Jump to content

Mönstra med alvedon

Recommended Posts

Jag skall imorgon mönstra, då jag har blivit sjuk så lär jag behöva trycka i mig 2 alvedon innan... frågan är om jag ska köra med eller utan alvedon? Hur påverkar alvedonen fysiskt? Blir det jobbigare än om man kört utan?

Alternativet att ge upp finns inte. (delvis säga att jag är sjuk och inte kunna delta på fystesterna)

Med andra ord: Vad är att föredra?

1. Alvedon

2. Utan alvedon

Å andra sidan kanske jag mår bra imorgon. Men det får jag se då.

Jag skall imorgon mönstra, då jag har blivit sjuk så lär jag behöva trycka i mig 2 alvedon innan... frågan är om jag ska köra med eller utan alvedon? Hur påverkar alvedonen fysiskt? Blir det jobbigare än om man kört utan?

Alternativet att ge upp finns inte. (delvis säga att jag är sjuk och inte kunna delta på fystesterna)

Med andra ord: Vad är att föredra?

1. Alvedon

2. Utan alvedon

Å andra sidan kanske jag mår bra imorgon. Men det får jag se då.

Då du antagligen kommer få frågan hur du mår och svarar sanningsenligt så behöver det inte bli några problem. Sköterskan tar tempen på dig, är du febrig så blir det big nono på cykeln varesig du vill eller inte.

Angående alvedonen så gör du lämpligast så att du frågar sköterskan eller läkaren på plats.

Lycka till.

Jag har inte feber eller såhär. Då vore det väldigt dumt att göra testerna, men det kan orsaka huvudvärk om jag typ sitter ner i knäböjsställning och knyter skorna. Med andra ord rätt lindrigt... enligt papprena man fått hem måste man ha läkarintyg om man inte kommer. Det har jag inte...

Jag har inte feber eller såhär. Då vore det väldigt dumt att göra testerna, men det kan orsaka huvudvärk om jag typ sitter ner i knäböjsställning och knyter skorna. Med andra ord rätt lindrigt... enligt papprena man fått hem måste man ha läkarintyg om man inte kommer. Det har jag inte...

Mörka bara ingenting när sköterskan/läkaren ställer sina frågor så kommer hon/han avgöra vad som blir bäst för dig...

Sjukanmäl dig, idrotta med alvedon är inte särskilt bra.

Fråga

Jag har varit sjuk under sommaren, inget allvarligt, men nu är jag lite ur form, kommer det att tas hänsyn till det under mönstringen då testvärden kan vara något nedsatta, som t.ex. kondition?

/Daniel2006-08-23

Svar

Hej Daniel.

Det är bäst om du är helt återställd när du mönstrar.

Du kan ringa till ditt mönstringskontor och få mönstringen uppskjuten tills du är frisk.

Då får du rättvisast resultat

Hälsningar

/Syster Lump

Nu är det ju imorgon trådskaparen ska mönstra, då blir det lite svårt att skjuta upp det hela.

Mitt förslag är följande:

Gå till mönstringen, säg sanningen. Du kommer förmodligen inte få cykla, om du inte får den tjänsten du vill ha pga av att du är sjuk så begär en ommönstring.

Hade samma problem själv, var sjuk utan att känna av det, hade någon grads feber som upptäcktes vid temperaturkoll, fick inte cykla men blev erbjuden att komma tillbaka om det var så att jag inte fick den tjänst jag ville ha för att jag inte kunde cykla (de gjorde en uppskattning) vilket jag fick.

Själv har jag hört av en tränare att han under sin som elitspelare ibland tog 3 alvedon innan match för att citat "orka de där lilla extra". Detta låter ju inge vidare smart så se de inte som en rekommendation.

thumbs-up2.gif

Gick bra. Dock bustade läkarn mig så ska upp och cykla vid ett senare tillfälle... om folk funderar på att göra samma sak som jag tänkte på så är de på pliktverket rätt schyssta och förstående. Iallafall om det är feber det handlar om.

Mvh.

• 2 weeks later...