Jump to content

Problem: att infoga bild i Worddokument

Stocken

Recommended Posts

Jag försökte infoga ett antal bilder i ett Worddokument och då blev den sista bilden helt grå, utom en smal "kant" längst upp, trots att den lilla bilden i själva mappen ser normal ut. Någon som känner till hur man åtgärdar sådant?

/Stocken

När jag skall infoga bilder i Word så brukar jag alltid först skapa en textruta och sen klistra in bilden i denna. Givetvis döljer jag textrutan sen så att bara bilden syns.

Detta underlättar när du skall flytta om bilder samt att det inte stör ut eventuell text runt omkring.

Detta var kanske inte direkt svar på din fråga men för mig har det aldrig strulat när jag gör så här.

/Iceman

Jag försökte infoga ett antal bilder i ett Worddokument och då blev den sista bilden helt grå, utom en smal "kant" längst upp, trots att den lilla bilden i själva mappen ser normal ut. Någon som känner till hur man åtgärdar sådant?

/Stocken

/Stocken

Det kan vara så illa att bilden är kass. Kan du öppna bilden med ett annat program? Att du ser en tumnagelbild som ser ok ut i utforskaren betyder ju inte att bilden i sig är hel.

/E

Nu testade jag att öppna alla bilderna med hjälp av Irfan View-programmet som jag använder som bildvisningsprogram och då visade det sig att det hänt något med just den sista bilden så då är ju den bilden inte att använda alls.

Tack till er som svarat :worthy:!

/Stocken

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...