Jump to content

Tips till er som ska åka?


Betty

Recommended Posts

I detta forum finns massor med råd till oss som ska vara kvar hemma - kan det inte behövas lite tips och råd till dem som ska iväg också? Vi som utstått en mission här hemma och ni som varit iväg, vi har tillsammans en massa erfarenhet att dela med oss till dem som åker nu.

 

Jag kan berätta att jag saknade att min sambo inte hade fixat nån liten grej till mig innan han åkte... inte nån stor present men nåt att ta fram när jag saknar honom. Kanske ett brev där han skriver vad jag betyder för honom och vad han vill att vi gör när han kommer hem igen. Eller ett litet gosedjur eller nån liten symbolisk grej, bara NÅT att plocka fram när tvivlen kommer och saknaden är stor. Jag skickade med honom ett litet smycke med kors, ankare o hjärta - tro, hopp o kärlek.

 

En grej som jag upptäckte en liten bit in i missionen är att jag gärna vill höra om vad de har för sig där nere men helst i efterhand. Jag vill t ex inte veta i förväg när de ska iväg på nåt som låter farligt för då oroar jag mig halvt fördärvad här hemma.

 

Nån som har nåt mer tips hur den som åker kan underlätta för den som blir kvar hemma?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...