Jump to content

Anskaffning av vitablixten inom FM

Nordman

Recommended Posts

Jo det är så att jag är på jakt efter ca 30 stycken vita-blixten med stavar och bindningar. Målet är att kunna utrusta en mindre pluton i Hemvärnsungdom vid tillämpad vinterövning mm.

Jag letar inte efter företag som säljer skidor. Utan platser inom försvarsmakten som kan tänkas ha kvar skidorna. Det är bra om jag kan få in tips där det kan finnas kvar. Då kan jag ta kontakt med de ansvariga och kolla läget.

Pulkorna är även av intresse med ca 4 stycken.

// Nordman :rockon:

Jo det är så att jag är på jakt efter ca 30 stycken vita-blixten med stavar och bindningar. Målet är att kunna utrusta en mindre pluton i Hemvärnsungdom vid tillämpad vinterövning mm.

Jag letar inte efter företag som säljer skidor. Utan platser inom försvarsmakten som kan tänkas ha kvar skidorna. Det är bra om jag kan få in tips där det kan finnas kvar. Då kan jag ta kontakt med de ansvariga och kolla läget.

Pulkorna är även av intresse med ca 4 stycken.

// Nordman 0:)

Är inte helt 100% säker på att det är RU för hemvärnet.

Men vi har skidor både i förråd och en del har dom till och med hemma ;)

Kontakta I19/Norrbottensgruppen så kanske dom kan tipsa dig till var skattgömman är :worthy:

Trolig kontaktperson är nog olle..

http://www.i19.mil.se/article.php?id=14515

Det bör finnas ett gäng på S1 eller ledningsregementet eller vad det heter numera. När jag låg inne 02-03 så fanns det ett ordentligt lager och jag tror inte att det var några fler än 1:a och 5:e kompaniet som använde dem under utbildningen.