Guest Festis Posted October 2, 2007 Report Share Posted October 2, 2007 Hej allihopa. Jag anar att jag möjligtvis vänder mig till fel forum med denna fråga, då säkerligen 90% av medlemmarna gör, ska göra eller har gjort lumpen och att säkerligen 90% av er tycker det är, ska bli eller var den bästa tiden i era liv. Jag mönstrade i April 2006, fick goda resultat både fysiskt och psykiskt (8:or). Jag gjorde bara ett misstag, jag visste inte om jag ville göra lumpen och sa; "Visst, det kan jag väl göra!" Såfort jag dock fick min tjänst tilldelad insåg jag att detta verkligen inte var något för mig. Jag kontaktade då min inrskrivningsförättare och hon sa att det säkert skulle gå att lösa, men vi kunde inte göra mer förrens jag fått min inkallelse! (???) Min inkallelse har kommit och jag har sökt uppskov på det konventionella sättet, men tydligen så verkar jag inte få uppskov eller frisedel. Kan någon här verkligen hjälpa mig, någon som har erfarenhet, lyckats få uppskov/frisedel? För jag börjar bli smått desperat och har verkligen ångest inför dethär. Och snälla ni som gjort/gör lumpen, inget: "Det är en bra erfarenhet!" "Nyttigt att komma hemifrån!" "Mycket friskluft och träning!" eller dyl. Jag har spenderat 2 år på pilotgymnasiet i Västerås över 50 mil hemifrån, innan dess ett år på en annan kontinent, är född och uppvuxen på gård och har jagat sen jag kunde klara av rekylen från .222:an. MVH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted October 2, 2007 Report Share Posted October 2, 2007 Varför vill du inte göra lumpen? För att det försenar dina studier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 Gör en ingående beskrivning i din överklagan och förklara att du skulle fara illa psykologiskt eller socialt av att behöva göra lumpen under tvång, om detta är fallet dvs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.