Knekt Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_17292011.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 När man läser hans CV tänker jag bara, jäklar! Iran, Angola, Jemen, Kongo mm. Karln verkar ju hunnit med en del i sitt liv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted October 15, 2007 Author Report Share Posted October 15, 2007 Jo, man behöver ju inte lägga några värderingar i det han gjort för att konstatera att han inte precis lidit av sysslolöshet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan Posted October 21, 2007 Report Share Posted October 21, 2007 När man läser hans CV tänker jag bara, jäklar! Iran, Angola, Jemen, Kongo mm. Karln verkar ju hunnit med en del i sitt liv. Hunnit med att strida? Är det vad dom flesta vill hinna med i sitt liv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted October 21, 2007 Report Share Posted October 21, 2007 När man läser hans CV tänker jag bara, jäklar! Iran, Angola, Jemen, Kongo mm. Karln verkar ju hunnit med en del i sitt liv. Hunnit med att strida? Är det vad dom flesta vill hinna med i sitt liv? Antagligen inte. Men något säger mig att Monsieur Denard fann det intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
odenmedic Posted October 21, 2007 Report Share Posted October 21, 2007 Wiki om Bob Denard, interesant personlighet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bomben77 Posted October 24, 2007 Report Share Posted October 24, 2007 Synd att karln inte hann med att skriva en bok.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koskela Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 (edited) @bomben77 Att denne legosoldat har gått hädan och tycka synd att han inte har skrivit en bok anser jag vara lite osmakligt, på FN-dagen, 18 minuter innan ÖB skall högtidlighålla minnet av de FN-svenskar som har stupat i strid. Ett antal av dessa dog i Kongo där legosoldaten stred på motståndarsidan. Beklaga istället att svenskar har fått offra livet för sådana vettvillingar som honom! /Koskela Edited October 25, 2007 by Koskela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted October 25, 2007 Report Share Posted October 25, 2007 @bomben77Att denne legosoldat har gått hädan och tycka synd att han inte har skrivit en bok anser jag vara lite osmakligt, på FN-dagen, 18 minuter innan ÖB skall högtidlighålla minnet av de FN-svenskar som har stupat i strid. Ett antal av dessa dog i Kongo där legosoldaten stred på motståndarsidan. Beklaga istället att svenskar har fått offra livet för sådana vettvillingar som honom! /Koskela Varför måste detta vara en motsättning? Hade jag fått bestämma så skulle ingen svensk någonsin ha dött i strid. Det förhindrar inte att jag tycker att det skulle ha varit intressant att läsa en (själv)biografi om honom. Att jag tycker det vore en intressant läsning betyder inte att jag tycker att allt han kan tänkas ha gjort är bra gärningar. Sen kan man tycka att tidpunkten är illa vald men med handen på hjärtat så hade jag personligen ingen koll på att det för det första var dags för FN-dagen och för det andra att ÖB skulle hylla stupade svenska soldater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts