granQ Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Så nu var 2.0 versionen klar och SoldF.com har ju satt sina spår ;) Förutom alla bilder/tekniskt data som vi frågat om och fått svar så har vi även inspirats från dom olika sidorna och tydligast är våran SSG gubbe som vi gjorde en natt version av och utrustade med GN-1. Av någon slump kom den idén strax efter att en GN-1 sida kom upp på SoldF.com. Besök http://hem.passagen.se/granq/?noframe om ni vill tanka ner. tack för all hjälp så här långt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Härligt granQ! *downloading* Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Så nu var 2.0 versionen klar och SoldF.com har ju satt sina spår ;)Förutom alla bilder/tekniskt data som vi frågat om och fått svar så har vi även inspirats från dom olika sidorna och tydligast är våran SSG gubbe som vi gjorde en natt version av och utrustade med GN-1. Av någon slump kom den idén strax efter att en GN-1 sida kom upp på SoldF.com. Besök http://hem.passagen.se/granq/?noframe om ni vill tanka ner. tack för all hjälp så här långt. Vad är grundkraven för att köra denna mod?? OFP 1.0 eller vad ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 9, 2003 Author Report Share Posted February 9, 2003 1.85 tror jag.. att inte folk skaffat det ännu.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 1.85 tror jag.. att inte folk skaffat det ännu.. Hade inte spelat det på länge, men dammade av det härom dagen! Får väl ladda ned uppdateringen oxå nu då om man ska testa denna nya mod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 9, 2003 Author Report Share Posted February 9, 2003 ser att Amfibieslusken läser detta, och med tanke på senaste amf4 tråden.. sfp innehåller en special gubbe nämligen "amfibiesoldat" ;) *fjäskar* ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 ser att Amfibieslusken läser detta, och med tanke på senaste amf4 tråden.. sfp innehåller en special gubbe nämligen "amfibiesoldat" ;) *fjäskar* )<!--emo&--><!--endemo--> Inga kustjägare nånstans, månne..? \ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 nämen nämen. Där ser man. Bara att ladda ner då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Gotcha, om du har Ghost Recon så föreslår jag att du laddar ner Bajabravos Sabre Teams eller G8 mod. Där finns både KJ och SSG med. Kan ni gissa vem som hjälpt honom göra dem? ;) [Hint] Hans namn börjar på "M" och slutar på "ax" [/Hint] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Var kan man ladda ner den?? Sugen på den jag me Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Här kan du ladda ner den: http://www.tacticalgames.net/bajabravo/ granQ, jag måste bara säga BRA JOBBAT än en gång!!! SSG-soldaterna, både den vanliga och han med GN-1 är verkligen hög kvalité, fortsätt så Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 det går inte att ladda ner för tillfället. Servern hittades inte står det. Finns det nåt annat sätt att ladda ner det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 9, 2003 Author Report Share Posted February 9, 2003 sorry, har spelat hela kvällen, jodå finns några ställen. Om du kollade http://hem.passagen.se/granq/?noframe så finns det iallafall 3 länkar.. varav den sista (min) funkar men kanske inte så snabb. Det där med KJ ska vi försöka fixa. Vara stort tryck på den redan efter första releasen. Roliga var att jag räknade med kanske 20 skulle ladda ner den eller något sånt. Och kom massa svar på officila forumet från folk över hela världen.. rätt kul. Men förslag på hur KJ ska se ut då? Tråkiga i flashpoint är ju att man inte kan simma.. så vad hittar KJ på när dom är på land?