Cloudbuster Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Hej, Jag fyller 17år om en månad och jag undrar när jag ungefär kommer att få mönstra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjorven Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Ring pliktverket och fråga. Ingen här kan ge ett exakt svar på din fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Old No.7 Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Ringa och maila pliktverkat kan vara ett sätt ja... men lita inte fullt på vad de säger. Jag personligen mailade och fick svaret att jag skulle mönstra senhösten iom att jag fyller i nov. Jag fick mina papper i maj och mönstrade tidigt i augusti. Men ring och kolla så får du ett humm om det iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cinnes Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Du mönstrar oftast inte förresn du fyllt arton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 (edited) Inom tre månader från 18-års dagen gällde för alla jag känner 2002. Halvskumt var det att fyllde man i Januari fick man mönstra i Mars och vice versa. Dock verkade tre månaders-regeln stämma allt som oftast. /Edit: Med pliktverket är dock inget säkert! Edited February 9, 2003 by Toll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LimpFish Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 för mig/oss i mitt område så var det så att ganska snart (inom en månad) efter att man fyllt 18 fick man ett besked om när man skulle mönstra... men här gällde iaf inte ngn 3-mån regel... jag fyller i juni och mönstrade i oktober... men men.. det beror lite på... dom brukar typ köra "en sväng" i varje stad så att säga... iaf här där jag bor så kör de en vecka lite då och då då massa härifrån åker å mönstrar... de som då mönstrar den veckan brukar fylla år någorlunda samtidigt.. vet inte om jag lycakdes tillföra något men... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts