Jump to content

Omprövning av Jägartest

Guest Crown

Recommended Posts

Mönstrade i veckan och fick Jägarplutonsbefäl som premiliär befatting, men pga. av ett icke godkänt jägartest fick jag Skytteplutonsbefäl som första handsval istället, vilket jag också är mycket nöjd med. Men min fråga lyder: Är det möjligt/känner ni någon som har fått en omprövning på jägartestet?

Varför jag vill ha en omprövning är pga. att jag hade fel teknik och baktyngd på ryggsäcken så på steppup ~60 på sista benet föll jag baklänges. Men hade inga problem med mina knän eller min fysik.

Tack på förhand,

David

Jo det är ju det självklara svaret, får nog höra med de på pliktverket.

Ännu en fråga som inte riktigt hör ihop med detta men kör den här också istället än att skapa en ny tråd.

Sade tidigare att jag blivit permiliärt placerad som Skytteplutonsbefäl i första hand. Pratade med inskrivingsförättarn om hur platserna låg till och det var enorm konkurrens; de skulle bara utbilda 5st plutonsbefäl det året varav 4 redan var upptagna, alltså tävlar jag om den sista platsen. Ni som har efarnehet inom FM, kan ni ge några tips om hur man kan "dra i trådarna" för att knippa den sista platsen? folk man kan ringa, brev man kan skicka, personer man kan hälsa på, hur man kan visa sitt intresse på bästa sätt mm. Är inte bäst på att låta saker bli som det blir :baskerPa:

Tack på förhand,

David

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...