Jump to content

ak4 mag och mag ficka

kapi

Recommended Posts

Har kollat genom här och inte hittat ngt och inte heller har jag hittat ngt när jag söker så därför gör jag

en ny nu...

Undrar helt enkelt vart man kan köpa ak4 mag och magfickor billigt då jag behöver det till min

nya tjänst inom HV.

Både Terräng och Recon har magfickor, testa och kika hos dom.

Visst är det så att bägge har magasinsfickor, men de som finns på Terräng rekommenderas inte. De har nämligen fel fästsystem och vem tusan vill förlora sina magasinsfickor vid helt fel tillfälle?

Jag rekommenderar Recon Magasinsficka AK 4/5. Kostar de ett arm och ett ben? Ja det gör dem, men fästsystemet är anpassat för Sv2K, kvalitén är oklanderlig och det kommer t.o.m. med en kudde i botten på fickan för att man skall få upp skokartongerna lite.

De har samma krokstängning som kronans fickor, men i jämnförelse så är dessa lite större, de har en smidigiare öppning (Recons lock behöver inte slitsas om man har en läggning som kräver snabba magg-byten) samt att fästbanden på baksidan inte sitter precis bredvid varandra. Detta ger vid hand att dem fickorna sitter betydligt stadigare.

Kronans fickor funkar dock med lite övning och om man möblerar lite smidigt på västen. Skär upp lite liggunderlag och lägg i botten på magasinsfickorna så de kommer upp lite, alternativt så lägger du valda delar av vapenvårdskittet eller en liten överlevnadsask i botten på fickorna så är du t.o.m. ekonomisk med uttrymmet.

Det senare, tillsammans med en massa laddnignsövnignar är dock det som rekommenderas. YRMW, men pejla läget gällande egeninköpt mtrl, och bli först och främst bra på den du fått ut. Därefter så kan det bli läge att förkasta vissa valda delar.

Edited by Sytare

Vart kan man få tag i schyssta enmags fickor till ak4mag?

Terräng och d-gear har bara för ak5, combatkit har det men funkar dom till sv2k?

Det låter som om du letar efter Tactical Tailors 7.62/.308 ficka. Tyvärr har vi ingen handlare inom riket som saluför TT's prylar, och den finska firman som gör det är svindyra och lite besvärliga rent betalningsmässigt.

Sen så är det värt att nämnas att fickan är gjord för amerikanska M-14 magasin, så passformen varierar lite från ficka till ficka. Fästsystemet, som heter MALICE, är gjort för MOLLE, men de är bakåtkompatibla och fungerar med Sv2K.

Såhär är det... Jag ska är nybliven i Luleå Marina som tydligen ska ha väldigt bra anseende

här uppe. Ska tydligen ingå i en jägar grupp där jag dock kommer att vara understöd vad

jag har förstått från Kompanichef. Har ju redan 58 i benmärgen sen GU.

Ska iväg på grg utbildning i november redan om jag inte kom ihåg fel.

Det jag främst är ute efter är den där en mags fickorna som jag har sett flera använda

tycker dom borde vara jäkligt smidiga att ha uppe på västen då jag föredrar det.

Kommer även att skaffa in ett antal handgranats fickor att ha på andra sidan då även de

används flitigt av gruppen. snigels magdump har jag fått en känsla för att den ska vara

grym och använda. men jag vill inte ha dubbel magg okej kan vara soft att stoppa ner

person radion i en sån men det behövs inte då vi har speciella fickor för det som vi får

ut av förrådet som han sa iaf.

magpull? är det värt att ha det eller är det bara skit som sitter ivägen?

och är det ingen som vet ngt ställe att få tag på magg eller behöver jag tigga till mig det

av farbror förråd?

Och för er som sagt att jag ska kolla upp ifall jag får göra detta så är det Kompani Chefen

själv som har sagt till mig att 8 mag är minimum men själv har jag funderat på 10 då jag

troligen kommer att ha en grg med mig också som sagt ;)

tack på förhand till dom som presterar

;-)

Det är ju helt och hållet beroende på hur man är funtad som människa, men magpul är inget som jag använder. Jag har testat dem under ett års tid (lite övnignar här och där), men det passade inte mig, så jag sålde dem vidare.

Jag säger inte att magpuls är dåligt för det, finns många människor här inne som anser att det är bra prylar. Köp några stycken och prova. Det går alltid att sälja dem om du inte får det att fungera för dig.

Snigels magasindumpsficka är bra grejor. Finns en tråd om den här: Magasindump ficka.

Edited by Sytare

Eagles Dubble M4 mag fickor funkar uttmärkt att ha ett mag i varje kör 4st sådana på västen.

Fast det beror ju på vad din chef anser om egna pryllar.

Den där tryckknappsskiten suger purjo då den lossnar när man rycker upp ett mag snabbt, vilket medför att man tappar fickan. Så är det iaf med mina BHI-fickor.... ser ut att vara lika på Eagle's version.

Den där tryckknappsskiten suger purjo då den lossnar när man rycker upp ett mag snabbt, vilket medför att man tappar fickan. Så är det iaf med mina BHI-fickor.... ser ut att vara lika på Eagle's version.

Instämmer till fullo. Varför jag istället fäster dom med MALICE-clips. Har även sytt dit en extra rembit på baksidan, för att få dom att lira bättre med Sv2k´s infästning.

F ö anser jag att BHI/Eagles double-M4 magfickor funkar MKT bra ihop med AK4-mag.

:baskerHV:

Instämmer till fullo. Varför jag istället fäster dom med MALICE-clips. Har även sytt dit en extra rembit på baksidan, för att få dom att lira bättre med Sv2k´s infästning.

F ö anser jag att BHI/Eagles double-M4 magfickor funkar MKT bra ihop med AK4-mag.

;-)

Skulle vara kul att se bilder på dina modifierade fickor! :lala: Håller med att de passar suveränt till magasinen annars. Bra att man kan välja om man vill ha lock eller ej till fickorna också.

Skulle vara kul att se bilder på dina modifierade fickor! :) .....

Bilder finns pa utrustning.se pa de fickorna... Kolla traden dar!

Nja S, du syftar nog på mina hemgjorda fickor. De har jag numer övergett till förmån för BHI-fickorna. Och de har jag inga bilder på...än. :)

:baskerHV: