oak Posted October 24, 2007 Report Share Posted October 24, 2007 Jag sitter med sonens acer burk som inte vill som vi vill. felbeskrivning. när man trycker på on så hör man fläckten gå igång hd börjar snurra men sen klickar det till efter någon sec skärmen får aldrig någon signal å tangentbordets lampor blinkar inte till dvs den dör innan man kommer till bios å innan xp börjar läsas in.Det ända man kan göra är att dra ut nät sladden. om man då väntar en stund dvs ett par min sen sätter man in nätsladden väntar ytligare runt 45 min (har provat med kortare tid men det funkar ej?).Sen trycker man igång burken då funkar allt som det ska . Om jag då startar om den så går allt bra men låter jag den vara avstängd ett på tim. så får jag börja om från början. är det någon som har några tips. jag har även provat att boota från cd men den fryser innan den börjar uppstarten om jag inte gör som beskrivet ovan. /oak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted October 24, 2007 Report Share Posted October 24, 2007 Jag känner igen problemet. En vild och kvalificerad gissning skulle vara att byta batteriet på moderkortet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oak Posted October 24, 2007 Author Report Share Posted October 24, 2007 Jag känner igen problemet. En vild och kvalificerad gissning skulle vara att byta batteriet på moderkortet. Jag har redan bytt batteriet.nu funderar jag på att byta nät agg Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted October 24, 2007 Report Share Posted October 24, 2007 är det en stationär? Ryck alla prylar förutom processor Och starta Funkar det, montera in ett minne, starta testa och fortsätt med nästa minne, pci kort etc..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarec Posted October 24, 2007 Report Share Posted October 24, 2007 Löste det problemet för ungefär 4 veckor sen. Det är nätaggregatet, jag är nästan 99% säker. Ett nätaggregat kostar allting från 100 upp till 500 kronor och kan hittas nästan vart som helst. Byt ut det och rapportera sen tillbaka hit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oak Posted October 24, 2007 Author Report Share Posted October 24, 2007 Löste det problemet för ungefär 4 veckor sen. Det är nätaggregatet, jag är nästan 99% säker. Ett nätaggregat kostar allting från 100 upp till 500 kronor och kan hittas nästan vart som helst. Byt ut det och rapportera sen tillbaka hit. nätagg har jag hemma så det är lugnt nu ska jag bara slita grabben från wow tillräckligt länge så jag hinner byta ut det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted October 24, 2007 Report Share Posted October 24, 2007 japp, nätagget, en polare hade samma symptom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
033 Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 nätagg har jag hemma så det är lugnt nu ska jag bara slita grabben från wow tillräckligt länge så jag hinner byta ut det Fundera på om det verkligen är så klokt att byta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarec Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 nätagg har jag hemma så det är lugnt nu ska jag bara slita grabben från wow tillräckligt länge så jag hinner byta ut det Fundera på om det verkligen är så klokt att byta Vadåra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 En utmärkt ursäkt för att få grabben att ta paus från spelandet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 WoW är ett otyg, klipp lite sladdar från grafikkortet när du ändå håller på Link to comment Share on other sites More sharing options...
oak Posted October 27, 2007 Author Report Share Posted October 27, 2007 WoW är ett otyg, klipp lite sladdar från grafikkortet när du ändå håller på Rapport Ok jag tog i lite mycket där men eftersom vi har en trådlösupp koppling till grabbens dator så kan jag styra det rätt bra ändå .Men jag måste säga att att reglerar det väldigt bra själv. Men nu en liten rapport datorn har nu intagit en plats på data kyrkogården efter att jag har bytt fäljande cmos batt.nätagg.hd.minne men inget hjälpte så jag förbodar ett moderkorts fel typ kallödning nu va den inte rolig längre, så den fick gå vidare så felet hittades aldrig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted October 29, 2007 Forumsledning Report Share Posted October 29, 2007 Provade du grafikkortet? När datorer stänger av helt plöstligt är det oftast värmerelaterat. Grafikkortens kylning brukar lätt pajja, speciellt om den har en billig fläkt. Processorns kylfläns blir efter nåt år ganska proppad med damm. Montera bort och Blås/dammsug ur. Kolla att fläktarna ens snurrar. Man kan alltid testa att köra "ned cabbat" och känna med handen lite här och var. Procesorns kylfläns, kolla att fläktarna går, graffakortets kylfläns, känna på HD:n osv för att skapa sig en uppfattning på vad som är normalt. När man labar och skall testa sig fram till felkällan är det bra att ha lite gammalt datorskort att byta ut del för del med. Man bör även ha en annan väl fungerande dator att söka efter drivrutiner, kolla andra forum. osv med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted October 30, 2007 Report Share Posted October 30, 2007 Ett problem min vän hade när hans dator stängde av ver att det var en metallbricka som hade lossnat från baksidan av chassit, när vi tog bort den så fungerade datorn felfritt, kanske det var kortslutning någonstans för dig med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.