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 så vad hittar KJ på när dom är på land?? På min tid köttade de. Nu är det mest spaning som A-dyk. Det enda som skiljer är storleken på grupperna och förflyttningsättet. Och att KJ har lite tyngre beväpning än A-dyk för att kunna utföra tyngre eldöverfall. Därför har de kvar KSP och GRG-grupperna. \ Nu funkar det. Laddar ner nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 jaha, då är det bara att installera opf igen då....hoppas det är värt det granQ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 9, 2003 Author Report Share Posted February 9, 2003 klart det är värdt det. Ett jävligt skönt tips. Tanka ner OWN's demo också Ta våran pilot modell (har rätt hjälm och p88b) sätt dig i OWN's HKP9 och åk sen på lite stridsvagns jakt. Perfa. Har funderat på söka till helikopter förare bara för dom läckra bilderna man sett på HKP9.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted February 11, 2003 Report Share Posted February 11, 2003 Underbart! Riktigt bra gjort! En linten fråga till den/dom det berör; Varför samarbetar inte ni som gjort SFP och OWN killarna, eller gör ni det och jag har missuppfattat nått? Jag menar att ni som gjort SFP har grymma vapen och "gubbar" med imponerande ljud, och dom som gjort OWN har otroliga fordon och HKP! Tror att ni tillsammans skulle kunna bli riktigt riktigt bra!!!!! Nepp nu är det slut på fjäsket för denna gång. Keep up the gooooood work! Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 11, 2003 Author Report Share Posted February 11, 2003 varit uppe men inte blivit något av det. OWN hade länge "vi ska släppa allt när det är klart". Vi i SSG (en "klan") plus lite annat folk hade inte tålamod så vi tog oss i kragen och lärde oss sen så gjorde vi våra grejer lite snabbt för vi skulle kunna lira. Sen har det växt men från början var det inte tänkt vara allt för seriöst.. hade även planer på att behålla allt för oss själva (smidigare), så där är anledningen till 2 modar.. Jo håller med, OWN har väldigt snygga texturer men "kodningen" är inte så värst imponerande. (t ex att man kan skjuta igenom en TGB utan den tar skada) hade gärna hjälp dom med den biten och så hade man fått en jävla bra tgb11 istället. Men har inte hört något om dom vill ha hjälp eller liknande och för närvarande ligger bollen hos OWN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Ok, taget! Då får vi hoppas att OWN killarna hör av sig till er tycker jag Det är ju aldrig fel med samarbete om det leder till bättre saker! Dooh. Återigen ni gör båda mycket bra saker, hoppas ni kan lösa allt och skapa den bästa modden till Opf. Ni är ju redan på god väg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Ahh en fråga till! När jag bygger scenarion och väljer att skapa en grupp och väljer SFP Pbv grupp så står det när man skall testa att den inte hittar m79law cfg/bin någonting? Mycket frustrerande, det går bra när jag skapar enskilda soldater och gör en grupp av dom? Någon som har en aning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Jag undrar om man kan lira OF online? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klinken Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Amfibieslusken: Visst kan du lira OFP online......finns massa servrar ! Ladda hem "All Seeing Eye".....där kan du hitta servrarna! All Seeing Eye Fridens liljor // Fk Klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 14, 2003 Author Report Share Posted February 14, 2003 Ok, taget! Då får vi hoppas att OWN killarna hör av sig till er tycker jag Det är ju aldrig fel med samarbete om det leder till bättre saker! Dooh. Återigen ni gör båda mycket bra saker, hoppas ni kan lösa allt och skapa den bästa modden till Opf. Ni är ju redan på god väg. jag är ledsen för det där.. råkade skriva fel i configen. Gubben heter ju m90law.. men missade 0. Glömde kolla före release. Kan även berätta att samtal mellan SFP och OWN har ägt rum, men blir ingen sammanslagning och mellis gjorde även klart att det inte bara gäller nu utan för alltid. [22:31] <Mellis2002> Mötet avslutas, fler förhandligar är ej möjliga. så gick det med det. Till alla som vill lira ofp online kan jag rekommendera SFP egna irc kanal. #swepack på quakenet. Vi är nästan 20 personer som hänger där på kvällarna och brukar bli lite spel, vill även passa på och be alla (inte modemare kanske) att ladda hem Martin Isaksson ljud fil. http://isaksson.mine.nu:4380/~darkstar/ofp/ Den bytar nästan samtliga (tror jag) ljud filer man har "radion", så istället för gubbarna ropar : "Contact, enemy soldier 200" så hör man en gubbe säga typ: "kontakt, fi skyttesoldat 200" Tyvärr så måste varje ljud fil översättas direkt över, därför kan man aldrig få 100 % riktig svensk militär gramatik (inte för jag personligen skulle höra någon skillnad). Men jävligt stämningsfullt iallafall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 jag är ledsen för det där.. råkade skriva fel i configen. Gubben heter ju m90law.. men missade 0. Glömde kolla före release. Kan även berätta att samtal mellan SFP och OWN har ägt rum, men blir ingen sammanslagning och mellis gjorde även klart att det inte bara gäller nu utan för alltid. Ok, kan man gå in i config filen och ändra detta själv eller? Det var trist att höra att det skitit sig mellan er! Jag vet ju inte anledningen men jag kan bara beklaga eftersom jag tror att det kunde ha blivit bra. :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 14, 2003 Author Report Share Posted February 14, 2003 jag är ledsen för det där.. råkade skriva fel i configen. Gubben heter ju m90law.. men missade 0. Glömde kolla före release. Kan även berätta att samtal mellan SFP och OWN har ägt rum, men blir ingen sammanslagning och mellis gjorde även klart att det inte bara gäller nu utan för alltid. Ok, kan man gå in i config filen och ändra detta själv eller? Det var trist att höra att det skitit sig mellan er! Jag vet ju inte anledningen men jag kan bara beklaga eftersom jag tror att det kunde ha blivit bra. :( ja det kan du. öppna bara m90 pbo och sen kolla typ längst ner, eller sök på m9law så går det snabbt. Dock kommer det troligen inte funka så bra i MP mot andra när ni kör SFP.. ska dock släppa liten fix "snart".. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Tanx! Kan man skjuta flares med eran SFPak5grk? Vilken "string" skall man använda isåfall? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellis Posted February 14, 2003 Report Share Posted February 14, 2003 Vi på OWN var för en sammanslagning, men SFP ville ej. Så vi förhandlar inget mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted February 14, 2003 Author Report Share Posted February 14, 2003 Tanx!Kan man skjuta flares med eran SFPak5grk? Vilken "string" skall man använda isåfall? jadå. Bara lägga till ammon. Beror lite på hur du vill det ska se ut men typ i soldatens init lista: removeallweapons this; this addmagazine "sfpak5mag"; this addweapon "sfpak5grk"; this addmagazine "Flare"; this addmagazine "sfpak5mag"; this addmagazine "sfpak5mag"; nu har han en flare. Finns även: sfprokmag <- 40 mm rök. Finns viserligen inte i försvarsmakten, men jag vill ha så la in som "bonus" sfpgrkmag <- 40 mm spräng. Jag vet att sanna gubbar kanske vill att det ska heta grtmag istället för grk. Men så blir det ibland och vem orkar bry sig? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted February 15, 2003 Report Share Posted February 15, 2003 Vi på OWN var för en sammanslagning, men SFP ville ej. Så vi förhandlar inget mer. Mellis; Det låter som om ni har missuppfattat varann lite? Du, riktigt snygga fordon i eran Mod!! granQ; Tack för "stringen", ordet flare är universellt inom Opf, eller? Det enda man ändrar är färgen eller? Har jag hajat detta rätt? Skulle någon kunna nämna ett BRA program för att öppna PBO filen med, och vart man får tag på det. Har kollat runt på en del Opf sidor men det finns ju ett 20_tal!! Hur vet man vilken man skall ha? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellis Posted February 16, 2003 Report Share Posted February 16, 2003 Mellis;Det låter som om ni har missuppfattat varann lite? Du, riktigt snygga fordon i eran Mod!! Vi var för en sammanslagning för att då slippa detta här med två stycken moddar, för att folk skall slippa ladda ner x2, och kanske istället ladda ner en istället. GranQ gänget sade nej .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.