Maverick Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 Har köpt en integrerad burk (färdigbyggd) från Fujitsusiemens i Juni Det är dock så tt nu när jag skall bränna -skivor (det jag har från förra datorn) och den bara vägrar känna igten det som en brännbar skiva *MUTTRAR* ja den skall tydligen klara av det enligt LG:s hemsida (hittar tyvärr inga drivisar eller liknande) Datorn identifierar en som en GSA-H30N vilket är en LG brännnare men ingen info om den på svenska LG:S hemsida.. En dag började min dator till stora elar prata engelska och fick problen med Cokkies Funderar på om det kan ha med varandra att göra men i all fall... TIPS RÅD OCH DÅD?? Ja förresten... Använder någon light OEM version av Nero.... Kan det påverka??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joones Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 testa att söka på google (med hjälp av eventuellt felmeddelande) Så gjorde jag då min brännare inte klarade av de nya skivorna jag köpt. Det visade sig att jag var tvungen att uppdatera firmware till brännaren. Efter uppdatering fungerade det att bränna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted October 22, 2007 Author Report Share Posted October 22, 2007 testa att söka på google (med hjälp av eventuellt felmeddelande) Så gjorde jag då min brännare inte klarade av de nya skivorna jag köpt. Det visade sig att jag var tvungen att uppdatera firmware till brännaren. Efter uppdatering fungerade det att bränna. Problemet är att jag får inget felmedelande ,-) den spttar bara ut DVD skivan i fråga... Sedan har jag sökt över hela LG:s sida för att hitta drivrutiner och annat me det finsn inget. Inte på Fujitsus sida under min dators konfig Känner mig lite bakbunden tyvärr.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pappa6116 Posted October 23, 2007 Report Share Posted October 23, 2007 Har du provat att utan att starta några program (dvs ifrån ifrån skrivbordet ) stoppa in en tom dvd skiva? Då borde du få upp en liten (Nu hittade jag bara en tom cd skiva kl 03:20 på natten men du förstår nog iden..) Om inte.... Så är det antagligen fel på firmwire, måndags exemplar eller i värsta fall så har du blivit lurad och det är en gammal hederlig cd brännare bara... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted October 23, 2007 Author Report Share Posted October 23, 2007 Har du provat att utan att starta några program (dvs ifrån ifrån skrivbordet ) stoppa in en tom dvd skiva? Då borde du få upp en liten (Nu hittade jag bara en tom cd skiva kl 03:20 på natten men du förstår nog iden..) Om inte.... Så är det antagligen fel på firmwire, måndags exemplar eller i värsta fall så har du blivit lurad och det är en gammal hederlig cd brännare bara... JEpp testat det och det poppar inte upp info om att den är brännbar Nja.. Det stpr att det är en DVD brännare på luckan. Datorn identifierar den som en sådan och ja det SKALL fungera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joones Posted October 23, 2007 Report Share Posted October 23, 2007 Konstigt att du inte hittar drivare.då jag söker på http://www.fujitsu-siemens.se/support/downloads.html och anger "GSA-H30N" vid fritextsökning så hittar jag något de kallar för Firmwareupdate for HLDS GSA-H30N Version 1.05 ISO-Image Men det är ju inte säkert att det är det som är problemet. Jag hittade dock ett forum där de skiver en del om LG:s DVD-brännare kanske kan de hjälpa dig http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted October 24, 2007 Author Report Share Posted October 24, 2007 Konstigt att du inte hittar drivare.då jag söker på http://www.fujitsu-siemens.se/support/downloads.html och anger "GSA-H30N" vid fritextsökning så hittar jag något de kallar för Firmwareupdate for HLDS GSA-H30N Version 1.05 ISO-Image Men det är ju inte säkert att det är det som är problemet. Jag hittade dock ett forum där de skiver en del om LG:s DVD-brännare kanske kan de hjälpa dig http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=91 Tack.. Där hade jag inte letat bara på vad som finns under mitt serienummer. Sökte via google men där var det iungen tur (hittade inget under LG) Skall testa den så får vi se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.