Men det är i alla fall skönt att se att det är fler som också har anhöriga som åker iväg.. Det är lätt att tänka att man är ensam i den här situationen..

Lycka till själv om du åker! Ta väl hand om dig =)

//vildblomma

Link to comment
Share on other sites

Hej jag ska (kanske) själv ner till Affe snart, jag har en sambo som kanske kommer behöva prata av sig lite. Det vore super om jag kunde få fram lite kontakter för henne, hon vet inte riktigt vad hon ska börja leta då hon aldrig haft kontakt med den militära värden så att säja. Än så länge så är hon orubbat positivt då hon vet att jag velat detta en längre tid. Men av många års erfarenhet (oj vad tiden går) vet jag att hon kan vara orolig. Finns det något organiserat för makar/-a som stannar hemma eller söker ni själva med ljus och lyckta?

 

Tack på förhand

 

/J

 

 

 

 

 

Hej

 

Jag är själv en ganska nybliven inom detta. Även jag har vetat att min sambo har velat det här oerhört länge så jag är i samma sits som din sambo.

Ett tips är väl att hon skriver här eller addar oss som lagt ut våra adresser.

Alla vi är öppna för alla andra sambos och anhöriga till att adda oss och skriva och byta funderingar.

 

Hälsa henne att hon är välkommen =)

Link to comment
Share on other sites

Så är då våra nära och kära framme i Afghanistan efter en lång resa och vi får önska dem lycka till med uppdraget.

Börjar idag med att skriva brev och skicka paket för det lär visst ta några veckor innan det är framme.

Eller är det någon som vet hur ofta de levererar post och dyl till detta område?

 

Hälsningar Carina

Link to comment
Share on other sites

Har suttit och läst Krigarprinsessans blogg, i den fick jag verkligen en inblick i hur saker och ting kan vara.

 

Tipsar andra att läsa den.

 

http://soldat2007.blogspot.com/

 

Mia

Den har jag också läst. Mkt givande. Tack krigar_prinsessan!

Tittar nu på nyheterna.. Vet att man ska vänta med informationen tills det står något på mil.se men det verkar inte hända mkt på den sidan.... Vad är Svenska Afghanistankommitén? Och hur kan han som kommer därifrån uttala sig om att talibanerna nu ska ge sig på de "mjuka nationerna" dsv. tyskland, holland, storbrittanien osv... Sverige??? Antar att de tillhör de mjuka nationerna. Ska man nu bli ännu mera orolig??? Tack till befälen som sa till våra soldater att ringa hem och säga att just nu var det inget att oroa sig för =) Det var mkt uppskattat, i alla fall för mig..

Link to comment
Share on other sites

Guest homealone
Har suttit och läst Krigarprinsessans blogg, i den fick jag verkligen en inblick i hur saker och ting kan vara.

 

Tipsar andra att läsa den.

 

http://soldat2007.blogspot.com/

 

Mia

Den har jag också läst. Mkt givande. Tack krigar_prinsessan!

Tittar nu på nyheterna.. Vet att man ska vänta med informationen tills det står något på mil.se men det verkar inte hända mkt på den sidan.... Vad är Svenska Afghanistankommitén? Och hur kan han som kommer därifrån uttala sig om att talibanerna nu ska ge sig på de "mjuka nationerna" dsv. tyskland, holland, storbrittanien osv... Sverige??? Antar att de tillhör de mjuka nationerna. Ska man nu bli ännu mera orolig??? Tack till befälen som sa till våra soldater att ringa hem och säga att just nu var det inget att oroa sig för =) Det var mkt uppskattat, i alla fall för mig..

Hej! Har haft en orolig kväll jag som också har pojkvännen nere i MeS. Fick tack och lov ett samtal att allt var bra jag med, den tunga klumpen jag hade i magen släppte! Han mår bra! Så glad att han ringde!

För att svara på din fråga så är Svenska Afgahnistan kommitén en svensk hjälporganisation som varit verksam i Affeland sedan (rätta mig om jag har fel) 60 eller 70-talet. Dom inriktar sig mest på sjukvård, handikappade och utbildning.

Känner mig lika uppgiven som dej när det gäller informationsbiten! På Mil hittar man ju allt man redan visste om- bara lite mer kortfattat. Orolig är man ju, spekulerar och läser alla nyheter man kommer över. Jag har så många frågor om Afhanistan och ISAF:s framtid för tillfället och ingen att fråga! Jag mår bättre som anhörig av att veta så mycket som möjligt. vart vänder vi anhöriga oss? Min sambo är väldigt tystlåten om läget i Afgahanistan, han vill inte oroa mig. vill veta mer om läget i Afgahnistan och vad händelserna på sistone tyder på! Någon som vet mera?! spekulationer har man ju... ingen i min närhet är inte ens engagerad eller insatt i läget.

Tack för ett initiativrikt och bra forum!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest Sandra
Hej hej!

 

Är en tjej som blir hemma nu när min pojkvän ger sig ut på mission till Afghanistan.

Någon annan som har anhörig/pojkvän som åker?

 

Skulle vara roligt att veta och inte minst nyttigt att byta lite tankar och funderingar...

 

 

Hejhej, min pojkvän befinner sig i Afghanistan sen en månad tillbaka. Skulle vara skönt att prata men någon som har samma erfarenheter.

msn: [email protected]

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Hej hej!

 

Är en tjej som blir hemma nu när min pojkvän ger sig ut på mission till Afghanistan.

Någon annan som har anhörig/pojkvän som åker?

 

Skulle vara roligt att veta och inte minst nyttigt att byta lite tankar och funderingar...

 

hej hej..

Min pojkvän åkte faktiskt ner nu till afghani och ska stanna där till december..

Det är min första upplevelse med en karl som gör mission, dock inte hans.

Så jag är väldigt grön på hur jag ska hantera allting :lol:

 

[email protected]

är iaf min msnadress ifall någon av er andra flickvänner skulle vilja lägga till mig ;)

Edited by Tiny
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...