gislemark Posted October 20, 2007 Report Share Posted October 20, 2007 Skaffade en SE P1i i fredags med tillhörande Wayfinder 7. Telefonen hittar GPS:n via Blåtand, men programet hittar fattar inte att den finns där. Det syns endast en symbol dar det står att GPS enheten inte är ansluten. Hjälp, skulle behöva få det att funka tills i morgon. Om det går. Har sökt på lite andra forum o sajter men inte hittat något av värde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flopsy Posted October 20, 2007 Report Share Posted October 20, 2007 Har en av samma modell och det har aldrig varit några problem. Du har väl blåtanden aktiverad på din P1:a? Måste sätta igång det på mobilen för att den ska hitta gps-modulen. Annars så kanske du måste installera om wayfinder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted October 20, 2007 Author Report Share Posted October 20, 2007 Hittade vad som var fel. SBK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted October 23, 2007 Report Share Posted October 23, 2007 Bra att du fick det att funka. Annars kan jag ju lägga in en blänkare om att en kille på jobbet inte heller fick sin att funka, men då var det själva GPS'en som var trasig. Min sambos kombo verkar dock funka. Inte för att hon använder den, men den funkade med min P990, som jag kör TomTom på. /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted October 26, 2007 Author Report Share Posted October 26, 2007 Använder tråden ännu en gång. Har upptäckt en annan bugg, eller vad man ska kalla det. När någon ringer så visas bara nummret på skärmen. Nummret finns inprogramerat i telefonboken men telefonboken vill inte "synka" med inkommnande telefon nummer, och efter avslutat samtal frågar den om jag vill spara det nya nummet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted October 31, 2007 Report Share Posted October 31, 2007 Använder tråden ännu en gång. Har upptäckt en annan bugg, eller vad man ska kalla det. När någon ringer så visas bara nummret på skärmen. Nummret finns inprogramerat i telefonboken men telefonboken vill inte "synka" med inkommnande telefon nummer, och efter avslutat samtal frågar den om jag vill spara det nya nummet. Finns numret i "Kontakter" eller på SIM-kortet? Prova uppgradera prgvaran annars om du inte har senaste. Kan i värsta fall behövas total återställning om något ballat ur. Just detta fenomenet fanns i någon av dom tidiga prgvarorna till P990i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted November 2, 2007 Author Report Share Posted November 2, 2007 Använder tråden ännu en gång. Har upptäckt en annan bugg, eller vad man ska kalla det. När någon ringer så visas bara nummret på skärmen. Nummret finns inprogramerat i telefonboken men telefonboken vill inte "synka" med inkommnande telefon nummer, och efter avslutat samtal frågar den om jag vill spara det nya nummet. Finns numret i "Kontakter" eller på SIM-kortet? Prova uppgradera prgvaran annars om du inte har senaste. Kan i värsta fall behövas total återställning om något ballat ur. Just detta fenomenet fanns i någon av dom tidiga prgvarorna till P990i. Problemet är löst nu. SBK Jag ska nog ha en sån där Pensionärs telefon istället. Det är bevisat att jag inte klarar av såna här svåra saker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted November 2, 2007 Report Share Posted November 2, 2007 Jag ska nog ha en sån där Pensionärs telefon istället. Det är bevisat att jag inte klarar av såna här svåra saker. DORO ska tydligen ha en som är till och med enklare än Seniofonen.. Kanske kan vara något? /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted November 2, 2007 Report Share Posted November 2, 2007 Jag ska nog ha en sån där Pensionärs telefon istället. Det är bevisat att jag inte klarar av såna här svåra saker. DORO ska tydligen ha en som är till och med enklare än Seniofonen.. Kanske kan vara något? /E Eller Motorola Motofone F3... En telefon för 300 spänn som du kan slänga lördag kväll när du ringt taxin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.